خبرنگاران مردم طرح فاصله گذاری هوشمند را جدی بگیرند

به گزارش دور زمین، تربت حیدریه- خبرنگاران- مدیر شبکه بهداشت و درمان مه ولات با بیان اینکه مردم باید با عمل به توصیه های بهداشتی، از حضور در اجتماعات و مراکز شلوغ و پرجمعیت خودداری نمایند، گفت: اجرای صحیح طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، اقدامی مهم و ارزشمند برای جلوگیری از ابتلای افراد به ویروس کروناست و مردم باید این موضوع را جدی بگیرند.

خبرنگاران مردم طرح فاصله گذاری هوشمند را جدی بگیرند

مجتبی خلوصی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است و علاوه بر اقشار مختلف مردم، واحدهای صنفی، تولیدی، صنعتی و دستگاه های اجرایی نیز باید آن را به دقت اجرا نمایند تا شاهد قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه اگر طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند رعایت نشود، باید منتظر افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا باشیم، گفت: تنها راه کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، ماندن در خانه، استفاده از دستکش و ماسک و خودداری مردم از حضور در مراکز شلوغ و پرجمعیت است.

وی گفت: انتظار می رود مردم بیشتر از قبل نسبت به اجرای پروتکل های پیشگیری از جمله خارج نشدن از منزل به جز در موارد ضروری و خودداری از حضور در اماکن شلوغ اهتمام داشته باشند چرا که برای روبرو نشدن با موج های بعدی ویروس کرونا، هیچ تضمینی نیست.

خلوصی اضافه نمود: اثربخش تربن راهبرد شکست کرونا، قطع چرخه انتقال این ویروس است و هرچه همه گیری این بیماری کمتر باشد، به همان اندازه نیز مدیریت و کنترل آن اصولی تر است و این امر کاهش آسیب های جسمی و روحی و تبعات مالی و اجتماعی را در پی دارد.

مه ولات دارای یک بیمارستان دولتی، چهار پایگاه اورژانس 115، 6 مرکز خدمات جامع سلامت، 24 خانه بهداشت و سه پایگاه بهداشتی است که خدمات مختلف بهداشتی درمانی به مردم ارایه می دهند.

فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد واقع شده است.

براساس آخرین آمار اعلام شده تا به امروز 96 هزار و 448 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 65 تن در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 6 هزار و 156 تن رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2625

به "خبرنگاران مردم طرح فاصله گذاری هوشمند را جدی بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم طرح فاصله گذاری هوشمند را جدی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید