بهترین غذاهای محلی چین که عاشقشان می شوید

به گزارش دور زمین، غذا برای مردم چین معنی خاصی دارد. با پشتوانه‌ای از هزاران سال تاریخ و پیشرفت، سبک‌های غذایی و غذاها در چین به گوناگونی و تنوع فوق‌العاده قابل توجهی رسیده‌اند. برای مزه کردن تمام غذاهای چین به سال‌ها زمان نیاز دارید. شما احتمالا آن قدر در چین نخواهید ماند، بنابراین ما در آوای بورالان چند تا از غذاهایی که حتما باید در مدت تور چین در مهمترین شهرهای توریستی چین امتحان کنید را برایتان لیست کرده‌ایم.

بهترین غذاهای محلی چین که عاشقشان می شوید

اردک برشته شده پکنی در پکن

دو چیز است که حتما باید در مدت تور چین و تور پکن انجام دهید: اردک برشته شده پکن را بخورید و دیوار بزرگ چین را ببینید. برای آماده کردن اردک پکنی، در هنگام سرخ کردن آن، به داخل اردک، هوای فشرده بین پوست و گوشتش تزریق می‌شود که باعث می‌شود پوست اردک درخشان و صیقلی شود. نحوه سرو کردن و خوردن اردک پکنی نیز در نوع خود بسیار منحصر به فرد و جالب است. یک اردک در رستوران‌های چین گاها به 120 برش نازک تقسیم می‌شود که هر تکه هم گوشت و هم کمی پوست برشته اردک را همراه دارد.

نودل برنج در گویلین

به عنوان محبوب‌ترین خوردنی گویلین (به عنوان صبحانه، نهار و شام)، نودل برنج گویلین، قوی، خوشبو، دلپذیر و ارزان است. نودل‌های برنج، آبگوشت، بادام زمینی یا دانه‌های سویای تفت داده شده، پیازچه‌های خرد شده و برش‌های نازک انواع مختلف گوشت، مواد تشکیل دهنده این غذای مشهور و خوشمزه چین هستند.

کلوچه‌های سوپی در شانگهای

کلوچه‌های سوپی نوعی از کلوچه هستند که با سوپ پر می‌شوند. کلوچه‌های سوپی شانگهای به شکل گل‌های داوودی درست می‌شوند، لایه بیرونی خمیری و نازک دارند و با انواع مختلف طمع‌ها و مزه‌ها پر می‌شوند. این کلوچه‌ها در ظرف‌های ساخته شده از بامبو که در آن‌ها بخارپز شده‌اند سرو می‌شوند. شکل و بوی فوق‌العاده عالی این کلوچه‌ها باعث می‌شود بخواهید در مدت تور چین خود وقتی در شانگهای بودید آن‌ها را حتما امتحان کنید.

ظرف داغ در چنگدو

ظرف داغ سیچوان چین، فوق‌العاده تند و تیز است. این آبگوشت خوشمزه چین با فلفل‌های چیلی و دیگر مواد تند، مزه‌دار می‌شود. اصلی‌ترین مواد این غذای چین، فلفل تند و شکر کریستالی چینی هستند. تکه‌های قلوه، سینه مرغ، پیازچه، جوانه دانه سویا، قارچ، مرغابی و خیار دریایی از دیگر مواد این غذای ویژه چین هستند.

کلوچه در شیان

کلوچه (Dumpling)، غذایی سنتی و فوق‌العاده محبوب در چین است، مخصوصا در شمال چین. کلوچه‌ها در چین معمولا شامل گوشت چرخ شده و سبزیجات خرده شده و ریز شده هستند که در یک خمیر نازک پیچیده شده‌اند. محبوب‌ترین مغزی‌های این کلوچه‌ها در چین، گوشت چرخ شده خوک، میگوی تکه تکه شده، ماهی، مرغ، گوشت گوساله و سبزیجات هستند. در شیان، می‌توانید در انواع مختلف این کلوچه‌های خوشمزه چین را امتحان کنید.

دیم سام در هنگ کنگ

بازدیدتان از هنگ کنگ در مدت تور چین بدون امتحان کردن دیم سام (Dim Sum) تکمیل نخواهد شد. خوردن دیم سام به عنوان صبحانه یا نهار یک سنت محلی در هنگ کنگ است. این خوراکی خوشمزه در سبدهای ساخته شده از بامبو سرو شده و همراه با چای خورده می‌شود. در مدتی که در شانگهای هستید هر زمانی از روز که خواستید می‌توانید به یک رستوران دیم سام مراجعه کنید. پیشخدمت رستوران با یک چرخ دستی که پر شده از ظرف‌های مختلف دیم سام به سراغ شما می‌آید. کافی است با دست به بشقاب مورد نظرتان اشاره کنید و از یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای چین لذت ببرید.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2934

به "بهترین غذاهای محلی چین که عاشقشان می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین غذاهای محلی چین که عاشقشان می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید