تور اروپا: جشن و فستیوال هایی عجیب و دیدنی در اروپا

به گزارش دور زمین، مروری بر رسوم گذشتگان، با شناخت این فستیوال ها

هر ساله فستیوال ها و جشن های زیادی در سراسر اروپا برگزار می گردد که شماری از آنها بسیار منحصر به فرد و به عبارتی عجیب و غریب اند؛ از جشن تعقیب پنیر در انگلستان گرفته تا پیکارهای فوتبال تاریخی در ایتالیا

تور اروپا: جشن و فستیوال هایی عجیب و دیدنی در اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

جشن تعقیب پنیر در انگلستان

گلاسترشر در جنوب غرب انگلیس از منطقه ها فراوری نماینده پنیر محسوب می شود. هر ساله در ماه مه جشنی به مدت چهار روز برگزار می شود که در طی آن از بالای تپه ها توپ های پنیر به پایین قل داده می شوند و شرکت نمایندگان باید آنها را تعقیب و شکار نمایند. البته از آنجایی که پنیر های قل داده شده با سرعتی تا 110 کیلومتر در ساعت در حرکت هستند، بندرت کسی پیروز به شکار آنها می شود.

جشن مرسه در اسپانیا

جشن مرسه (Mercé) از مهمترین جشن های اسپانیا است؛ رویدادی که در لیست میراث فرهنگی معنوی یونسکو به ثبت رسیده ا ست. این جشن در اواخر ماه سپتامبر در شهر بارسلون برگزار می شود. این جشن ریشه در آداب و رسوم منطقه کاتالان دارد و قدمت آن به قرن هجدهم میلادی برمی شود. یکی از جذابیت های این جشن ساختن برج هایی انسانی به شکل های گوناگون است.

کارناوال پرتقال در ایتالیا

در شهر ایورا در شمال ایتالیا هر ساله به مناسبت کارناوال، جنگ پرتقال برگزار می شود که به یادآورنده شورش های مردمی در این شهر در قرون وسطی است. تیم های مختلفی که در این جشن شرکت می نمایند، سه روز تمام با پرتقال به جنگ هم می فرایند. البته گردشگر ها هم می توانند در این جشن شرکت نمایند، اما مسئولیت زخمی شدن با خود آنهاست.

بازی های هایلند در اسکاتلند

مسابقات هایلند که در اسکاتلند شکل گرفته و امروزه در نقاط مختلف دنیا برگزار می شود، رشته های گوناگونی را در بر می گیرد؛ از پرتاب تنه درخت گرفته تا نواختن نی انبان اسکاتلندی. شهر بریمر در اسکاتلند از معروفترین مکان های برگزاری این مسابقات است. ملکه الیزابت نیز معمولا مهمان این بازی ها است.

جشن مرکبات در فرانسه

در شهر مانتون که در سواحل جنوب فرانسه قرار گرفته است، لیمو و مرکبات نقشی حیاتی بازی می نمایند. از این رو هر ساله در ماه فوریه جشنی باشکوه در ستایش این میوه برگزار می شود. بیش از یکصد تن مرکبات در تزئین مجسمه ها و اشیایی بزرگ به کار می رود که در کاروانی طویل در شهر به نمایش گذاشته می شود. شهر مانتون در سال 1929 بزرگترین فراوری نماینده مرکبات در اروپا محسوب می شد.

فوتبال همراه با کتک کاری در ایتالیا

یکی از میدان های شهر فلورانس ایتالیا هر ساله شاهد فوتبال تاریخی است. در این مسابقات تیم های گوناگون شرکت دارند و فینال آن سال جاری در روز 24 ژوئن برگزار می شود. در فوتبال تاریخی باید سعی کرد که توپ را درون دروازه تیم مقابل جای داد، البته با این تفاوت که مشت و لگد زدن هم در جریان مسابقه مجاز است. گفته می شود که قدمت این بازی ها به قرن شانزدهم میلادی برمی شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5256

به "تور اروپا: جشن و فستیوال هایی عجیب و دیدنی در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: جشن و فستیوال هایی عجیب و دیدنی در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید