تجربه شش سفر منحصربفرد از ونیز

به گزارش دور زمین، اگرچه ونیز شهری بسیار زیبا و دل انگیز است، اما شاید مسافران بخواهند حتی برای یک روز هم که شده سفری متفاوت از ونیز را تجربه کنند. گردشگران می‌توانند در طی سفرهایی کوتاه، همراه با قطار یا تورهای گردشگری موجود به محل کوه‌های آلپ جنوبی که تحت عنوان دولومیت نیز شناخته می‌شوند بروند و غرق در مناظر سحر انگیز آن شوند یا به سواحل و دیگر شهرهای کوچکتر ایتالیایی سفر کنند و از زیبایی و گنجینه‌های تاریخی بسیار با ارزش آن‌ها دیدن نمایند. در ادامه با شش سفر منحصربفرد از شهر ونیز آشنا خواهید شد که بی‌شک در سفر با تور ایتالیا تجربه‌ای به تمام معنا متفاوت را رقم خواهند زد. 

تجربه شش سفر منحصربفرد از ونیز

بازدید از Ravenna در مدت تور ایتالیا

کلیساهای قدیمی راونا، که قدمت برخی از آن‌ها به 1500 سال پیش بازمی‌گردد، خود به تنهایی دلیلی قانع کننده جهت بازدید از این شهر در طی سفری دو ساعته از ونیز محسوب می‌شوند. این سازه‌های مذهبی برخی از بهترین نمونه‌های موزائیک‌کاری‌های سبک بیزانس اروپا را شامل شده‌اند. آنچه که بخش مرکزی شهر راونا را در میان گردشگران تور ایتالیا محبوب نموده است باسیلکای San Vitale به همراه موزائیک‌های بسیار زیبایی که تصاویری از حواریون بر آن‌ها نقش بسته، پیازا دل پوپولو (Piazza del Populo) به عنوان میدان قدیمی شهر با قدمتی 1500 ساله، بازارچه Mercato Coperto جهت خریداری میان وعده‌هایی بسیار لذیذ و ساختمان Mausoleum de Gallia Placidia به همراه موزائیک‌کاری‌های بسیار تحسین برانگیزش است.

بازدید از Padua در مدت تور ایتالیا 

یکی از سفرهای محبوب از ونیز در مدت تور ایتالیا، سفر به پادووا است. احتمال می‌رود که پادووا قدیمی‌ترین شهر شمال ایتالیا باشد. از قرار معلوم این محل در قرن دوازدهم پیش از میلاد توسط ساکنین شهر باستانی تروآ احداث گردیده است. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، شاخص‌ترین دیدنی این شهر کلیسای Scrovegni نام دارد  که مجموعه مهمی از نقاشی‌های دیواری گیوتو (Giotto) که در سال‌های پایانی عمر خود آن‌ها را خلق نموده است در خود جای داده. این تصاویر به عنوان شاهکار هنری قرن چهاردهم اروپا شناخته می‌شوند. مجسمه اسب سوار، اثر دوناتلو (Donatello)، از دیگر آثار هنری شاخص این شهر به شمار می‌رود. این پیکره در باسیلیکای سنت آنتونیو (Basilica de Sant' Antonio)، محلی که سنت مارک (یکی از حواریون حضرت مسیح) در آن سوزانیده شد، قرار دارد. اگر به دنبال قهوه‌ای گرم جهت رفع خستگی هستید، کافه پدروچی (Caffe Pedrocchi) که از سال 1831 در این محل بوده است بهترین فرصت را در اختیارتان قرار خواهد داد.

بازدید از Vicenza در مدت تور ایتالیا

درست در فاصله شصت کیلومتری از ونیز، شهر بین‌المللی و تاریخی ویچنزا قرار دارد. این شهر به واسطه معماری‌اش، بویژه ساختمان‌های اثر آندریا پالادیو (Andrea Palladio) که از میانشان می‌توان به سالن تئاتر Teatro Olimpico به عنوان شاخص‌ترین اثر وی اشاره نمود، در میان گردشگران تور اروپا شناس شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در میان بخش‌های تاریخی این شهر قدم زنند، از موزه‌ها، گالری‌های هنری و میدان‌های عمومی آن شامل Piazza dei Signori که آن نیز توسط پالادیو طراحی شده است بازدید به عمل آورند. درست در خارج از شهر، ویلا روتوندا (Villa Rotonda) قرار دارد. این بنا به عنوان یکی از سازه‌های شاخص شهر، خود یکی از دلایل بازید از ویچنزا به شمار می‌رود. ویلا روتوندا که توسط پالادیو در سال 1591 طراحی شده است، تمامی ایده‌های متحورانه وی را در یک کلیت بی‌نقص شامل شده است. درون بنا درست به مانند برون آن زیبا و نفس گیر است و تمامی دیوارهای آن آکنده از نقاشی‌های دیواری است که تصاویری از زندگی ایده آل جاری در ویلا را به سبک بازی با نور به تصویر کشیده‌اند.

 بازدید از Verona در مدت تور ایتالیا

عاشقان آثار شکسپیر، بازدید از ورونا را از دست ندهند، چرا که این محل بستری برای نمایشنامه‌های دو نجیب زده ورونایی، رومئو و ژولیت و رام کردن زن سرکش بوده است. از میان جاذبه‌های این شهر می‌توان به کلیسای بسیار زیبا و پر آذین سبک رومی سن زنو ماجوره (San Zeno Maggiore) که به عنوان برجسته‌ترین جاذبه ورونا شناخته می‌شود، پونته اسکالیگرو (Ponte Scaligero) به عنوان نخستین پل ساخته شده در قرن یکم میلادی که پس از تخریب در زمان جنگ جهانی دوم مجدداً مورد بازسازی قرار گرفت و آرنا، آمفی تئاتر عظیم رومی شهر که باوجود فرسایش و خرابی بخش‌های بیرونی همچنان به فعالیت خود می‌دهد اشاره کرد. این بنا که در قرن یکم میلادی به فرمی بیضی شکل احداث گردید، به عنوان سومین آمفی تئاتر عظیم جهان که از روزگار باستان باقی مانده است شناخته می‌شود. ورونا در فاصله 114 کیلومتری از شهر ونیز قرار دارد و بواسطه قطار یا ماشین به سهولت قابل دسترسی است.

بازدید از Dolomites در مدت تور ایتالیا

کوه‌های دولومیتی به عنوان یکی از جاذبه‌های شاخص نواحی آلپی اروپا شناخته می‌شوند. اگرچه این رشته کوه‌ها مرتفع‌ترین نقاط ایتالیا نیستند، اما قله‌های قرمز رنگشان مناظر بسیار زیبا و شگفت‌انگیزی را پدید آورده است. یکی از بهترین مکان‌های این بخش Cortina d'Ampezzo نام دارد که در میان طرفداران ورزش‌های زمستانه و کوهنوردان از محبوبیتی خاص برخوردار است. این محل در سال 1956 میزبان مسابقات المپیک زمستانه بوده است. فیلم معروف پلنگ صورتی نیز در سال 1963 در این محل فیلم برداری شده است. این ناحیه شگفت انگیز در 160 کیلومتری شهر ونیز قرار دارد.

بازدید از Lagoon Islands در مدت تور ایتالیا 

تالاب ونیز آکنده از جزایر کوچک و بزرگ است. در این میان جزایر مورانو (Murano)، بورانو (Burano) و تورچلو (Torcello) که در نقاط شمالی آن واقع شده‌اند از محبوب ترین‌ها به شمار می‌روند. آنچه که مورانو را متمایز می‌سازد صنعت شیشه سازی‌اش است. در این محل گردشگران تور ایتالیا می‌توانند از چندین کلیسای تاریخی، فروشگاه‌ و هنرمندانی که در حال ساخت آثار هنری هستند دیدن نمایند. بورانو جزیره‌ای متعلق به ماهیگیران است و بواسطه صنعت توردوزی و خانه‌های رنگارنگش شاخص شده است. تورچلو نیز که زمانی از ونیز بزرگتر بوده است، امروزه جزیره‌ای سبز و آرام است و محبوبیت خود را از کلیساهای باستانی چون سانتا ماریا آسونتا (Cathedral of Santa Maria Asunta) که به سبک بیزانس ساخته شده‌اند دارد. گردشگران می‌توانند به واسطه اتوبوس‌های آبی از سه جزیره مذکور بازدید به عمل آورند.

انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3599

به "تجربه شش سفر منحصربفرد از ونیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه شش سفر منحصربفرد از ونیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید