آشنایی با عجایب طبیعی جزیره سامویی

به گزارش دور زمین، جزیره زیبای کو سامویی تایلند دارای جاذبه‌های طبیعی فراوان و متنوعی است: این جزیره زیبای تایلند با داشتن سواحلی با شن‌های سفید، زیباترین و خیره کننده‌ترین صحنه‌های غروب خورشید و اقیانوس پاک و زلال، واقعا یک بهشت ایده‌آل است. با وجود اینکه جزیره کو سامویی یکی از زیباترین مناطق مخفی تایلند است اما با این حال در تور تایلند جای کمتر شناخته شده‌ای به حساب می‌آید. توریست‌ها تنها 20 سال است که با جزیره کو سامویی آشنا شده‌اند اما در همین مدت نیز این جزیره شهرت بسیاری پیدا کرده و تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری خارق‌العاده تایلند شده است.

آشنایی با عجایب طبیعی جزیره سامویی

در این مقاله نگاهی به عجایب طبیعی جزیره سامویی تایلند خواهیم انداخت؛ جاذبه‌های طبیعی که شهرت و خاص بودن این جزیره تا حد زیادی مرهون وجود آن‌ها است و جاهایی که باید حتما در تور تایلند از آن‌ها بازدید کنید.

آبشارهای ناموانگ جزیره سامویی

زیبایی این دو آبشار زیبا را در تور تایلند از دست ندهید. محل ریزش این آبشارهای دوقلو به شکل طبیعی در دل صخره‌ها در اعماق جنگل‌های جزیره کنده کاری شده و ریشه درختان به راهیابی آب به اعماق حوضچه زیر آن کمک می‌کند. در بازدید از این آبشار می‌توانید در حوضچه پایین آبشار شنا کرده و تجربه فوق‌العاده‌ای را برای خور رقم بزنید. علاوه بر این می‌توانید سفر بر روی فیل را نیز از این مکان آغاز کرده و در اطراف جزیره با فیل به گردش بپردازید. اگر یک مسیر کوتاه ده دقیقه‌ای را طی کرده و به بالای مسیر صخره‌ای بروید، به دومین آبشار مرتفع جزیره کو سامویی می‌رسید. بنابراین گردش در این منطقه یکی از واجبات تور تایلند محسوب می‌شود.

شبه جزیره جنوبی

تمام قسمت جنوبی جزیره کو سامویی تایلند از نظر زیبایی‌های طبیعی خاص و منحصر به فرد است. این منطقه دارای گستره وسیعی از جنگل‌های بکر و دست نخورده می‌باشد و یکی از زیباترین مناطقی است که می‌توان در تور سامویی از آن بازدید کرد. علاوه براین خطوط ممتدی از درختان نارگیل به چشم می‌خورد که تا دریا و سواحل پنهان کشیده شده‌اند؛ سواحلی که می‌توان در آرامش و به دور از شلوغی جمعیت به استراحت پرداخت.

صخره‌های هین تا (Hin Ta) و هین یای(Hin Yai) در جزیره کو سامویی

این دو صخره که ترجمه نام تایلندی آن‌ها، "صخره‌های مادربزرگ و پدربزرگ" است، بسیار مشهور هستند. این دو صخره که کاملا توسط عوامل طبیعی و بدون دخالت انسان شکل گرفته اند. این دو صخره هم در میان افراد محلی و هم در میان گردشگران تور تایلند دارای شهرت هستند و حتی بسیاری از تایلندی‌ها هم برای بازدید از این دو صخره به جزیره کو سامویی می‌آیند. در نزدیکی این محل مغازه‌های خیلی خوبی وجود دارند که صنایع دستی محلی و بومی تایلند را به فروش می‌رسانند. محصولاتی از قبیل: گلدان‌ها و کاسه‌های زیبایی که از چوب نخل نارگیل ساخته شده‌اند و مجموعه‌ای از شیرینی‌ها و خوراکی‌های لذیذ محلی که هریک می‌تواند سوغاتی یا یادگاری خیلی خوبی از تور تایلند و جزیره کو سامویی باشد.

بخش مرکزی جزیره سامویی تایلند

پیاده روی تا مرکز جزیره کو سامویی خیلی بیشتر از چیزی که فکر کنید می‌ارزد. اگر در تور تایلند به دنبال کمی ماجراجویی و کشف چشم اندازهای خارق‌العاده هستید، می‌توانید از جنوب Nathon یا از Maenam به بخش داخلی و مرکزی جزیره بروید. در سامو اقامتگاه‌های اجاره‌ای زیادی وجود دارند بنابراین پیدا کردن جایی برای سپری کردن شب که متناسب با بودجه و نیازهایتان باشد، کار سختی نیست.

تخته سنگ‌های روی هم (Overlap Stone)

در بالای لامای (Lamai)، در بالای پرتگاه یک تخته سنگ آویزان نفس گیر وجود دارد واگر این همه راه را تا آن بالا بروید، علاوه بر تماشای این تخته سنگ عجیب شاهد منظره بسیار زیبایی از جزیره خواهید بود. علاوه بر این می‌توانید در تور تایلند خود از زیبایی طبیعی این گوهر جغرافیایی بهره مند شده و لذت ببرید.

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3787

به "آشنایی با عجایب طبیعی جزیره سامویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با عجایب طبیعی جزیره سامویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید