آغاز عملیات اجرایی سد ماربره در سال 1401

به گزارش دور زمین، خبرنگاران/لرستان نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی سد ماربره در سال 1401 خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی سد ماربره در سال 1401

حسین گودرزی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از پروژه های مهم شهرستان دورود سدماربره بوده که 17 سال پیش تخصیص آب به آن داده شده ولی متاسفانه تا به امروز عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: پیرو سوال اینجانب از وزیر نیرو مبنی بر علل تاخیر 17 ساله وزارت نیرو در آغاز عملیات اجرایی این سد قرار است در سال 1401 عملیات اجرایی آن آغاز شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آب شرب پایدار، کشاورزی و صنعت شهرستان دورود از اهداف احداث این سد است.

گودرزی خاطرنشان کرد: مطالعه تکمیلی و احداث سد ماربره در جدول 20 بودجه سال 1400 قرار گرفت و ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط خشکسالی در کشور ایجاد این سد در لرستان و شهرستان دورود ضرورت دارد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه معیشت مردم لرستان به کشاورزی وابسته بوده نیاز است برای این خصیصه آب تامین شود تا علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی در لرستان نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی در کشور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگاران، سد ماربره از توابع بخش مرکزی شهرستان دورود بر روی رودخانه به همین نام ماربره که از نوع خاکی با هسته رسی و تخصیص 26 میلیون متر مکعب به منظور تأمین آب شرب پایدار این شهرستان احداث خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5586

به "آغاز عملیات اجرایی سد ماربره در سال 1401" امتیاز دهید

1 کاربر به "آغاز عملیات اجرایی سد ماربره در سال 1401" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز عملیات اجرایی سد ماربره در سال 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید