برنامه سفر دو هفته ای همراه با تور ایتالیا

به گزارش دور زمین، سفر به ایتالیا، گردشی رویایی را برای شما رقم خواهد زد. اما برنامه ریزی برای بازدید از تمامی جاذبه‌های توریستی آن در مدت دو هفته کار دشواری خواهد بود. با این وجود گردشگران تور ایتالیا نباید بازدید از پایتخت ایتالیا، شهر رم را که میزبان چنین جاذبه‌هایی است مانند کلیسای کوچک سیستین (Sistine Chapel) و آمفی تئاتر کولوسئوم (Colosseum) یا بازدید از شهرهایی با حال و هوایی عاشقانه مانند ورونا (Verona) و ونیز (Venice) را که مضمونی برای داستان‌های شکسپیر و گوندولا سواری (Gondola) هستند را از دست دهند. برخی از گردشگران ممکن است خواهان لذت بردن از زیبایی ناحیه توسکانی (Tuscany)، پیتزاهای سنتی ناپل (Naples) و پیشینه تاریخی پمپئی (Pompeii) باشند. بهره گیری از این راهنمای سفر دو هفته‌ای، امکان داشتن سفری منحصر بفرد را، که در آن می‌توانید از تمامی جاذبه‌های شاخص ایتالیا لذت ببرید، بدون آنکه حتی یکی از آن‌ها را از دست دهید؛ بدست می‌دهد.

برنامه سفر دو هفته ای همراه با تور ایتالیا

اقامت یک شبه در میلان (Milan) در مدت تور ایتالیا

سفر خود به ایتالیا را با بازدید از میلان که مترادفی برای سرمایه و مد است، آغاز کنید. میلان در طول جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید اما برای تبدیل شدن به شهری بزرگ با تاریخچه‌ای غنی مجدداً بازسازی شد. گردشگران تور اروپا در سفر به این شهر نباید بازدید از موزه‌های شگفت انگیز آن را که شامل موزه‌های پینکو تسا بررا (Pinacoteca di Brera) و موزه علم و فناوری لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci Museum of Sience and Technology) می‌شود را از دست دهند. بعد از آن به بالای کلیسای دوئومو (Duomo) که یک کاتدرال قرن چهاردهمی است بروید و غرق زیبایی مناظر شهر شوید. میلان را بدون تماشای اجرای زنده تئاتر لا اسکالا (La Scale)، پیاده روی در میان میدان دل دوئومو (Piazza del Duomo) یا خرید کردن در گالری شیک ویتوریو امانوئل (Galleria Vittorio Emanuele) ترک نکنید.

توقف در ورونا (Verona) در مدت تور ایتالیا

در مسیر خود از میلان به سمت ونیز، توقفی کوتاه در شهر ورونا داشته باشید. این شهر با حال و هوای عاشقانه‌اش مضمونی برای نمایشنامه رومئو و ژولیت شکسپیر بوده است و گردشگران تور ایتالیا می‌توانند بواقع از خانه ژولیت (Casa di Giulietta) که اکنون به نمادی برای عشق جاودانه تبدیل شده است دیدن نمایند. ورونا همچنین تعدادی ابنیه باستانی رومی را مانند آمفی تئاتری که یکی از بزرگترین آمفی تئاترهای جهان است و در حدود 2000 سال پیش ساخته شده؛ در خود جای داده است. تجربه سفر خود به ورونا را با نگاه کردن به ویترین‌ مغازه‌ها در طول خیابان Via Mazzini که مسیری مناسب برای پیاده روی در مجاورت بوتیک‌های لوکس ایتالیایی را بدست می‌دهد، کامل کنید.

اقامت دو شبه در ونیز (Venice) در مدت تور ایتالیا

ونیز را می‌توان یکی از زیباترین شهرهای روی کرده زمین دانست. در سفر با تور ایتالیا این شهر قطعاً ارزش بازدید کردن را دارد. ونیز بواسطه قرار گرفتن بر روی تالاب، با آب احاطه شده است و این بدین معناست که پل‌های خوش منظره، تاکسی‌های آبی و گوندولاها در همه جا شما را احاطه کرده‌اند. مرکز اصلی شهر میدان سن مارکو (Piazza San Marco) است که گردشگران می‌توانند در آن از باسیلیکای شگفت انگیز سنت مارکو (Saint Mark's Basilica) و میدانچه دوکاله (Palazzo Ducale) بازدید نمایند. در سفر به ونیز مطمئن شوید که از پل ریالتو (Rialto Bridge) که بیش از 800 سال قدمت دارد یا بازار ریالتو (Rialto Market) که همه نوع سوغاتی از لوکس تا ارزان قیمت را در خود جای داده است بازدید می‌کنید.

اقامت دو شبه در ورنازا (Vernazza) در مدت تور ایتالیا

سینکو تره (Cinque Terra) که به معنای "پنج سرزمین" است، یکی از خوش منظره‌ترین مقاصد سفر در سرتاسر ایتالیا است. این محل که از پنج دهکده مختلف در طول کرانه‌ای ساحلی متشکل شده است، شامل صخره‌هایی می‌شود که مستقیماً به سمت دریا پیش رفته‌اند، همچنین برخی از بهترین نواحی ساحلی در سرتاسر اروپا را برای پیاده روی، سواحل شنی که با سنگ‌های صیقلی پوشیده شده‌اند و موقعیت ایده آلی را برای شنا بدست می‌دهند و فرهنگی زایا که حسی جداشدگی از سرزمین اصلی ایتالیا را بدست می‌دهد در خود جای داده است. ورنازا یکی از این پنج دهکده است و محلی بسیار عالی برای اقامات دو شبه گردشگران تور ایتالیا به شمار می‌رود. در سفر به ورنازا، در پیاده روی 90 دقیقه‌ای به شهر کوچک مونته روسو (Monterosso) بروید و تکه‌ای از پیتزای محلی با سس پستو را امتحان کنید.

اقامت سه شبه در فلورانس (Florence) در مدت تور ایتالیا

در این برنامه سفر، مقصد بعدی فلورانس، این شهر رنسانسی است که بواسطه معماری شگفت انگیزش به عنوان "آخر دنیا" شناخته می‌شود. گردشگرانی که دوستدار هنر هستند، باید بازدید از گالری یوفیزی (Uffizi Gallery) را که مجموعه‌ای شگفت انگیز از نقاشی‌های اساتید اروپایی مانند تیسین (Titian) و بوتیچلی (Botticelli) را در خود جای داده است در الویت قرار دهند. از دیگر موزه‌های جالب توجه این شهر می‌توان به کاخ پیتی (Pitti Palace)، موزه گوچی (Gucci Museum) و موزه بارجلو (Bargello) اشاره کرد. با پیاده روی در میان مرکز شهر قدمی می‌توانید از کلیسای جامع فلورانس (Duomo di Firenze) ، گنبدش که توسط برونلسکی (Brunelleschi) طراحی شده است، برج Giotto، میدانچه Vecchio و بازارچه Mercato del Porcellion که آکنده از فروشنده‌هایی از سراسر ناحیه است، بازدید کنید. پیشنهاد ما در برنامه سفر دو هفته‌ای به مقصد ایتالیا، اقامتی سه شبه در فلورانس است.

سفری یک روزه از فلورانس (Florence) به مقصد توسکانی (Tuscany) در مدت تور ایتالیا

گردشگران تور ایتالیا می‌توانند در مدتی که در فلورانس اقامت دارند، در سفری یک روزه از بسیاری از جاذبه‌های ناحیه توسکانی بازدید به عمل آورند. استان توسکانی بواسطه نوشیدنی و غذاهای بسیار خوشمزه‌اش شناس شده است. پس اگر به این محل می‌آیید، گرسنه بیایید تا دلی از عزا در بیاورید. در بازدید از توسکانی شاید بخواهید از برج پیزا (Pisa) که برج مایل بسیار مشهوری است بازدید کنید یا در میان آثار باستانی رومی در شهر لوکا (Lucca) به گردش بپردازید.

اقامت سه شبه در ناپل (Naples) در مدت تور ایتالیا

ناپل به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان غرب و زادگاه پیتزا شناخته می‌شود. در مدتی که در ناپل هستید، بازدید خود از محل را با تور قلعه dell'Ovo واقع در بندر سانتا لوسیا (Porto Santa Lucia) آغاز کنید. این قلعه عجیب، محل موزه ماقبل تاریخ (Museum of Prehistory) است. بعد از آن از کلیسای دوئومو (Duomo) که بزرگترین کاتدرال ناپل و محل برخی از ابنیه باستانی رومی است بازدید نمایید. پس از انجام چند بازدید به یک پیتزا فروشی بروید و پیتزا مارگاریتا سنتی که روکشی از گوجه فرنگی، روغن زیتون، ریحان تازه و پنیر موزارلا دارد؛ سفارش دهید.

سفری یک روزه از ناپل (Naples) به مقصد پمپئی (Pompeii) در مدت تور ایتالیا

پمپئی مقصدی منحصر بفرد در سفری یک روزه از ناپل خواهد بود. این شهر مخروبه بعد از فوران کوه وزوویوس (Vesuvius) در حدود 2000 سال پیش، مدفون گشت. گردشگرانی که به پمپئی می‌آیند می‌توانند در میان آثار باقی مانده از این شهر قدم زنند و از برخی از سازه‌های شگفت انگیزی که به طرز باورنکردنی سالم باقی مانده‌اند (البته با توجه به قدمتشان) بازدید به عمل آورند. از میان سازه‌های شاخص آن می‌توان به بنای آمفی تئاتر، که می‌توانست بیش از 20000 نفر را در خود جای دهد، خانه وتی (The House of the Vetti)، باسیلیکا، فروم Granary و چند حمام عمومی اشاره کرد. گردشگران تور ایتالیا با آمدن به این محل می‌توانند در میان راه‌هایی قدم بردارند که زمانی ساکنین پمپئی (در حدود دو هراز سال پیش) در آن‌ها تردد می‌کردند. همچنین می‌توانند برای مشاهده تأثیرگذارترین آثار و مصنوعات پمپئی به موزه ملی باستان‌شناسی (The National Archaeological Museum) بروند.

سفری یک روزه از ناپل (Naples) به مقصد ساحل آمالفی (Amalfi Coast) در مدت تور ایتالیا

اگر خواهان بازدید از زیباترین مناظر در سرتاسر ایتالیا و داشتن تجربه‌ای یک روزه از زندگی مرفه هستید، به ساحل آمالفی بروید. این ناحیه، مقصدی تمام عیار برای سفری یک روزه از ناپل است و به گردشگران تور اروپا امکان بازدید از برخی مشهورترین سواحل را بدون آنکه مجبور به پرداخت هزینه‌ای برای تسهیلات ساحلی باشند فراهم می‌آورد. در این محل گردشگران می‌توانند از تعدادی از کلیساهای تاریخی و ابنیه شاخص بازدید به عمل آورند. با این وجود مهمترین جاذبه آمالفی، ساحل آن است. ساحل آمالفی و امکان کرایه قایق‌های تفریحی و احساس سرزندگی کردن در هنگام غروب خورشید از امتیازات این محل به شمار می‌روند. در امتداد ساحل آمالفی تعدادی دهکده زیبا وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توان به پوزیتانو (Positano)، Cetara و خود آمالفی اشاره کرد.

اقامت سه شبه در رم (Rome) در مدت تور ایتالیا

بدیهی است که هیچ سفری به ایتالیا بدون بازدید از رم کامل نخواهد بود. این شهر جاودانه، قلب تمدن‌های غربی بوده است و شامل موزه‌های جهانی مانند گالری Borghese و موزه کاپیتولین(Capitoline Museums) می‌شود. گردشگران تور ایتالیا می‌توانند از کلیسای کوچک سیستین (Sistine Chapel) در شهر واتیکان بازدید نمایند و در میان بقایای کولوسئوم (Colosseum) قدم زنند و از ابنیه شاخصی مانند فواره شگفت انگیز تروی (Trevi Fountain) بازدید کنند. بودن در رم فرصت خرید کردن در طول خبایان‌هایی مانند Via del Corso و Via Condotti را نیز بدست می‌دهد. حیات شبانه نواحی مانند Testaccio از دیگر تجربیاتی است که نباید در سفر به رم فراموش شود.

خلاصه سفر:

1. به ونیز بروید - شب را در ونیز بمانید

2. در ونیز گردش کنید - شب را در ونیز بمانید

3. از مسیر پیزا به فلورانس بروید - شب را در فلورانس بمانید

4. در فلورانس گردش کنید - شب را در فلورانس بمانید

5. به رم بروید - شب را در رم بمانید

6. در رم گردش کنید - شب را در رم بمانید

7. به خانه بازگردید!

انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2914

به "برنامه سفر دو هفته ای همراه با تور ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "برنامه سفر دو هفته ای همراه با تور ایتالیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر دو هفته ای همراه با تور ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید