آشنایی با تنوع قیمت ها در چین

به گزارش دور زمین، پول صحبت می‌کند و در هنگ کنگ، شانگهای و دیگر شهرهای چین با زبان دیگری صحبت می‌کند. از هزینه یک تاکسی در گوانجو تا قیمت یک شام در گویلین، ارزش یوان متفاوت است. یک مثل قدیمی وجود دارد که می‌گوید هر چه پول بدهید همان قدر آش می‌خورید، اما بعد از انداختن نگاهی عمیق‌تر به یوان چین مسافران تور چین می‌توانند ببینند که بعضی مکان‌ها وجود دارد که می‌توانند بهترین دریافتی را از پولی که خرج می‌کنند داشته باشند.

آشنایی با تنوع قیمت ها در چین

هزینه حمل و نقل و ورودی جاذبه‌های گردشگری در تور چین

هزینه جابه‌جایی و رفت و آمد در شهرهای چین متفاوت است. در پکن و شیان تاکسی مترها با 13 یوان شروع می‌شوند در حالی که در شهرهایی مانند هنگ کنگ این عدد 16 یوان چین است. در شانگهای نیز این عدد از حدود 14 یوان شروع می‌شود. در مورد حمل و نقل عمومی، مترو به خصوص در گوانگجو و هنگ کنگ می‌تواند گران باشد، قیمت می‌تواند بسته به مقدار سفر به 8 یوان هم برسد که این رقم چهار برابر قیمت 2 یوانی پکن است.
دیدن جاذبه‌های گردشگری در مدت تور چین می‌تواند پر هزینه‌ترین بخش سفرتان باشد. البته هزینه بسیاری از مکان‌های دیدنی و موزه‌ها در شانگهای، پکن، گوانجو و حتی هنگ کنگ در یک سطح قرار دارند. هزینه بازدید از ارتش سفالی در شیان 14 دلار و هزینه بازدید از شهر ممنوعه در پکن 10 دلار است. قیمت سوغاتی‌هایی که در این مکان‌ها می‌توانید بخرید متفاوت هستند، ولی قیمت ورودی مکان‌های دیدنی معمولا در یک گستره قرار دارند.

در تور چین کجا بمانیم؟

حتی در هتل‌هایی با کیفیت یکسان در چین قیمت همچنان می‌تواند متفاوت باشد. هنگ کنگ پنجمین شهر گران دنیا به راحتی به بالای لیست می‌رود. قیمت یک هتل استاندارد در هنگ کنگ تقریبا دو برابر نمونه مشابهش در گویلین است. در این میانه شانگهای قرار می‌گیرد که حدودا 20 درصد از هنگ کنگ کمتر و 15 درصد بالاتر از پکن است.

در تور چین چه قدر هزینه غذا می‌شود؟

وقتی صحبت از هزینه غذا در مدت تور چین شود، پکن ارزانترین غذاها را در میان شهرهای بزرگ چین ارائه می‌دهد و در همین حال کیفیت خوبی هم دارد. یک شام برای دو نفر در یک رستوران متوسط در پکن حدود 20 دلار برایتان هزینه دارد. قیمت در شانگهای 25 دلار است و هنگ کنگ بار دیگر در بالاترین رتبه قرار می‌گیرد و با یک کیفیت مساوی با دیگر شهرها قیمتها ممکن است به 40 دلار هم برسد. به شکل غافل‌گیرکننده‌ای قیمت فست‌فودهای با برندهای خارجی در هنگ کنگ ارزان‌تر هستند.

خرید کردن در مدت تور چین

خرید کردن در مدت تور چین داستان دیگری دارد و چیزهایی که گفته شد کمی در این بخش متفاوت می‌شود. وقتی نوبت به قیمت‌های جین، کفش و لباس با برندهای معروف شود، هنگ کنگ ارزان‌ترین شهر چین است، حتی یک بطری نوشابه نیز در هنگ کنگ قیمت کمتری دارد. همزمانی که قیمت سوغاتی‌ها در شهرهایی ماند شیان و هانگژو ارزانتر هستند، پکن و شانگهای یک بار دیگر در میانه قرار می‌گیرند. آنهایی که می‌خواهند در چین غذاهای غربی بخورند انتظار قیمتهای پایین نداشته باشند. محدودیت‌های مالیاتی در چین موجب می‌شود قیمتهای این غذاها دو برابر دیگر کشورها شود. البته آیفون، آیپد و کفش‌های نایکی را می‌توانید در هنگ کنگ ارزان‌تر تهیه کنید.

در آخر با نگاهی دقیق به قیمت‌ها در چین می‌توان 4 دسته‌بندی قیمتی برای این کشور در نظر گرفت:

  • هنگ کنگ در صدر جدول قرار می‌گیرد و گران‌ترین شهر چین است.
  • شانگهای، پکن، شنژن و گوانجو در رتبه بعدی قرار می‌گیرند.
  • گویلین، هانگزو و شیان در رده سوم قرار دارند.
  • از شهرهای معروف چین که دور شویم بقیه استان و شهرهای چین (هاربین، چنگدو) در رده چهارم و در میان ارزانترین بخش‌های چین قرار می‌گیرند.
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2751

به "آشنایی با تنوع قیمت ها در چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با تنوع قیمت ها در چین" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تنوع قیمت ها در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید