بازدید از ده جاذبه طبیعی برتر ایتالیا

به گزارش دور زمین، ایتالیا، کشوری با فرهنگ، غذاها، سبک و طبیعتی بی‌مانند است. چشم‌اندازهای متنوع آن، از کوه‌ها و قله‌های برفی تا سواحل شنی سفید رنگ با آبی به شفافیت کریستال را در بر می‌گیرد. در ادامه به عجایب طبیعی این کشور بی‌نظیر خواهیم پرداخت.

بازدید از ده جاذبه طبیعی برتر ایتالیا

بازدید از آبدره فوروره (Furore) همراه با تور ایتالیا

فوروره به عنوان یک جاذبه‌ طبیعی تمام عیار، آبدره‌ای است که وجود آن در ایتالیا کمی عجیب است. این عارضه چشم گیر با ساحل زیبایش، با آبی فیروزه‌ای رنگ دائماٌ در حال شسته شدن است و رسوبات باقیمانده از آن به تدریج از پرتگاه‌های این دره بالا می‌روند. خانه‌های قدیمی ماهیگیران در همه‌جای این دره پراکنده شده‌اند. گردشگران تور ایتالیا برای تحسین این منظره زیبا و خوردن غذا در رستوران‌های محلی با چشم‌اندازی عالی به این محل می‌آیند.

این محل که در ساحل زیبای آمالفی (Amalfi) قرار گرفته است، یکی از زیباترین دهکده‌های کوچک ایتالیا محسوب می‌شود. اگرچه این محل در نزدیکی پوزیتانو (Positano) معروف واقع شده است و منظره‌ای بسیار شگفت انگیز دارد، تقریباً ناشناخته مانده است.

بازدید از دره‌های توسکانی (Tuscany) همراه با تور ایتالیا

دره‌های توسکانی از جاذبه‌های طبیعی محبوب ایتالیا به شمار می‌آیند. خانه‌های کهنسالی که در اطراف پراکنده شده‌اند تولید کننده خوش طعم‌ترین نوشیدنی‌ها هستند و گردشگران تور ایتالیا را به اقامت در محل دعوت می‌کنند. برخی از این خانه‌ها به هتل و مهمانسرا تغییر یافته‌اند و به میهمانان امکان اقامت در محل را می‌دهند. دره‌های آن نیز درختان سرو را که به نمادی برای این محل تبدیل شده‌اند به نمایش می‌گذارند. 

تجربه چشمه‌های آب گرم ساتورنیا (Saturnia) همراه با تور ایتالیا

چشمه‌های آب گرم طبیعی ترمه دی ساتورنیا (Terme di Saturnia) از عصر باستان تا کنون مورد استفاده بوده‌اند. مطابق با آنچه که در افسانه‌ها آمده است، این چشمه‌ها بعد از آنکه ژوپیتر، خدای خشمگین رومی، ساترن دیگر خدای رومی را با صاعقه‌ای هدف گرفت، تیرش خطا رفت و این چشمه‌ها شکل گرفتند. آب این چشمه‌ها بسیار مطبوع، دمای آن 37.5 درجه سانتیگراد و غنی شده از املاح مفید است و منظره‌ و حاشیه‌ای مسحور کننده دارد.

بازدید از پارک ملی گرند پارادیزو (Gran Paradiso National Park) همراه با تور ایتالیا

این پارک دل فریب، که نامش از کوه گرند پارادیزو آمده است، در بخش شمال غربی ایتالیا در محل کو‌ه‌های آلپ واقع شده است. علاوه بر چشم انداز، دره، دریاچه‌های کوهستانی، یخچال‌ها و علفزارهای کوه آلپ، گونه‌های در معرض انقراض متعددی مانند بزهای کوهی آلپ (Alpine Ibex)، شوکا (Chamois) و جغدهای شاخدار (Eagle-Owl) در این محل زیست می‌کنند. در پارک دهکده‌های کوچک بسیاری پراکنده شده‌اند. گردشگران تور ایتالیا می‌توانند در این محل، دفتر اطلاعات گردشگری را بیابند و در رابطه با چگونگی رزرو جا اطلاعات کسب کنند.

بدیهیست که بسیاری از گردشگران تور ایتالیا برای داشتن یک تجربه کوهنوردی مطبوع و تحسین چشم‌اندازهای باورنکردنی آن که مناظر کوهستانی را در بر می‌گیرد به این محل می‌آیند. تماشای گونه‌های جانوری نیز از دیگر فعالیت‌های تفریحی به شمار می‌آید. با این وجود حیات وحش در این محل به قدری غنی است که نیازی به گشتن برای تماشای این گونه‌های بومی نیست.

بازدید از ساردینیا (Sardinia) همراه با تور ایتالیا

ساردینیا دومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. کرانه آن بسیار طویل است و سواحل شنی متعددی دارد. طبیعت این جزیره به گونه‌ایست که در تمام طول سال فعالیتی برای تفریح وجود دارد: اسب سواری، قایقرانی و حتی اسکی در زمستان از جمله این قعالیت‌ها هستند. غذاهای آن نیز بسیار خوش طعم و لذیذ هستند.

بازدید از دریاچه گاردا (Lake Garda) همراه با تور ایتالیا

این بخش که در ناحیه کوه‌های آلپ واقع شده است، از یخچال‌های کوهستانی ساخته شده و با شهرهای مشهوری مانند ورونا (Verona)، ونیز (Venice) و میلان (Milan) احاطه شده است. دریاچه گاردا بزرگترین دریاچه ایتالیا است. شهرها و دهکده‌های تاریخی بسیاری در طول ناحیه ساحلی آن واقع شده‌اند و رستوران‌های دوستانه، چشمه‌های آب گرم، هتل‌ها و معماری‌های تاریخی بسیاری را در دسترس گردشگران تور اروپا قرار می‌دهد. لازم به ذکر نیست که زیبایی طبیعی این دریاچه که همانند جواهری در میان ‌رشته‌های کوه‌های آلپ واقع شده‌است بسیار خیره کننده است و نواحی اطراف آن بکر است.
این بخش یک مکان تفریحی منحصربفرد بشمار می‌آید و امکان انجام فعالیت‌های تفریحی معتددی همچون کوهنوردی، دوچرخه سواری در کوهستان، اسب سواری و اسکی را به دست می‌دهد.

بازدید از جزایر آیولین (Aeolian Island) همراه با تور ایتالیا

این مجمع‌الجزایر آتشفشانی به صورت پراکنده در دریای تیرنی (Tyrrhenian) در شمال سیسسیل واقع شده‌اند. این بخش در فصل تابستان در میان گردشگران تور ایتالیا بسیار محبوب می‌شود. مناظر این جزایر که ترکیبی از آبی بیکران دریا با دهکده‌های سنتی ماهیگیری است بسیار زیبا و خیره کننده است. در واقع این مجمع‌الجزایر به عنوان میراث جهانی توسط یونسکو به ثبت رسیده است.

بازدید از جزیره کاپری (Capri) همراه با تور ایتالیا

این جزیره که در دریای تیرنی (Tyrrhenian) واقع شده است، سواحل کوچک بسیاری در اطراف کرانه خود دارد. این سواحل پوشیده از سنگریزه‌های صیقلی‌اند. در بخش‌هایی از ساحل آن، سنگ‌های بسیار جالب و بزرگی از میان آب گرمی که همانند کریستال شفاف است، سر براورده‌اند. قایقرانی به سمت این جزیره از فعالیت‌های تفریحی محبوب در میان گردشگران تور ایتالیا است.

کاپری جزیره‌ای مسحور کننده است که بواسطه ساختما‌ن‌های مسکونی گرانقیمت، تپه‌هایی با شیب‌های تند و لمونادهای خوشمزه‌اش معروف شده است. برخلاف سبک زندگی تجملی که در این بخش غالب است، در این محل سواحل غیر خصوصی بسیاری برای گردشگران تور ایتالیا موجود است.

بازدید از کوه آتشفشانی اتنا (Etna) همراه با تور ایتالیا

این کوه بلندترین آتشفشان فعال در اروپاست. همچنین یکی از زیباترین کوه‌های این بخش به شمار می‌آید. این کوه، از شهر تاریخی کاتانیا (Catania) که زمانی مرکز فرهنگی مهم و پر رونقی به شمار می‌آمد قابل رویت است. اتنا به واسطه ایجاد حلقه‌های گازی و پرتاب خاکستر در هوا که خاکی حاصلخیز را در منطقه بوجود آورده است شهرت دارد. در عین حال این فعالیت‌های آتشفشانی می‌تواند به ساکنین این بخش صدمات زیادی وارد کند.

بازدید از رشته کوه‌های دولومیت (The Dolomites) همراه با تور ایتالیا

این رشته کوه‌های مشهور که در منطقه کوهستانی آلپ واقع شده‌اند، در میان اسکی سواران، کوهنوردان و همچنین کسانی که به پرش از صخره علاقه دارند بسیار محبوب است. مناظر این بخش بسیار نفس گیرند و شیب‌های بسیار تندی دارد. از آنجایی که در این محل قلل متعددی وجود دارد، محلی محبوب برای کسانی که علاقه به پرش از صخره دارند به شمار می‌آید.

از قله‌‌های مرتفع آن بالا روید و به تماشای منظره دره‌ها، دریاچه‌ها و علفزارهای رشته‌ کوه‌های آلپ بپردازید. پیست‌های اسکی این محل گردشگرانی که علاقه به فعالیت‌های هیجانی در محوطه‌های باز دارند را به سمت خود جذب می‌کند.

انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2942

به "بازدید از ده جاذبه طبیعی برتر ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازدید از ده جاذبه طبیعی برتر ایتالیا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از ده جاذبه طبیعی برتر ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید