اتحادیه اروپا: هر گزینه ای درخصوص برگزیت احتمال دارد

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، مایکل بارنیه مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت، هشدار داد اگرچه هدف نهایی بر مبنای حصول توافق است، باید برای گزینه ای که در آن حتی بدون حصول توافق نیز انگلیس از اتحادیه اروپا جدا می گردد، آماده باشیم.

اتحادیه اروپا: هر گزینه ای درخصوص برگزیت احتمال دارد

وی دراین باره گفت: اتحادیه اروپا باید برای هر پیشامدی آماده باشد که این مسئله شامل سناریوی برگزیت بدون حصول توافق نیز می گردد.

به گفته وی، مسئله مرز ایرلند شمالی از جمله حساس ترین نکات باقی مانده است که حل آن نیز امکان پذیر پیش بینی می گردد.

این درحالی است که وی پیشتر گفته بود: اتحادیه اروپا آماده است پس از برگزیت رابطه نزدیکی با لندن برقرار کند؛ اما اجازه نخواهد داد که بازار واحد این اتحادیه تضعیف گردد.

از سوی دیگر، انتظار می رود ضرب الاجل مشخص گردیده از اکتبر به اواسط ماه نوامبر تغییر پیدا کند که این خود نشانه ای مبنی بر ناکامی طرفین در پیشبرد مذاکرات است که به نوبه خود خطر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون حصول توافق را افزایش می دهد.

این درحالی است که تمدید مهلت مذاکره به دسامبر یا ژانویه 2019، امکان به بن بست رسیدن کوشش ها را بیش ازپیش محتمل می نماید.

به گزارش مهر، انگلیس و اتحادیه اروپا درخصوص پاره ای موارد حساس ازجمله قوانین گمرکی و تجاری بریتانیای پسابرگزیت به توافق نرسیده اند حال آنکه ترزا می نخست وزیر این کشور نیز از سوی هم حزبی های محافظه کار خود به انعطاف پذیری بیش ازحد در قبال بروکسل متهم است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 164

به "اتحادیه اروپا: هر گزینه ای درخصوص برگزیت احتمال دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: هر گزینه ای درخصوص برگزیت احتمال دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید