قطارهای فوق العاده سریع چین: محبوب و راحت

به گزارش دور زمین، سیستم راه‌آهن سرعت بالای چین (CRH) یا قطارهای فشنگی (Bullet Train)، خیلی سریع در چین توسعه پیدا کرد. این قطارها وسیله حمل و نقل سریع و راحتی هستند و در عرض تنها 10 سال به محبوب‌ترین روش سفر در چین تبدیل شدند. قطارهای پر سرعت چین با حروف G و D و C که قبل از شماره قطار می‌آیند طبقه‌بندی می‌شوند.

قطارهای فوق العاده سریع چین: محبوب و راحت

انواع مختلف قطارهای پر سرعت چین

قطارهای پر سرعت چین طراحی شده‌اند تا با سرعت‌های 200 تا 350 کیلومتر در ساعت حرکت کنند. سه نوع قطار پر سرعت در چین وجود دارد: قطارهای G، قطارهای D و قطارهای C. امکانات موجود در قطارهای پر سرعت چین در این سه نوع قطار یکسان هستند و تمامی این قطارها جدید و مدرن هستند. تمامی قطارهای فشنگی در چین سفید هستند.

قطارهای G چین: سریع‌ترین قطارهای چین با سرعتی بیشتر از 300 کیلومتر در ساعت

این نوع قطارهای پر سرعت در چین، سرعتی بیشتر از 300 کیلومتر در ساعت دارند. این قطارها تنها در تعداد محدودی ایستگاه در مسیر خود توقف می‌کنند و قیمت بلیت‌های این قطارها در میان دیگر قطارهای چین از همه بالاتر است. در قطارهای نوع G چین، واگن‌های دارای تخت خواب وجود ندارد.

قطارهای D چین: کم سرعت‌تر و ارزان‌تر از قطارهای G چین

قطارهای D چین، خیلی بیشتر از قطارهای G در چین استفاده می‌شوند. قطارهای D چین، طراحی شده‌اند تا با سرعتی در حدود 200 کیلومتر در ساعت حرکت کنند. این نوع از قطارها در مسیر خطوط آهنی که شهرهای بزرگ چین را به هم متصل می‌کنند بسیار محبوب هستند.

قطارهای C چین: قطارهای پر سرعت برای اتصال شهرهای همجوار در چین

قطارهای C چین، تنها در مسیرهای چند شهر همجوار مانند پکن به تیانجین، چنگچون به جیلین، گوانگجو به شنژن و گویانگ به کایانگ در دسترس هستند. سفرها در این مسیرها در چین کوتاه هستند و تخت برای خواب در این قطارهای چین موجود نیست.

امکانات جدید و مدرن موجود در قطارهای پر سرعت چین

  • واگن رستوران در قطارهای پر سرعت چین در میانه قطار قرار دارند. می‌توانید آن جا یک وعده غذا بخورید یا مقداری خوراکی خریده و وقت بگذرانید.
  • در انتهای هر واگن قطارهای پر سرعت چین، آب سرد و آب گرم به رایگان در دسترس است.
  • قطارهای پر سرعت چین، همگی دارای تهویه مطبوع به صورت سراسری و کامل هستند.
  • صندلی‌های قابل تنظیم قطارهای پر سرعت چین، به شما اجازه می‌دهند در طول سفر راحت و آسوده باشید.
  • در قطارهای پر سرعت چین، در زیر صندلی‌ها، پریز برق 220 ولت AC موجود است. بنابراین نیازی به نگرانی در مورد تمام شدن باتری تلفن همراهتان در طول سفر نیست.
  • در تمام قطارهای پر سرعت چین، توالت‌های فرنگی و ایرانی موجود هستند. دستمال کاغذی نیز وجود دارد ولی بهتر است خودتان هم دستمال کاغذی همراه داشته باشید (شاید لازم شود).
  • دستشویی برای افراد معلول نیز در قطارهای پر سرعت چین در دسترس هستند؛ که می‌توانند توسط افرادی که بچه‌های کوچک دارند نیز مورد استفاده قرار گیرد.

درجه‌بندی‌های صندلی‌های قطارهای پر سرعت چین و قیمت‌های آن‌ها

4 نوع درجه‌بندی صندلی در قطارهای پر سرعت چین وجود دارد. همه این صندلی‌ها از نوع صندلی‌های نرم هستند. این کلاس‌ها، کلاس تجاری (Business)، کلاس برتر (Superior)، کلاس یک (First Class) و کلاس دو (Second Class) هستند. تخت‌های نرم (Soft Sleeper) و تخت‌های نرم مجلل و لوکس (Deluxe Soft Sleeper) نیز در بعضی قطارهای شبانه نوع D در دسترس هستند.

واگن‌های کلاس تجاری، لوکس‌ترین واگن‌های قطارهای سرعت بالای چین هستند و قیمت آن‌ها نیز از همه بالاتر است. فضای بزرگی دارند و دو ردیف صندلی در این واگن‌ها وجود دارد. در هر ردیف افقی 3 صندلی وجود دارد، دو صندلی در کنار هم و یک صندلی در طرف دیگر. صندلی‌های قابل تنظیم تجاری به شما اجازه می‌دهند سفر فوق‌العاده راحتی داشته باشید.

واگن‌های کلاس برتر تنها در بعضی از قطارهای پر سرعت چین در دسترس هستند. این صندلی‌ها برای تماشای مناظر چین در طول سفر بهترین انتخاب هستند. نحوه چینش صندلی‌ها در این واگن‌ها مانند کلاس تجاری است.

صندلی‌های درجه یک برای آن دسته از مسافران تور چین که می‌خواهند سفری راحت را با قطارهای پر سرعت چین تجربه کنند و همزمان نمی‌خواهند هزینه زیادی پرداخت کنند عالی هستند. این صندلی‌ها در قطارهای فوق سریع چین، ارزان‌تر از کلاس‌های تجاری و برتر هستند و صندلی‌ها هم از صندلی‌های درجه دو بزرگتر و پهن‌تر هستند. در هر ردیف افقی 4 صندلی وجود دارد.

صندلی‌های درجه دو در قطارهای سرعت بالای چین، معمول‌ترین و ارزان‌ترین نوع کلاس صندلی‌ها هستند. اگر برنامه دارید که تور چین خود را با کمترین هزینه به آخر برسانید، این صندلی‌ها بهترین انتخاب هستند.

با یک مثال می‌توان تفاوت قیمت‌ها بین کلاس‌های مختلف در قطارهای سرعت بالای چین را نشان داد. قیمت بلیت درجه دو برای مسیر پکن به شیان 84 دلار است، در حالی که قیمت درجه یک 133 دلار، کلاس برتر 159 دلار و قیمت کلاس تجاری در این مسیر 262 دلار است. بعضی مواقع قیمت بلیت برای صندلی‌های کلاس تجاری در قطارهای سرعت بالای چین، بسیار گران‌تر از قیمت پرواز در آن مسیر هستند.

خرید بلیت قطار سریع‌السیر چین

برای خرید و سوار شدن به قطارهای سریع‌السیر چین به پاسپورت خود نیاز دارید. بلیت قطارهای پر سرعت چین در همان مکان‌هایی به فروش می‌رسند که بلیت‌های قطارهای معمولی چین به فروش می‌رسند. اگر به سیستم خرید آنلاین بلیت قطارهای چین دسترسی داشته باشید، این سیستم راحت‌ترین راه برای شما است. اگر در چین باشید می‌توانید به ایستگاه‌های قطار مراجعه کرده و خودتان مستقیما بلیت خود را تهیه کنید. اگر بلیت خود را آنلاین تهیه کنید باید برای گرفتن نسخه چاپی بلیت به ایستگاه قطار مراجعه کنید.

انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2780

به "قطارهای فوق العاده سریع چین: محبوب و راحت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطارهای فوق العاده سریع چین: محبوب و راحت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید