آشنایی با جاذبه های دیدنی بانکوک

به گزارش دور زمین، بانکوک یکی از پر هیجان ترین شهرهای کشور تایلند محسوب می گردد که برای مسافران جز مقاصد بسیار محبوب بشمار می رود. در این شهر می توانید با پرداخت یک چهارم هزینه های سفر به اروپا سفر خاطره انگیزی را برای خودتان بسازید. در این شهر تایلند جاذبه های تاریخی و مدرنی وجود دارد که در کنار هم سبب شده اند تا جذابیت خاصی پیدا کند. پیشنهاد می کنیم زمانی که با خرید بلیط هواپیما به بانکوک بروید و بعد از به سمت شهر پاتایا هم بروید تا با یک تیر دو نشان بزنید و دو شهر جذاب تایلند را دیدن کنید. ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره جاهای دیدنی بانکوک صحبت کنیم، تا زمانی که به سمت این شهر رفتید بدانید که برای گشت و گذار باید به کدام مناطق این شهر بروید.

آشنایی با جاذبه های دیدنی بانکوک

قایق سواری در طول رودخانه چائو فرایا بانکوک

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بعضی تور بانکوک را ونیز شرقی می نامند، دلیلش هم این است که در رودخانه های در شهر وجود دارد که اهالی شهر با قایق در آن حرکت می کنند. یکی از رودخانه های معروف شهر بانکوک چائو فرایا نام دارد که افراد با قایق سواری در طول این رودخانه می توانند از جاهای دیدنی بانکوک دیدن کنند.

اهالی بانکوک این رودخانه را یکی از نیروهای حیاتی بانکوک می دانند و روزانه نزدیک به 50 هزار نفر با قایق از این رودخانه به مقاصد خودشان می رسند که در بین آن ها البته مسافران و توریست هایی هم وجود دارد.

در طول مدت زمانی که در این رودخانه در حال حرکت هستید ساختمان های بلند شهر و هتل های فانتزی را خواهید که می تواند برایتان بسیار جذاب باشد.

پیشنهاد می کنیم که حتما به قایق سواری در طول رودخانه چائو فرایا بروید.

بازار چاتوچاک بانکوک

برای کسانی که به خرید کردن علاقمند هستند، یکی از بهترین جاهای دیدنی بانکوک را می خواهیم معرفی کنیم به نام چاتوچاک!

این بازار با داشتن تقریبا بیش از 8000 غرفه به مساحت 4000 مترمربع یکی از شلوغ ترین مراکز خرید بانکوک محسوب می شود و یکی بزرگترین بازارهای دنیا است.

برای بازدید از این بازار می توانید هر شنبه و یکشنبه به سمت آن بروید. هر آنچه که فکرش را بکنید می توانید در این بازار پیدا کنید و بخرید.

البته باید بدانید که در طول روز بیش از 200 هزار نفر از این بازار دیدن می کنند و اگر اهل بودن در مکان های شلوغ نیستید به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود که به سمت بازار چاتوچاک بروید.

عمارت ویمانمک بانکوک

یکی از بزرگترین بناهای ساخته شده از چوب ساج در دنیا جز جاهای دیدنی بانکوک محسوب می شود که نام آن عمارت ویمانمک است. این بنا در واقع محل زندگی سلطنتی بوده که تنها چند سال از استفاده شده و پس از آن برای دهه های زیادی خالی از سکنه بوده است.

توجه داشته باشید که شما می توانید از بیرون محوطه عمارت عکاسی کنید ولی نمی توانید دوربین را به داخل موزه ببرید.

همچنین برای بازدید از داخل این عمارت هم ضروری است که از لباس های ساده و پوشیده استفاده نمایید.

مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک

یکی دیگر از جاهای دیدنی بانکوک که پیشنهاد می کنیم حتما به سمت آن بروید، مرکز خرید لوکس سیام پاراگون است. این مرکز خرید یکی از بهترین مراکز خرید بانکوک است. این مرکز خرید علاوه بر این که برای برندبازها بهشت محسوب می شود، محل قرارگیری بزرگترین آکواریوم جنوب شرقی آسیا بوده و سینمای چند منظوره بسیار بزرگ و رستوران متنوعی را در خود جای داده است.

تقریبا بیش از 250 مغازه در این مرکز خرید وجود دارد که محل رفت و آمد افراد پولدار و مشهور تایلندی و همچنین توریست های خارجی می باشد.

اگر از جمله هواداران ماشین های لامبورگینی و فراری هستید باید بگوییم که این دو کمپانی در این مرکز خرید دارای نمایشگاه هستند.

سوار قطارهای هوایی بانکوک شوید!

برای سفر در نقاط مختلف شهر بانکوک می توانید از قطارهای هوایی این شهر بهره ببرید. شما با استفاده از این قطارهای می توانید با سرعت های مختلف در سطح شهر بچرخید و در از هوای خنک شهر بهره مند شوید. گفتنی است که بگوییم قطارهای هوایی این شهر از سیستم تهویه هوا بهره مند هستند و به نوعی بهترین وسیله برای جابه جایی در نقاط مختلف شهر به شمار می روند.

در اکثر مسیرهای زمانی که سوار قطارهای هوایی هستید، بالای خیابان های پر از ماشین هستید و نمایی از جنب و جوشی که در شهر برپا هست را خواهید دید.

این قطارها شما را سریع تر به مقصدتان می رسانند و تقریبا در بیشتر بخش های شهر بانکوک یک ایستگاه قطار هوایی وجود دارد.

موزه ملی بانکوک

بازدید از موزه های هر شهر می تواند شما را با فرهنگ و تاریخ آن شهر آشنا کند، از همین ما در مطلب معرفی بهترین جاهای دیدنی بانکوک می خواهیم به موزه ملی بانکوک اشاره ای داشته باشیم. در ابتدا این موزه برای نمایش هدایایی که پدر شاه رامای پنجم به او داده بود نیز تاسیس شد و در آن اشیا جالبی نظیر اسلحه های چینی، سنگ های قیمتی، عروسک، لباس و منسوجان و ماسک های خن به نمایش گذاشته شده است.

در این موزه اطلاعات مربوط به اشیا به زبان انگلیسی داده شده است و می توانید با خواندن آن ها از تاریخچه هر کدام آگاه شوید.

صعود از برج ساتورن بانکوک

قبل از این که در شهر بانکوک بحران اقتصادی پیش بیاید، آسمان خراش بزرگی با 49 طبقه در قلب شهر بانکوک ساخته شد که متاسفانه به دلیل مسائل اقتصادی به وجود آمده تکمیل این پروزه به تعویق افتاد. این برج در حال حاضر به مکان متروکه ای تبدیل شده است که تنها یک کاربرد دارد و آن این است که افراد از آن بالا می روند و و با پرداخت مبلغی می تواند از این برج آویزان شوند.

از بالای این برج می توانید چشم اندازهای زیبایی از شهر را مشاهده کنید.

به پارک لومپینی بروید بانکوک

قطعا بازدید از پارک های هر شهری می تواند گزینه جذابی برای هر مسافر و بازدیدکننده ای باشد، در شهر بانکوک هم پارک لومپینی یکی از بهترین جاهای دیدنی بانکوک است. این پارک با دارا بودن بیش از 500 هزار مترمربع فضایی برای رهایی از شلوغی و ازدحامی که در این شهر پرجنب و جوش محسوب می شود. شما می توانید در این پارک قدم بزنید و با دیدن نسل قدیمی تایلند که در حال ورزش هستند حس و حال تازه ای در این شهر بدست بیاورید.

در روزهای تعطیل این پارک بسیار شلوغ می شود، بهترین زمان برای بازدید از آن اوایل صبح است.

خوردن میوه دوریان (Durian) را هرگز از قلم نیاندازید!

یکی از هیجان انگیزترین بخش های هر سفر شکم گردی در شهر مقصد است. پیشنهاد ما این است که حتما میوه دوریان که پادشاه میوه های تایلند است را امتحان کنید. اگرچه این میوه بسیار بو می دهد و بعضی از مکان های عمومی مصرف آن ممنوع است اما در حد خودش هواداران زیادی دارد و عده زیادی برای آن سر و گردن می شکندند.

زیارتگاه اراوان بانکوک

یکی از شلوغ ترین جاهای دیدنی بانکوک زیارنگاه اراوان است، این زیارتگاه سالانه بازدیدکنندگان بسیاری دارد و به نسبت دیگر مکان های زیارتی محبوبیت بیشتری دارد. قدمت این زیارتگاه به دهه 1950 بر می شود و دلیل ساختن آن خرافاتی بودن کارگران ساختمانی در نزدیکی هتلی در فاصله کم اراوان نیز بود. این کارگران گمان می کردند که ارواح زمین به دلیلی نارضایتی که از آن ها دارند، موجب بروز مسائلی در محل ساخت این هتل می شوند. در این زیارتگاه مردم به دور هم جمع می شوند و طلب خواسته ها و آرزوهایشان را می کنند.

برای غذاخوردن به محله چینی ها بروید!

در شهر بانکوک محله ای به نام چینی ها وجود دارد که یکی از بهترین و جذاب ترین جاهای دیدنی بانکوک به شمار می رود. قطعا غذاخوردن در این محله می تواند برای شما یک تجربه جدید و منحصر به فرد باشد. بعد از این که در این محل غذا خوردید پیشنهاد می کنیم که کمی هم پیاده روی کنید تا با فرهنگ چینی ها هم کمی آشنا شوید.

این محله برای خرید طلا و جواهرات بهترین گزینه می باشد.

در جشن سونگکران شرکت کنید | Songkran

اگر در تاریخ 13 تا 15 آوریل که برابر است با 24 تا 26 فرودین به شهر بانکوک سفر کردید، می توانید در جشن سونگکران شرکت کنید که جشنواره سال نوی سنتی تایلندی ها می باشد. جالب است بدانید که در این جشن هیچ فردی از خیس شدن در امان نخواهد بود و در واقع یک نوع آب بازی دست جمعی است.

تایلندی ها اعتقاد دارند که با پاشیدن آب گناهان و بداقبالی ها از شهر و زندگی افراد به دور می شود از همین رو کل کشور در این جشن شرکت می کنند.

خانه جیم تامپسون بانکوک

یکی از معروف ترین سوغاتی های تایلندی ابریشم است؛ از همین رو اگر خواستید با تاریخچه ابریشم آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که به سمت خانه جیم تامپسون بروید. شما می توانید با قدم زدن در اطراف این خانه با تاریخ صنعت ابریشم تایلندی آشنا شوید و اطلاعات خوبی را بدست بیاورید. در مجموع این خانه دارای 6 ساختار سنتی بوده که از چوب ساج ساخته شده اند.

دریم ورلد بانکوک

یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی بانکوک دریم ورلد است، این شهربازی هیجان انگیز یکی از مکان های منحصر به فردی است که برای گذراندن اوقات شاد در کنار خانواده و دوستانتان گزینه خوبی محسوب می شود. این شهربازی به بخش های دریم ورلد پلازا، باغ رویایی سرزمین خیالی و سرزمین ماجرا تقسیم می شود.

بخش پلازای شهربازی در ورودی دریم ورلد واقع است که برای ساخت آن از دیسنی لند آمریکا الهام گرفته شده است.

بانکوک شناور

دیگر موردی که در لیست جاهای دیدنی بانکوک قرار می گیرد، بانکوک شناور است. این بازار شناور که یکی از جذاب ترین بازارهای دنیا است و بازدیدکنندگان آن می توانند با استفاده از قایق هایی که بر روی آب های این منطقه واقع شده است از این سر بازار به آن سر بازار بروند و هر آنچه که احتیاج دارند را خریداری کنند. این محل مجموعه ای گسترده و هیجان انگیز از دکه ها و فروشندگانی است که شما می توانید از آنها خرید کنید. مشهور ترین بازار شناور، بازار damnoen saduak است که در راچا بوری، نزدیک به بانکوک واقع است.

تماشای کیک بوکسینگ (موی تای)

شما در سرتاسر شهر بانکوک شاهد استادیوم های کیک بوکسینگ خواهید بود؛ اما یکی از مشهورترین استادیوم ها که بزرگترین مبارزه ها در آن برگزار می شود استادیوم لومپینی یا راتچادامنوئن است که پیشنهاد می کنیم حتما از آن دیدن کنید. مبارزه های موی تای یکی از پر بیننده ترین برنامه های تلویزیونی تایلند است و میتوانید یک شب پر هیجان را در این استادیوم سپری کنید.

شهر تاریخی آیوتایا بانکوک

شهر قدیمی و تاریخی آیوتایا در سال 1350 بنا شد و به عنوان پایتخت تایلند در نظر گرفته شد، اگر دنبال یکی از بهترین جاهای دیدنی بانکوک هستید این شهر بهترین گزینه پیشنهادی ما است. شهر تاریخی آیوتایا در فاصله 89 کیلومتری شمال شهر بانکوک قرار گرفته است و معماری آن ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای هست. این شهر که خیلی ها در قرن 17 اون رو از زیباترین شهرهای دنیا می دانستند، از سال 1991 در فهرست آثار دنیای یونسکو قرار گرفته است.

مزرعه تمساح ها بانکوک

یکی دیگر از جاهای دیدنی بانکوک که هواداران زیادی دارد، مزرعه تمساح ها می باشد. این مزرعه در فاصله 30 کیلومتری شهر بانکوک واقع شده است و در آن می توانید 28 گونه مختلف از تمساح ها که در مجموع 60000 تمساح می شود را بازدید کنید. البته حیوانات دیگری هم در این مزرعه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به فیل، میمون، شیر و مار اشاره نمود.

دنیای وحش سافاری بانکوک بانکوک

دنیایی از هیجان را در سافاری بانکوک تجربه کنید. باغ وحش سافاری در مرکز بانکوک واقع شده و بیشتر از 2000 حیوان و 1000 پرنده در آن می توانید مشاهده کنید. این باغ در حقیقت یکی از بزرگترین باغ وحش های تایلند محسوب می شود و از برترین جاهای دیدنی بانکوک به شمار می رود.

تماشای کیک بوکسینگ (موی تای)

شما در سرتاسر شهر بانکوک شاهد استادیوم های کیک بوکسینگ خواهید بود؛ اما یکی از مشهورترین استادیوم ها که بزرگترین مبارزه ها در آن برگزار می شود استادیوم لومپینی یا راتچادامنوئن است که پیشنهاد می کنیم حتما از آن دیدن کنید. مبارزه های موی تای یکی از پر بیننده ترین برنامه های تلویزیونی تایلند است و میتوانید یک شب پر هیجان را در این استادیوم سپری کنید.

انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1691

به "آشنایی با جاذبه های دیدنی بانکوک" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با جاذبه های دیدنی بانکوک" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های دیدنی بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید