مرکز هسته ای محرمانه چین به روی گردشگران باز شد

به گزارش دور زمین، چین پر از اسرار است، در اقدامی جالب دولت این کشور یک غار را که در گذشته برای تحقیقات سری اتمی از آن استفاده میکرده برای بازدید عموم آزاد نموده است.

مرکز هسته ای محرمانه چین به روی گردشگران باز شد

این غار وسیع زیرزمینی پیش تر پناهگاه هسته ای محرمانه چینی ها بود که در حال حاضر برای بازدید گردشگران تور چین باز شده است. ‏با ورود به این غار می توانید تصور کنید وارد فیلم های جیمز باند شده‌اید.

این غار که بزرگترین غار ساخت بشر در جهان است در کوههای منطقه فولینگ چین واقع شده است که در سالهای 1960، برای ‏تولید پلوتونیم طراحی شده بود که در سال 1984 فعالیتش متوقف شد و تا آوریل 2002 محرمانه باقی مانده بود و از آن پس نیز ‏هیچ بازدیدکننده غریبه ای حق بازدید از این غار را نداشت. اما حال وضعیت فرق می کند و این غار به روی عموم باز شده است ‏تا همه بتوانند از این مکان پنهانی و محرمانه در چین بازدید کنند.

تا به حال کسی از این غارها دیدن نکرده بود و حالا هم همه باید همراه تور به این غار بروند و سعی کنند از گروه خارج نشوند ‏چرا که ممکن است در دالان های تو در توی این غار وسیع گم شوند. مدت زمان گردش تور در این غار سه ساعت است. فضای ‏داخلی این غار بیش از 12 مایل است که خود 18 غار تو در تو دارد و 130 مسیر و تونل در آن وجود دارد.

گفته می شود فضای داخلی این غار طوری طراحی شده است که تحمل انفجار هزاران تن ‏TNT‏ را داشته باشد، همچنین حداقل ‏‏100 کارگر حین ساختن این غارها جان خودشان را از دست داده اند. امروزه فضای داخلی این غار بازسازی شده و نورهای مدرن و رنگارنگ در فضا پخش شده است تا بازدیدکنندگان احساس ناامنی ‏نکنند. همچنین به آنها اطمینان داده می شود که با ورود به این غار تحت هیچ تشعشعات اتمی قرار نخواهند گرفت و از این بابت ‏نیز فضا برای گردشگران امن است.

انتشار: 14 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 512

به "مرکز هسته ای محرمانه چین به روی گردشگران باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز هسته ای محرمانه چین به روی گردشگران باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید