گویلین: یکی از بهترین مقصدهای توریستی چین

به گزارش دور زمین، طبیعت زیبای گویلین، شامل صخره‌های آهکی، شالیزارهای طبقاتی برنج و رودخانه‌های زیبا، در طول قرن‌ها شکل‌دهنده بخشی از تاریخ چین بوده است. و حالا این مقصد فوق‌العاده جذاب، یکی از پرطرفدارترین مقاصد تور چین شده است.

گویلین: یکی از بهترین مقصدهای توریستی چین

از 315 سال قبل از میلاد مسیح، شهری در امتداد رودخانه لی (Li) در استان گوانژی (Guangxi) کشور چین به وجود آمد که امروزه آن را شهر گویلین (Guilin) می‌نامند. معنای لغوی گویلین جنگل‌ گل‌های رنگارنگ است. این منطقه در چین به خاطر وجود طبیعت سرسبز و صخره‌های آهکیش بسیار مشهور است.

گویلین هم اکنون میزبان 12 میلیون گردشگر در طول سال از سراسر جهان است که باعث شده این منطقه به یکی از مقصدهای محبوب تور چین بدل شود. در داخل مرکز شهر، هتل‌های بزرگ و مدرن غربی چشم انتظار خیل عظیمی از توریست‌های داخلی و خارجی هستند. در بیرون از مرکز شهر، با منطقه‌ای قدیمی‌تر و دست‌نخورده‌تر روبرو خواهید بود، منطقه‌ای که نشانه‌هایی از 2000 سال قبل را نیز همچنان در خود دارد.

در حالی که کل این شهر به وسیله دو رودخانه و چهار دریاچه احاطه شده، ولی زیبایی اصلی خود را مدیون رودخانه لی است. این رودخانه به قدری زیبا و برای مردم چین مهم است که تصویر آن بر روی اسکناس 20 یوانی نقش بسته است. گردشگران می‌توانند از سواری بر روی قایق‌هایی درست شده از چوب بامبو، در امتداد این رود لذت ببرند. در طول این تور قایق‌سواری می‌توانید توقف کرده و از غار Reed Flute و Elephant-Trunk Hill دیدن کنید. بیشتر این جاذبه‌ها در امتداد ساحل رودخانه لی برای چند هزار سال در این محل بوده‌اند. بیرون از آب و در امتداد رودخانه، صخره‌های آهکی زیبایی وجود دارد؛ اشکالی که در طول ده‌ها هزار سال به وجود آمده‌اند. در بالای این ساختارهای زمین شناسی، پوسته‌ها و اسکلت‌های حیات دریایی همچنان قابل دیدن است.

یکی از پربازدیدترین مکان‌های گویلین، تپه خرطوم فیل است. نام‌گذاری آن به دلیل شکل ظاهری سنگ‌های این صخره است که شمایلی مانند فیلی در حال نوشیدن آب دارد. مکان این فیل سنگی در تلاقی دو رود Taohua و Lijiang است. حفره نسبتا کوچکی که در این صخره قرار دارد به دروازه ماه شهرت دارد زیرا با فرا رسیدن شب، تصویر ماه از داخل این حفره بر روی آب رودخانه می‌افتد.

مزارع برنج Longji در منطقه Longsheng یکی دیگر از دیدنی‌های جذاب این منطقه است. این شالیزارها که به صورت پلکانی و در قرن 14 میلادی ساخته شده‌اند، ارتفاعی تا 800 متر بالاتر از سطح دریا دارند.

تاریخ گویلین نیز مانند طبیعتش بسیار غنی است. برای ده هزار سال، این منطقه توسط چندیدن سلسله چینی کنترل می‌شده است؛ شامل سلسله Qin در 221 سال قبل از میلاد، سلسله Han در 206 سال قبل از میلاد و سلسله‌های Tang و Song بین قرن‌های هفت تا دهم میلادی.

اگر قصد سفر به این شهر زیبا و رویایی چین را دارید، سفر خود را برای اوایل سال برنامه‌ریزی کنید، چون علی‌رغم این که تابستان یکی از محبوب‌ترین فصول برای توریست‌ها است، طوفان و خطر سیلاب، سفر در این فصل را کمی قمارگونه می‌کند.

هیچ سفری بدون امتحان کردن غذاهای محلی مخصوص همان منطقه کامل نمی‌شود. رشته برنجی یکی از خوراکی‌های اصلی از زمان سلسله کین بوده است و معمولا آن را با گوشت اسب و کوفته پخته شده در برگ بامبو می‌خوردند.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3645

به "گویلین: یکی از بهترین مقصدهای توریستی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گویلین: یکی از بهترین مقصدهای توریستی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید