رتبه اول گردشگری جهان به اسپانیا رسید

به گزارش دور زمین، اسپانیا، برنده رقابت گردشگری 2017

هر 2 سال یکبار، مجمع جهانی اقتصاد، گزارشی منتشر می نماید که شاخص رقابت گردشگری در آن تعیین می گردد و این شاخص می تواند یاری زیادی به سفر و صنعت گردشگری کند. سال جاری هم مثل سال گذشته، شاخص رقابت پذیری گردشگری به کشور اسپانیا رسید و این کشور، رقابت اول گردشگری را بدست آورد. با جزییات این خبر همراه خبرنگاران باشید.

رتبه اول گردشگری جهان به اسپانیا رسید

طبق این گزارش، کشور اسپانیا رتبه اول و کشورهای فرانسه، آلمان و ژاپن در رتبه های بعدی قرار گرفتند. از بین کشورهای آسیایی، ژاپن توانست رتبه چهارم را بدست آورد و ایران هم از بین 136 کشور جهان در این رتبه بندی جهانی، صندلی 93 را بدست آورد.

در بین کشورهایی که رشد زیادی داشته اند و توانسته اند صندلی خود را در جهان بهتر نمایند، ژاپن را می توان نام برد که در سال 2015، رتبه نهم را داشت و در سال 2017 توانسته 5 پله بهتر گردد و صندلی چهارم را بدست بیاورد.

در مناطق آفریقا و خاورمیانه، امارات متحده عربی توانست بهترین عملکرد را در این رقابت داشته باشد. از عوامل موثری که بر رشد این کشور تاثیر گذاشته می توان به هزینه های پایین، توجه بیشتر به موارد فرهنگی و زیر ساخت های فناوری اطلاعات اشاره نمود.

در این میان، 3 کشوری که بهترین وضعیت را از نظر امنیت برای وسیع تر کردن صنعت گردشگری داشته اند، فنلاند، امارات و ایسلند بوده اند. از نظر سلامتی و بهداشت هم کشورهای آلمان، لیتوانی و اتریش، بهترین شرایط را برای توسعه گردشگری داشته اند و از نظر بازار کار هم، کشورهای ایسلند، سوییس و دانمارک در صدر بوده اند.

از نظر زیر ساخت های هوایی، کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا و هنگ کنگ مناسب ترین زیر ساخت ها را داشته اند و از نقطه نظر مناسب بودن شرایط زیر ساخت های زمینی هم هنگ کنگ، سنگاپور، هلند، سوییس، آلمان و بلژِیک در صدر و در بالای همه کشورها قرار داشته اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2003

به "رتبه اول گردشگری جهان به اسپانیا رسید" امتیاز دهید

1 کاربر به "رتبه اول گردشگری جهان به اسپانیا رسید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه اول گردشگری جهان به اسپانیا رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید