مصرف زیاد این ویتامین باعث سکته مغزی و بیماری قلبی می گردد

به گزارش دور زمین، کسانی که این ویتامین را بیش از حد مصرف نمایند، بیشتر در معرض حمله قلبی یا سکته مغزی قرار خواهند گرفت.

مصرف زیاد این ویتامین باعث سکته مغزی و بیماری قلبی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از هلث، سطوح کم و زیاد ویتامین D می تواند با افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و حمله قلبی زندگی افراد را به خطر بیندازد.

محققان دانمارکی ارتباطی بین سطوح بالای ویتامین D و بیماری قلبی، سکته مغزی و مقدار مرگ و میر ناشی از انفارکتوس میوکارد پیدا کردند.

از طرفی شواهد در حال افزایش نشان می دهد که کمبود ویتامین D می تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان، بیماری های التهابی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت، بیماری های خودایمنی، افسردگی و بعضی سرطان ها را افزایش دهد.

پروفسور پیتر شوارتز، محقق ارشد این تحقیق، گفت: ما سطح ویتامین D را در 247 هزار و 574 دانمارکی مورد مطالعه قرار داده ایم و تا به امروز این بزرگترین پایه در دنیا برای این نوع مطالعه است.

بعلاوه مقدار مرگ و میر آنان را طی یک دوره هفت ساله پس از گرفتن نمونه خون اولیه مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم و در آن موقع 16 هزار و 645 بیمار جان باخته بودند.

علاوه بر این ما ارتباط بین مرگ و میر آنان و سطح ویتامین D را تحلیل کردیم.

آنان ارتباطی بین مقدار مرگ و میر و سطوح خیلی کم یا خیلی زیاد ویتامین D در خون پیدا کردند.

پروفسور شوارتز اظهار کرد: اگر سطح ویتامین D شما کمتر از 50 یا بیش از 100 نانومول در لیتر باشد، ارتباط بیشتری با مرگ و میر وجود دارد.

ما دلیل مرگ بیماران را آنالیز نموده ایم و دریافتیم وقتی سطح ویتامین D بالای 100 باشد، به نظر می رسد که خطر مرگ ناشی از سکته مغزی یا عروق کرونر افزایش می یابد. به عبارت دیگر سطح ویتامین D نباید خیلی کم و خیلی زیاد باشد.

سطوح باید چیزی بین 50 تا 100 نانومول در لیتر باشد و مطالعه ما نشان می دهد که 70 برترین سطح است به این معنا که مصرف بیش از حد ویتامین D برای سلامتی ما مضر است؛ بنابراین این نتایج ما را وادار می نماید قبل از مصرف مکمل های ویتامین یا مواد معدنی بیشتر فکر کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5909

به "مصرف زیاد این ویتامین باعث سکته مغزی و بیماری قلبی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف زیاد این ویتامین باعث سکته مغزی و بیماری قلبی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید