نخست وزیر ایرلند: توافقی بهتر از طرح فعلی برای برگزیت وجود ندارد

به گزارش دور زمین، لئو وارادکار، نخست وزیر ایرلند شمالی روز گذشته در نشستی خبری در بروکسل درباره برگزیت گفت توافقی بهتر از توافق نامه کنونی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وجود ندارد.

نخست وزیر ایرلند: توافقی بهتر از طرح فعلی برای برگزیت وجود ندارد

به گزارش، لئو وارادکار، نخست وزیر ایرلند شمالی روز گذشته در نشستی خبری در بروکسل درباره برگزیت گفت توافقی بهتر از توافق نامه کنونی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وجود ندارد.

اختلاف نظر کشور های عضو اتحادیه اروپا درباره روند خروج انگلیس از این اتحادیه یا طرح موسوم به برگزیت همچنان ادامه دارد.

خاتمه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا روز گذشته در شهر بروکسل گردهم آمدند تا در این باره به تبادل نظر بپردازند. ایرلند شمالی ازجمله حامیان توافقنامه به دست آمده برای روند برگزیت است.

لئو وارادکار نخست وزیر ایرلند شمالی روز گذشته در نشستی خبری در این خصوص در بروکسل گفت: طرح ثانویه (جایگزین) به جای طرح کنونی وجود ندارد. واقعیت این است که توافق نامه حاصل شده بهترین توافقنامه ممکن است انگلستان و اتحادیه اروپا است. اختلاف نظر هایی وجود دارد، اما درعین حال درباره یک مسئله اتفاق نظر جدی داریم و آن اینکه باید سیاستی تضمینی وجود داشته باشد. البته این سیاست باید در شرایط خاصی به کار گرفته گردد. حتی اگر از این سیاست استفاده گردد باید به صورت موقت و در واقع به منزله پلی برای ایجاد روابط آینده بین دو طرف باشد.

وی گفت: همه ما اتفاق نظر داریم که انگلستان پس از خروج از اتحادیه اروپا چیزی بیشتر از یک کشور ثالث خواهد بود. می شنویم که عده زیادی درباره توافقنامه های بهتر یا جایگزین صحبت می نمایند. می توان توافق نامه ای بهتر یا جایگزین در ذهن داشت. اما هیچ کس توافق نامه بهتری ندارد که 28 کشور عضو اتحادیه اروپا بتوانند درباره آن به اتفاق نظر برسند.

نخست وزیر ایرلند گفت: طرح هایی که روی میز است فقط روی میز است. فقط نظر بنده این نیست بلکه نظر کل مقامات اتحادیه اروپا امروز این بود که دیگر نمی توان مذاکرات مجددی در این زمینه داشت. رسیدن به چنین اجماعی آسان نبود. ما توانسته ایم به سندی پانصد صفحه ای دست پیداکنیم که همه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا از آن حمایت می نمایند. اگر اجازه بدهیم یک مسئله جدید مطرح گردد زمینه برای طرح مسائل دیگر هم مهیا می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1289

به "نخست وزیر ایرلند: توافقی بهتر از طرح فعلی برای برگزیت وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ایرلند: توافقی بهتر از طرح فعلی برای برگزیت وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید