درخواست تعطیلی موقت بیش از 100 آژانس مسافرتی در خراسان رضوی

به گزارش دور زمین، سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی بیان کرد که بیش 100 آژانس مسافرتی این استان به علت شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، درخواست تعطیلی موقت داده اند.

درخواست تعطیلی موقت بیش از 100 آژانس مسافرتی در خراسان رضوی

مجید فرقانی، سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی از ارسال درخواست بیش از 100 آژانس مسافرتی سطح این استان برای تعطیلی موقت، به علت شرایط ایجاد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا اطلاع داد. وی در این رابطه گفت:

با وجود صحبت های انجام گرفته و مصوبات، دفاتر خدمات مسافرتی تا به امروز هیچ مبلغی بابت یاری های اقتصادی دریافت ننموده اند. بعلاوه اخیرا گفته شده که اماکن اقامتی مانند هتل ها از پرداخت اقتصادیات ارزش افزوده معاف شوند. این در حالی است که برای دفاتر خدمات مسافرتی چنین موضوعی در نظر گرفته نشده است؛ لذا خواسته ما این است که دفاتر خدمات مسافرتی همانند دیگر تاسیسات اقامتی از این معافیت برخوردار شوند.

فرقانی ضمن ابراز این موضوع که تا به امروز، بیش از 90 درصد از آژانس های مسافرتی استان خراسان رضوی برای دریافت تسهیلات اقدام نموده ا ند، توضیح داد:

از موضوع خود بیمه که بگذریم، گاه بانک ها آن قدر مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی را درگیر کاغذبازی و سنگ اندازی هایشان کردند که بعضی دفاتر از دریافت تسهیلات پشیمان شدند.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی بعلاوه یادآور شد:

ما در استان حدود 478 دفتر خدمات مسافرتی تحت نظر میراث فرهنگی داریم که در حال حاضر فعال هستند. ولی تعدادی از آژانس های مسافرتی به خاطر شرایط فعلی تقاضای تعطیلی موقت نموده اند و در حال حاضر تعداد این درخواست ها به بیش از 100 آژانس می رسد. بنابراین تقریبا 80 تا 90 درصد دفاتر مسافرتی در ظاهر فعال اند، ولی عملا به علت وضع موجود تعطیل هستند و فعالیتی ندارند.

گفتنی است که خسارات برآوردشده صنعت گردشگری در کل ایران رقمی حدود 12 هزار میلیارد تومان برآورد شده و تا به امروز بیش از 1000 میلیارد آن سهم استان خراسان رضوی است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5329

به "درخواست تعطیلی موقت بیش از 100 آژانس مسافرتی در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست تعطیلی موقت بیش از 100 آژانس مسافرتی در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید