محبوب ترین غذاهای چین که باید در مدت تور چین آنها را امتحان کرد

به گزارش دور زمین، با تاریخی طولانی، ویژگی‌های منحصر به فرد، سبک‌های فوق‌العاده زیاد و متنوع و سبک خاص پخت و پز، غذاهای چین جزئی جدا نشدنی و بسیار مهم از فرهنگ چین هستند. غذاهای چین برای رنگ، بو، مزه، معنی و مفهومی که دارند و شکل ظاهری‌شان در تمام دنیا مشهور هستند. در ادامه هشت تا از بهترین غذاهای چین را که هم بین خارجی‌ها و هم مردم چین بسیار محبوب هستند را معرفی می‌کنیم.

محبوب ترین غذاهای چین که باید در مدت تور چین آنها را امتحان کرد

چین را از هر جنبه‌ای که در نظر بگیرید، پر است از جاذبه‌های توریستی که هر کسی که به تور چین می‌رود را راضی نگه خواهد داشت. خوردن غذاهای خوشمزه چین، از واجبات کارهایی است که باید در تور چین انجام دهید. غذاهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم در بیشتر رستوران‌های بزرگ چین در دسترس هستند.

گوشت خوک ترش و شیرین چین (糖醋里脊)

گوشت خوک ترش و شیرین، رنگی روشن و قرمز-نارنجی و مزه‌ای ترش و شیرین دارد. در ابتدا تنها گوشت خوک ترش و شیرین در چین موجود بود، ولی این غذای چین نیز تغییرات بسیاری کرده است. هم‌اکنون گوشت خوک با دیگر مواد گوشتی مانند مرغ و گوشت گوساله نیز می‌تواند جایگزین شود. بنابراین شما می‌توانید این خوراک ترش و شیرین را در رستوران‌های حلال چین نیز سفارش دهید.

کونگ پائو چیکن چین (宫保鸡丁)

این غذا یکی از معروف‌ترین غذاهای سیچوان چین است که هم بین مسافران تور چین و هم مردم چین بسیار محبوب است. مواد اصلی این غذای چین، مرغ خرده شده، فلفل خشک شده و بادام زمینی تفت داده شده هستند. مردم در کشورهای غربی، مدل غربی این غذای معروف چین را برای خودشان درست کرده‌اند. در سبک غربی این غذا، مرغ‌های تکه تکه شده با نشاسته ذرت مخلوط شده و سبزیجات، سس ترش و شیرین و سیر خرد شده به آن اضافه می‌شود.

Ma Po Tofu چین (麻婆豆腐)

Mapo tofu یا Mapo doufu یکی از معروف‌ترین غذاها در میان غذاهای استان سیچوان چین است، با تاریخی بیش از 100 سال. Ma در اسم این غذا به معنی طعم فلفلی و تندی است که به خاطر پودر فلفل استفاده شده در این غذا وجود دارد. مزه توفوی شیری این غذا، با مزه گوشت گوساله و پیازچه سبز خرد شده ترکیب شده و طعمی عالی شکل می‌دهند. این غذا از غذاهایی است که باید در مدت تور چین امتحان کنید.

وونتون چین (馄饨)

از زمان سلسله تانگ (618 تا 907 میلادی)، بین مردم چین رسم بوده است که در زمان انقلاب زمستانی، Wonton بخورند. پرکاربردترین شکل وونتون به شکل یک مثلث شبیه به پاستای تورتلینی ایتالیایی است. Wonton در چین معمولا آب‌پز می‌شود و به شکل سوپ سرو می‌شود. وونتون بعضی مواقع سرخ نیز می‌شود. مغزی‌های این کلوچه‌ها می‌توانند از گوشت خوک یا میگو خرده شده تهیه شده باشند.

کلوچه‌های چین (饺子)

با تاریخی طولانی که به 1800 سال پیش بر می‌گردد، کلوچه‌های چین (Dumpling)، غذایی سنتی و بسیار محبوب در شمال چین هستند. Dumplingها شامل گوشت چرخ شده، همراه با سبزیجات خرد شده هستند که داخل یک لایه خمیر نازک پیچیده شده‌اند. محبوب‌ترین مغزی‌های این کلوچه‌های محبوب در چین، گوشت خوگ، میگو، مرغ، گوشت گوساله و سبزیجات هستند. این کلوچه‌ها در چین به روش‌های گوناگون پخت می‌شوند، آنها می‌توانند بخار پز، آب‌پز یا سرخ شوند. کلوچه‌ها، غذایی سنتی در چین هستند که در شب سال نوی چینی خورده می‌شوند.

چو مین چین (炒面)

Chow Mein تلفظ کانتونی این کاراکترهای چینی است که در عنوان آورده شده‌اند که به معنای نودل‌های سرخ شده‌اند. این غذا شامل نودل، گوشت (معمولا مرغ، گوشت گوساله، میگو یا گوشت خوک)، پیازچه و کرفس است. برای پختن این غذا ابتدا نودل‌ها در آب جوش پخته می‌شوند و بعد از این که سرد شدند با باقی مواد، تفت سریع داده می‌شوند.

اردک برشته شده پکنی چین (北京烤鸭)

اردک پکنی، معروف‌ترین غذای پکن است که شهرتی جهانی دارد و به عنوان یکی از غذاهای ملی چین شناخته می‌شود. اردک پکنی به خاطر پوست برشته شده و تردش شناخته می‌شود. اردک پکنی معمولا با سس‌های مخصوص خورده می‌شود. این غذایی است که باید در مدت تور چین و در مدت اقامت‌تان در پکن آن را امتحان کنید.

لقمه‌پیچ‌های بهاری چین (春卷)

لقمه‌پیچ‌های بهاری چین، نوعی دیم سام (غذاهای لقمه‌ای) هستند که به شکل لوله‌ای درست شده و با گوشت و سبزیجات پر شده‌اند. اسم این غذا ترجمه تحت‌اللفظی و کلمه به کلمه 春卷 به معنی لقمه بهاری است. این غذا در چین در بهار خورده می‌شده است. لایه بیرونی این لقمه‌ها معمولا خمیر است. وقتی که این لقمه‌ها پیچیده شدند، سرخ شده و شکل طلایی و زردشان شکل می‌گیرد. این غذای معروف چین، به خصوص در جیانگ‌ژی، جیانگ‌شو، شانگهای، فوجیان، گوانجو، شنزن و هنگ کنگ بسیار محبوب است.

انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3054

به "محبوب ترین غذاهای چین که باید در مدت تور چین آنها را امتحان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین غذاهای چین که باید در مدت تور چین آنها را امتحان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید