رفتن به ساحل هاد یوآن در کو فانگان در تور تایلند

به گزارش دور زمین، ساحل هاد یوآن در جزیره Koh Phangan، یک مثال دیگر است که نشان می‌دهد این جزیره خیلی بیشتر از جشن‌های ماه کامل معروفش، برای مسافران تور تایلند جاذبه دارد. ساحل دلپذیر Haad Yuan، ساحلی آرام و بدون جاده و مکانی عالی برای شنا است. این ساحل در مقایسه با جو شلوغ Haad Rin، حال و هوای آرام‌تری دارد.

رفتن به ساحل هاد یوآن در کو فانگان در تور تایلند

Haad Yuan یک خلیج و ساحل کوچک در جنوب شرقی کو فانگان است. کو فانگان نیز یکی از جزیره‌های تقریبا بزرگ تایلند است. هاد یوآن به اندازه یک سواری 15 دقیقه‌ای با قایق به سمت شمال از Haad Rin فاصله دارد. Haad Thian یک ساحل خیلی کوچکتر و محل قرارگیری هتل The Sanctuary (یک اقامتگاه محبوب اختصاص یافته به یوگا و سلامتی) درست در شمال هاد یوآن قرار گرفته است. اگر تقلا کردن روی پله‌های کنده‌کاری شده روی سنگ‌ها مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد، می‌توانید فاصله بین هاد یوآن و Haad Thian را در مدت 20 دقیقه با پای پیاده طی کنید.

هاد یوآن جاده‌ای ندارد و باید آن را کاملا با پای پیاده بگردید. با وجود پیاده‌راه‌های چوبی که روی صخره‌ها در هر دو بخش انتهایی ساحل کار شده‌اند، مناظری جادویی و مکان‌های مخفی جذاب منتظر کشف شدن توسط شما خواهند بود. بخش شمالی هاد یوآن شلوغ‌تر است؛ در این بخش، یک شبکه از پیاده‌راه‌های چوبی و سنگی، مسافران تور تایلند را به مکان‌های محبوب در مسیر Haad Thian می‌رسانند.

قیمت آب، نوشیدنی‌ها و دیگر وسایل در هاد یوآن کمی بیشتر از هاد رین است. هر آنچه که لازم دارید را همراه خود به ساحل ببرید. چند مغازه‌ی کوچک در این ساحل، وسایل مورد نیاز برای لذت بردن از ساحل را می‌فروشند. در Haad Yuan یا Haad Thien هیچ دستگاه خودپردازی وجود ندارد و کارت‌های اعتباری به ندرت قابل استفاده هستند؛ کلی پول نقد همراه خود داشته باشید. در هاد یوآن پیدا کردن یک اینترنت بی‌سیم درست و حسابی سخت است. بعضی از اقامتگاه‌ها، گزینه‌های پولی در اختیار مسافران تور تایلند قرار می‌دهند. در این ساحل اپراتور تایلندی AIS بهتر از بقیه آنتن می‌دهد.

Koh Phangan

با این که هاد یوآن از بیشتر جشن و شادی برقرار در هاد رین جا مانده است، با این حال مکانی کاملا خلوت و سوت و کور نیست. مردم بسیاری برای لذت بردن از موسیقی الکترونیک کوب‌کوب‌کننده به Eden Garden می‌روند.

استفاده از قایق‌های تندرو برای رسیدن به هاد یوآن، در دریای پرتلاطم یک سواری سخت برایتان به ارمغان خواهد آورد: خود را برای کمی خیس شدن آماده کنید. این ساحل اسکله ندارد، در نتیجه شما در هنگام ورود به ساحل یا خروج از آن باید داخل آب بروید.

هاد یوآن کوچک است و در فصل پرگردشگر تایلند (بین نوامبر و آوریل) به سرعت پر می‌شود؛ مخصوصا در دوره زمانی بین دسامبر و مارس. پول دادن به قایق مسافربری برای آوردن چمدان‌هایتان و فهمیدن این که اتاق خالی باقی نمانده، یک حالگیری حسابی خواهد بود. پس قبل از رفتن، مقدمات اقامت‌تان را انجام دهید. البته بسیاری از مکان‌هایی که در هاد یوآن کلبه اجاره می‌دهند آن قدر در فصل پرگردشگر سرشان شلوغ می‌شود که حتی رزرو هم قبول نمی‌کنند. شما باید برای پیدا کردن اتاق خالی در این زمان حسابی بگردید. قبل از رفتن به آنجا از هاد رین، چند تماس تلفنی بگیرید تا مطمئن شوید که اتاق خالی پیدا خواهید کرد. برخی از گزینه‌هایتان Bamboo Hut، آبی بزرگ و هتل بارسلون هستند. گزینه‌هایتان در Haad Thian شامل The Sanctuary، کلبه‌های Love Lip و Spice هستند. قیمت‌ها بسته به میزان تقاضا به شدت بالا و پایین می‌روند.

Bamboo Hut جایی روی صخره‌ها و بین Haad Yuan و Haad Thian قرار گرفته است. این اجاره‌دهنده کلبه‌های ییلاقی، یک رستوران عالی دارد. جدا از مناظر دیدنی ساحل و وعده‌های غذایی سخاوتمندانه و پر ملات، این رستوران یک وای‌فای کم سرعت اما بدون قطع و وصلی هم دارد، یکی از معدود گزینه‌ها در ساحل. بسیاری از مسافران تور تایلند که تا هاد یوآن پیش رفته‌اند، مسیر حرکت خود را از روی صخره‌ها ادامه داده و تا بتوانند در رستوران ساحلی The Sanctuary غذایشان را بخورند.

Haad Yuan

اما چگونه می‌توان در تور تایلند به Haad Yuan رفت؟ اول از همه باید خود را به جزیره Koh Pha Ngan برسانید. می‌توانید با پروازهای داخلی به فرودگاه Surat Thani بروید (با کد فرودگاهی URT). از آن بهتر می‌توانید به جزیره کو سامویی (با کد فرودگاهی USM) پرواز کنید. قایق‌ها از نزدیک فرودگاه مستقیما به ساحل هاد رین می‌روند؛ هاد رین نیز نزدیک‌ترین ساحل به هاد یوآن است. محبوب‌ترین راه برای رسیدن به هاد یوآن استفاده از قایق‌های تندرو از هاد رین، شلوغ‌ترین ساحل کو فانگان است. از شهر کوچک Thong Sala سوار وانت‌های مسافرکش شده و به هاد رین بروید. کرایه این مسیر، رقم ثابت 100 بات است. بخواهید که شما را در ساحل Sunrise پیاده کنند. به سمت ساحل بروید و احتمالا در عرض چند ثانیه یک قایق‌سوار خود را به شما می‌رساند. برای سوار شدن به قایق باید کمی داخل آب بروید. خود را برای خیس شدن آماده کنید. کرایه قایق‌ها در سال 2015 بالا برده شد و حالا نرخ کرایه ثابت برای رسیدن به هاد یوآن و هاد تیان، 300 بات است. اگر قصد دارید به هتل The Sanctuary بروید، تقاضا کنید که قایقران شما را به Haad Thian ببرد. طی کردن مسیر بین Haad Thian و Haad Yuan با چمدان سخت خواهد بود.

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3727

به "رفتن به ساحل هاد یوآن در کو فانگان در تور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتن به ساحل هاد یوآن در کو فانگان در تور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید