سطح محرومیت در جنوب استان کرمان بالاست

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، احمد حمزه پنجشنبه شب در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ویژه جنوب استان کرمان با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: رشد جمعیت در منطقه جنوب استان کرمان بسیار بالاست و جمعیت جوان آن زیاد است.

سطح محرومیت در جنوب استان کرمان بالاست

وی با اشاره به اینکه باید برای اشتغال و اوقات فراغت جمعیت جوان این منطقه تدبیری اندیشیده گردد، عنوان نمود: جنوب استان کرمان محرومیت زیادی دارد که آموزش و پرورش در راس همه این مسائل قرار گرفته است .

حمزه بیان داشت: در حوزه انتخابی بنده یک هزار مدرسه وجود دارد که 337 مورد آنها فاقد سرویس بهداشتی و220 مدرسه تخریبی و 197 مورد فاقد انشعاب آب و برق هستند.

وی گفت: در 46 مدرسه شبانه روزی پنج شهرستان جنوبی استان 9 هزار دانش آموز حضور دارند که وضعیت خدمت دهی آنها اسفناک است.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مجتمع های فرهنگی هنری فقط در یک بخش وجود دارد و در دیگر شهرهای حوزه های انتخابیه ام وجود ندارد.

جنوب کرمان پایین ترین شاخص فضای سرپوشیده ورزشی کشور را دارد

حمزه توضیح داد: جنوب استان کرمان پایین ترین شاخص فضای سرپوشیده ورزشی در کشور را دارد.

وی گفت: پروژه های آبرسانی تحت فشار به دلیل بدهی زیاد کشاورزی به پیمانکاران متوقف شده است با توجه به معضلاتی که خشکسالی برای کشاورزان ایجاد نموده است و باید برای برطرف این مشکل تدبیری اندیشیده گردد.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان ابراز داشت: آب شرب شهر کهنوج غیر قابل استفاده است و امیدواریم در این دولت بحث مشکل آب آشامیدنی جنوب استان برطرف گردد.

حمزه با اشاره به اینکه در زمینه شاخص ها جاده روستایی وضعیت بدی وجود دارد، اضافه کرد: امروز با پیگیری های رئیس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد که برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی توجه ویژه ای صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1505

به "سطح محرومیت در جنوب استان کرمان بالاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح محرومیت در جنوب استان کرمان بالاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید