دارویی که از متاستاز سرطان پستان پیشگیری می نماید

به گزارش دور زمین، کشف روش هایی که مانع از عود کردن یا متاستاز سرطان پستان می گردد از اولویت های اصلی محققان علوم پزشکی است.

دارویی که از متاستاز سرطان پستان پیشگیری می نماید

به گزارش خبرنگاران، محققان در آنالیز های اخیر دارویی پرمصرف و مقرون به صرفه را شناسایی کردند که این تاثیرگذاری را دارد.

سلول های بنیادی سرطانی (CSC) از جمله موضوعات پراهمیت در میان محققان است. این سلول ها در برابر روش های درمانی موجود مقاوم هستند و نقش مهمی در عود کردن یا متاستاز سرطان پستان بازی می نمایند که دو چالش بزرگ در درمان سرطان به حساب می آید. به همین دلیل یافتن روش های اثربخش در از بین بردن سلول های بنیادی سرطانی مفید است.

گروهی از محققان انگلیسی به روش درمانی دست پیدا کردند که می تواند در این زمینه نقش مهمی بازی کند. این محققان به ارزیابی داروهایی پرداختند که سازمان غذا و دارو آن ها را مورد تایید قرار داده است. آنها آنالیز کردند آیا داروهای موجود می توانند در مقابله با سرطان یاری نماینده باشند؟

در این آنالیز محققان انگلیسی دریافتند آنتی بیوتیک داکسی سایکلین از قابلیت از بین بردن سلول های بنیادی سرطان برخوردار است. به طور معمول، پزشکان این آنتی بیوتیک را در درمان بیماری هایی از قبیل ذات الریه، سینوزیت، سیفلیس و وبا تجویز می نمایند.

این نوع آنتی بیوتیک به این طریق عمل می نماید که مانع از ایجاد میتوکندری جدید می گردد که کانون تامین انرژی سلول به حساب می آیند. علاوه بر این، این دارو با حداقل عوارض جانبی همراه است.

در این مطالعه محققان آنالیز هایی روی 15 بیمار انجام دادند. 9 نفر از این بیماران برای مدت 14 روز آنتی بیوتیک داکسی سایکلین دریافت نموده و پس از آن، تحت جراحی برداشتن تومور قرار گرفتند. همچنین شش نفر دیگر هیچ داروی دریافت نکردند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان در ارزیابی خطر عود کردن تومور سرطانی پس از عمل جراحی متوجه شدند که میزان سلول های بنیادی سرطانی در بیماران دریافت نماینده آنتی بیوتیک داکسی سایکلین کاهش چشمگیری داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 بهمن 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1010

به "دارویی که از متاستاز سرطان پستان پیشگیری می نماید" امتیاز دهید

4 کاربر به "دارویی که از متاستاز سرطان پستان پیشگیری می نماید" امتیاز داده اند | 3.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارویی که از متاستاز سرطان پستان پیشگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید