نبی: تیم ملی با تیم های اسپانیایی و ایتالیایی بازی می نماید، 3 جایزه سال فوتبال آسیا به ایران می رسد

به گزارش دور زمین، خبرنگاران: دبیرکل فدراسیون فوتبال با بیان جزئیات نشست کی روش با مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ گفت: روابط حسنه ای با فدراسیون های اسپانیا و ایتالیا داریم و اگر مذاکرات نتیجه دهد تیم ملی با تیم هایی از این دو کشور بازی خواهد نمود.

نبی: تیم ملی با تیم های اسپانیایی و ایتالیایی بازی می نماید، 3 جایزه سال فوتبال آسیا به ایران می رسد

مهدی محمدنبی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در مورد جلسه روز پنج شنبه مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ با کادر فنی تیم ملی عنوان نمود: این جلسه با حضور آقای کفاشیان، کی روش، تاج، کاظمی، نمازی و بنده برگزار گردید و جلسه بسیار خوبی بود. در این جلسه مقرر شد سازمان لیگ برنامه کامل لیگ برتر، جام حذفی و ACL را آنالیز کند و با توجه به برنامه ای که ارائه می گردد فدراسیون تقویم تیم ملی را ارائه دهد.

وی ادامه داد: قرار است آقای تاج و سازمان لیگ برنامه پیشنهادی شان را بدهند و بعد از آن فدراسیون برنامه ها را اعلام کند. همان طور که پیش از این گفته بودیم قطعاً اولویت ما تیم ملی است و قاعدتاً سازمان لیگ، باشگاه ها و فدراسیون فوتبال کوشش خواهند کرد تیم ملی با قدرت هرچه تمام تر در اردوهای آمادگی، مسابقات تدارکاتی و جام دنیای 2014 برزیل حاضر گردد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام نمود: بحث دیگر ما آمادگی بازیکنان تیم ملی است که مسلماً آنها باید در شرایط آمادگی مطلوب باشند تا بتوانند نظرات و برنامه های کارلوس کی روش را به خوبی درک و اجرا نمایند.

نبی با بیان اینکه هماهنگی هرچه بیشتر بین بازیکنان نیازمند اردو و بازی تدارکاتی است، گفت: خواسته کی روش برای رسیدن به استانداردهای خاص، برگزاری اردو و بازی های تدارکاتی متعدد است. این استاندارد مسلماً به فوتبال ملی ما یاری خواهد نمود تا حضوری مؤثر در رویداد بزرگ جام دنیای داشته باشیم.

وی با اشاره به جلسه بین مسئولان فدراسیون و کادر فنی تیم ملی گفت: بعد از اینکه جلسه با مسئولان سازمان لیگ به اتمام رسید با کادر فنی تیم ملی جلسه ای داشتیم و درباره اردوها و شرکت در مراسم قرعه کشی جام دنیای صحبت کردیم. برنامه ما برای شرکت در مراسم قرعه کشی جام دنیای تعیین شده و امیدواریم بتوانیم در سفر به برزیل که برای قرعه کشی جام دنیای انجام می گردد، بازی های محبت آمیز تیم ملی را پیش بینی کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال کشورمان ادامه داد: حداقل بازی های محبت آمیز ای که قبل از جام دنیای برای تیم ملی تدارک خواهیم دید 6 دیدار است. اگرچه تیم های ملی که به جام دنیای صعود نموده اند شرایط خاصی دارند و برنامه ریزی های شان را انجام داده اند اما سعی خواهیم کرد علاوه بر اینکه با تیم های باشگاهی مطرح دنیا بازی می کنیم دیدار محبت آمیز خوبی با تیم های ملی نیز داشته باشیم.

نبی در مورد کمپ های تمرینی تیم ملی پیش از جام دنیای گفت: کمپ اول ما در کشور پرتغال برگزار می گردد و دومین اردوی ما در اسپانیا خواهد بود. قبل از آغاز جام دنیای نیز کمپ مجهزی در برزیل خواهیم داشت تا تیم ملی برای مسابقات جام دنیای به خوبی آماده گردد.

وی در پاسخ به این سؤال که در این کمپ ها بازی محبت آمیز ای نیز هماهنگ شده است یا نه، به خبرنگاران گفت: هنوز هیچ بازی محبت آمیز ای در این کمپ ها هماهنگ نشده و تنها صحبت هایی است که رسانه ای شده و تا به این لحظه نتوانستیم دیدارهای محبت آمیز را روی کاغذ بیاوریم. با این حال مذاکرات خوبی انجام داده ایم که در صورت نهایی شدن به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه حضور سالگادو در ایران و مذاکره او با فدراسیون فوتبال برای دیدار با اسپانیا و احتمالا رئال مادرید دستاوردی داشته گفت: با سالگادو در مورد بازی تیم ملی با تیم های اسپانیایی صحبت هایی داشتیم و او نظراتش را دراین باره به ما ارائه کرد که بیشتر این نظرات شفاهی بود. هروقت ما از ایشان و اشخاص معتبر اسپانیایی درخواست کتبی دریافت کردیم این موضوع را آنالیز خواهیم کرد.

نبی درباره احتمال رویارویی ایران با تیم های مطرح اروپایی همچون اسپانیا و ایتالیا اعلام نمود: فدراسیون فوتبال روابط محبت آمیز ای با فدراسیون های مختلف همچون ایتالیا و اسپانیا دارد. پیش بینی ما این است این روابط حسنه منجر به دیدارهای خوب محبت آمیز در اروپا گردد و اگر مذاکراتمان خوب پیش برود در کمپ های تمرینی تیم ملی در اروپا بازی هایی با تیم های اسپانیایی و ایتالیایی خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که این احتمال وجود دارد که تیم ملی با تیم ملی اسپانیا و ایتالیا بازی کند، گفت: تا چیزی قطعی نگردد درباره آن صحبت نخواهیم کرد اما آنچه قطعی است این است که فدراسیون فوتبال تمام کوشش خود را برای آماده سازی هرچه بهتر تیم ملی به کار خواهد بست. باید ببینیم در کمپ های تمرینی می توانیم چه مسابقاتی را هماهنگ کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه گفت وگو با خبرنگاران درباره اینکه ایران در 6 بخش کاندیدای کسب عنوان بهترین های آسیا در سال 2013 شده، توضیح داد: از روز اولی که کارمان را آغاز کردیم به دنبال این بودیم تا در همه زمینه ها عملکرد خوبی داشته باشیم و اکنون خوشحالم فوتبال ایران در 6 بخش نامزد دریافت بهترین جایزه شده است.

نبی تأکید کرد: اعتقاد دارم فوتبال ایران حداقل 3 جایزه را کسب می نماید. نمی توانم بگویم در کدام بخش ها عنوان برترین را به خود اختصاص می دهیم اما با توجه به شرایطی که وجود دارد حداقل در 3 بخش به عنوان بهترین در آسیا دست پیدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به پیروزیت تیم ملی فوتبال ساحلی در مسابقات بین قاره ای گفت: شکست دادن روسیه، برزیل و ایتالیا که جزو برترین تیم های دنیا محسوب می شوند کار بزرگی است که تیم ملی ایران به خوبی از عهده آن برآمد.

نبی افزود: در فوتبال ساحلی کار خوبی انجام و ساختارهای مناسبی تدوین شد. پشتوانه سازی خوبی انجام شد که نتیجه آن را امروز می بینیم. فوتبال ساحلی دارای لیگ است و از ساختار مناسبی بهره می برد. امیدوارم این تیم در ادامه هم پیروز باشد هرچند تاکنون نیز کار بزرگی انجام داده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1993

به "نبی: تیم ملی با تیم های اسپانیایی و ایتالیایی بازی می نماید، 3 جایزه سال فوتبال آسیا به ایران می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبی: تیم ملی با تیم های اسپانیایی و ایتالیایی بازی می نماید، 3 جایزه سال فوتبال آسیا به ایران می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید