تور اروپا: لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی ، اتلتیکومادرید؛ تضاد سبک های فوتبال در دوئل چهارم گواردیولا و سیمئونه

به گزارش دور زمین، دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با مصاف یکی از هجومی ترین تیم های قاره سبز با تیمی که به ارائه سبک تدافعی معروف است ، شروع می گردد.

تور اروپا: لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی ، اتلتیکومادرید؛ تضاد سبک های فوتبال در دوئل چهارم گواردیولا و سیمئونه

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، امشب (سه شنبه) با برگزاری دو بازی همزمان از ساعت 23:30 به وقت تهران شروع می گردد که در مهمترین بازی منچسترسیتی قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس و پیشتاز کورس قهرمانی فصل جاری این رقابت ها میزبان اتلتیکومادرید قهرمان فصل گذشته لالیگا خواهد بود.

منچسترسیتی در حالی به این مرحله از رقابت ها راه پیدا کرد که در مرحله یک هشتم نهایی حریف پرتغالی اش اسپورتینگ لیسبون را با نتیجه 5 بر صفر در هم کوبید. در سمت دیگر میدان، اتلتیکومادرید از آزمون سخت تر گذر کرد و حریف انگلیسی نامدار خود منچستریونایتد را در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 2 بر یک مغلوب کرد تا در جمع هشت تیم برتر قرار بگیرد.

بازی این دو تیم که اولین رویارویی شان در یک تورنمنت اروپایی است، صحنه ای برای نمایش دو سبک متضاد از فوتبال است. در یک سوی میدان تیم میزبان با راهنمایی پپ گواردیولا شیفته بازی مالکانه و یکپارچه هجومی است و در سوی دیگر اتلتیکومادرید با سبک تدافعی دیه گو سیمئونه مترصد استفاده از ضدحملات خواهد بود تا پس از یونایتد، دیگر تیم شهر منچستر را هم از گردونه رقابت ها حذف کند.

اگرچه این اولین مصاف من سیتی و اتلتیکو در یک رویداد اروپایی است اما سرمربیان این دو تیم یکدیگر را به خوبی می شناسند. گواردیولا پیش از قبول راهنمایی سیتی، در تیم های بارسلونا و بایرن مونیخ چهار بار در لیگ قهرمانان اروپا، شاگردانش را مقابل تیم تحت راهنمایی دیه گو سیمئونه به میدان فرستاده است. در این چهار مصاف، کفه ترازو به سمت گواردیولا سنگینی می نماید، چرا که او دو بار مچ همتای آرژانتینی اش را خوابانده و یک بار هم به او باخته است. با این حال یکی از تلخ ترین ناکامی های پپ مقابل همین اتلتیکومادرید رقم خورد، زمانی که او به عنوان سرمربی بایرن مونیخ نتوانست به شاگردانش راه عبور از سد رقیب سرسخت اسپانیایی را نشان دهد. او البته می داند که بازی با سیتی داستانی کاملاً متفاوت از مصاف با یونایتد است.

سرمربی آرژانتینی در نشست خبری پیش از این بازی به خبرنگاران گفت: منچستریونایتد با خصوصیاتی متفاوت نسبت به سیتی بازی می کرد. آنها فوتبالی مستقیم تر و سرعتی تر را ارائه می نمایند. سیتی اما تیمی است که فوتبال منطقه ای ارائه می نماید و در تمام قسمت های زمین مسابقه به خوبی بر بازی مسلط می گردد. برای نتیجه گرفتن برابر من سیتی باید عملکردی بهتر از آنچه مقابل یونایتد داشتیم ارائه و نقاط قوت مان را تقویت کنیم. سیتی بازیکنانی استثنایی دارد. بازیکنان این تیم بهتر از بازیکنان تیم ما هستند. به عقیده من سیتی و بایرن مونیخ به خاطر بازیکنانی که دارند، مدعیان قهرمانی این فصل لیگ قهرمانان هستند هرچند که فصل گذشته هم بودند و در نهایت چلسی قهرمان شد. چلسی نشان داد با ارائه یک کار تیمی خوب می توان قهرمان یک تورنمنت شد. چیزی که من بیشتر از هر چیز دیگری درباره سیتی می پسندم، تلاشی است که این تیم برای بازپس گیری توپ انجام می دهد. در این تیم عملکرد استرلینگ و دی بروینه، شیوه دویدن و فشارشان روی حریف و دقتی که در پاس دادن دارند، مرا تحت تأثیر قرار می دهد. تعهد کاری آنها همان چیزی که هر مربی آرزویش را دارد.

برای پپ گواردیولا و سیتی، سخت ترین کار بازی مقابل تیم هایی است که دفاع چند لایه دارند و میلی به حمله نشان نمی دهند و این دقیقاً همان سبکی است که باید انتظار ارائه اش از سوی اتلتیکو را داشت. با این حال سرمربی نماینده انگلیس نگران نیست و یک بازی لذت بخش را در این مصاف پیش بینی کرد.

گواردیولا در نشست خبری پیش از بازی گفت: این بازی فرصتی برای لذت بردن از فوتبال است. هر فصل وقتی که ما به این مقطع از رقابت ها می رسیم، من می گویم اگر تا این مرحله از رقابت ها توانسته ایم در جمع مدعیان قهرمانی باقی بمانیم به خاطر این است که کارمان را خوب انجام داده ایم. پس باید قدر زحماتی که تا این برهه از فصل کشیده ایم را بدانیم چون یک نتیجه بد کافی است که حذف شویم. برنامه ای که ما برای بازی برابر اتلتیکومادرید داریم، جلوگیری از ریسک کردن در منطقه ها خنثی زمین است. حریف تیمی جنگنده است و وقتی که توپ را تصاحب کند، بازی اش را نشان می دهد. شاید من اشتباه می کنم اما طبق چیزهایی که دیده ام، می توانم بگویم که اتلتیکومادرید فقط یک تیم دفاعی نیست. در واقع شاید گاهی اوقات دفاعی بازی کند اما در ابتدای مسابقه این کار را نخواهد کرد. آنها می آیند که تحت فشارتان بگذارند. اتلتیکو تیمی است که هر وقتی بتواند تیم مقابلش را پرس می نماید. به نظر من درباره سبک فوتبالی که سیمئونه ارائه می نماید، سوء برداشت می گردد. اتلتیکو هجومی تر از آنچه مردم فکر می نمایند بازی می نماید. سیمئونه فقط نمی خواهد که تیمش در بازیسازی ریسک کند، اما عملکرد آن در یک سوم دفاعی رقبا واقعاً خوب است. آنها تیمی جنگنده دارند که می داند در هر لحظه چطور بازی را اداره کند.

هم اتلتیکومادرید و هم منچسترسیتی، در پی کسب پیروزی در رقابت های داخلی به لیگ قهرمانان برمی گردند. سیتی شنبه شب در خانه برنلی 2 بر صفر پیروز شد و اجازه نداد صدر جدول در اختیار لیورپول بماند و آن را پس گرفت. اتلتیکومادرید نیز همان شب با پیروزی 4 بر یک برابر آلاوس به رده سوم جدول صعود کرد. ژوائو فلیکس و لوئیس سوارس در آن بازی هر کدام دو گل زدند تا نشان دهند که برای به دردسر انداختن مدافعان سیتی کاملاً آماده اند.

مسیری به ظاهر آسان برای لیورپول

امشب لیورپول یکی دیگر از نمایندگان لیگ برتر انگلیس هم در لیگ قهرمانان به میدان می رود و برخلاف سیتی، با تیمی روبه روست که خیلی ها آن را آسان ترین حریف در میان هفت تیمی که امکان مصاف با تیم مرسی سایدی را داشتند، توصیف کردند.

لیورپول با حذف کردن اینتر به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان راه یافت و نماینده ایتالیا را با نتیجه 2 بر یک در مجموع دو بازی رفت و برگشت شکست داد. کار بنفیکا برای صعود، اما شاید غیرمنتظره تر بود، چرا که این تیم هم با تحمیل شکست 3 بر 2 به آژاکس صدرنشین گروه C در مجموع دو بازی رفت و برگشت توانست به مرحله بعدی راه پیدا کند.

لیورپول و بنفیکا پیش از این 10 بار در رقابت های اروپایی مقابل هم قرار گرفته اند. در حقیقت تعدادی بازی های اروپایی بنفیکا برابر لیورپول از مصاف هایش با تنها دو تیم دیگر کمتر است: بایرن مونیخ (12 بار) و منچستریونایتد (11 بار). برای لیورپول هم تنها تعداد مصاف هایش با چلسی (11 مورد) بیشتر از رویارویی اش با بنفیکا در رقابت های اروپایی بوده است. لیورپول هر سه بازی اخیرش در خانه بنفیکا را باخته است که آخرین مورد آن در فصل 10-2009 در رقابت های لیگ اروپا با راهنمایی رافائل بنیتس بود. آمارها اما می گویند که لیورپول در هشت بازی قبلی اش برابر رقبای پرتغالی بازنده نبوده و شش بار آنها را شکست داده و دو بار مساوی نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5724

به "تور اروپا: لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی ، اتلتیکومادرید؛ تضاد سبک های فوتبال در دوئل چهارم گواردیولا و سیمئونه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی ، اتلتیکومادرید؛ تضاد سبک های فوتبال در دوئل چهارم گواردیولا و سیمئونه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید