تور هلند ارزان: هلند؛ بازگشت بعد از یک دوره غیبت

به گزارش دور زمین، تیم ملی فوتبال هلند بعد از یک دوره غیبت به جام جهانی بازگشتند.

تور هلند ارزان: هلند؛ بازگشت بعد از یک دوره غیبت

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

به گزارش خبرنگاران، هلند سه بار تا یک قدمی جام دنیای راه یافته است و هر بار شکست خورده و نتوانسته قهرمان گردد. اولین بار در سال 1974 تیم ملی هلند با توتال فوتبال معروف شد و به فینال رسید ولی برابر آلمان غربی میزبان شکست خورد. نسل طلایی هلند توتال فوتبال را به نمایش می گذاشتند؛ روشی که در آن مدافع ها حمله و مهاجم ها دفاع می کردند. در راس آن ها کاپیتان یوهان کرویف دیده می شد که الگویی برای دیگر بازیکنان بود. او در همه نقاط زمین حضور داشت و هر زمان پا به توپ می شد تیم حریف احساس خطر می کرد. با این حال نقطه قوت هلند انسجام تیمی بود که در شرایط سخت بیش از همه به چشم می خورد. حضور نیسکنس در تیم هلند حیاتی بود اما نباید راب رنسنبرینک را فراموش کرد و بازیکن سریعی مانند یانی رپ را نادیده گرفت. بعلاوه رود کرول در خط حمله فوق العاده عمل می کرد. با وجود چنین بازیکنانی تیم فراموش نشدنی هلند نتوانست فاتح جام دنیای گردد.

هلند نایب قهرمان دوره قبل در جام دنیای 78 بدون یوهان کرویف بازی ها را خوب آغاز کرد. این تیم با تحمیل شکست 5 بر یک به اتریش، شکست ایتالیا با نتیجه 2 بر یک و تساوی 2 بر 2 برابر آلمان غربی که مدافع قهرمانی بود، به فینال راه یافت. تیم ملی ایران نیز برای اولین بار در این رقابت ها حضور داشت و در نهایت با دو شکست برابر هلند و پرو و یک تساوی برابر اسکاتلند به کار خود انتها داد. در نهایت دو تیم آرژانتین و هلند به ملاقات نهایی راه یافتند و میزبان پیروز شد با نتیجه 3 بر یک به پیروزی برسد. ماریو کمپس 2 بار و برتونی برای آرژانتین و یوهان نیسکنز برای هلند گلزنی کردند.

هلند برای سومین بار در سال 2010 به فینال جام دنیای رسید و در این دوره نیز با گل آندرس اینیستا در وقت های اضافه شکست خورد تا در شکست در ملاقاتهای فینال جام دنیای هت تریک نموده باشد. لاله های نارنجی در جام دنیای 2018 غایب بودند و در کنار ایتالیا غایب های بزرگ جام لقب گرفتند ولی در یورو 2020 توانست بازی ها را خوب آغاز کند. جمهوری چک با رجحان 2 بر صفر برابر هلند 10 نفره، حریف دانمارک در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 شد تا هلندی ها در یک هشتم نهایی به کار خود در یورو انتها دهند.

پس از کسب نتایج مقدماتی، هلند با 23 امتیاز در رده اول گروه نهاده شد و مستقیماً راهی جام دنیای 2022 شد. نروژ با 18 امتیاز سوم شد و حذف شد. از این گروه ترکیه راهی پلی آف شد.

ستاره

فیرجیل فان دایک

مدافع مستحکم تیم لیورپول و یکی از برترین مدافعان مرکزی دنیا در یورو 2020 غایب بود و به علت مصدومیت نتوانست برای تیم ملی فوتبال کشورش بازی کند. او حالا اولین تورنمنت بزرگ خود را در پیش دارد و امیدوار به مستحکم کردن دیوار دفاعی تیمش در قطر است. کاپیتان هلندی ها از محبوبیت بالایی بین سایر بازیکنان تیمش برخوردار است و حضور او در این جام می تواند قدرت دفاعی تیم لوئیس فان خال را بیشتر از قبل کند.

سرمربی

لوئیس فان خال

فان خال در سال 2000 دوباره به هلند برگشت تا تیم ملی هلند را در مسابقات انتخابی جام دنیای 2002 راهنمایی کند. هلند پیروز به راه یابی به جام دنیای نشد و دیک ادووکات جای فان خال را در تیم ملی گرفت. وی نیز به بارسلونا بازگشت که پس از نیم سال از این تیم اخراج شد و جایش را به رادومیر آنتیچ داد. او در جام دنیای 2014 روی نیمکت تیم ملی هلند بود و با این تیم در رده سوم دنیا نهاده شد.

فان خال که سابقه مربیگری در تیم ملی هلند را در 2 مقطع دیگر و برای 4 سال داشته، در بایرن مونیخ، بارسلونا، منچستریونایتد و آژاکس هم مربیگری نموده است. او سال 2016 پس از جدایی از منچستریونایتد اعلام نموده بود بازنشسته شده ولی بار دیگر به دنیای مربیگری بازگشت.

تیم ملی فوتبال هلند در یک نگاه

افتخارات: نایب قهرمان جام دنیای 1974، 1978 و 2010

بیشترین بازی: وزلی اسنایدر با 134 بازی

بیشترین گل: روبین فان پرسی با 50 گل

نحوه صعود: تیم اول گروه

عملکرد در دوره قبل: غایب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5133

به "تور هلند ارزان: هلند؛ بازگشت بعد از یک دوره غیبت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند ارزان: هلند؛ بازگشت بعد از یک دوره غیبت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید