فراوری 22 دارو در حوزه زیستی کاهش سالانه یک میلیارد دلار ارزبری را در کشور به همراه دارد

به گزارش دور زمین، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: کشور پیروز به فراوری 22 دارو در حوزه زیستی شده که سالانه یک میلیارد دلار کاهش ارزبری در کشور به همراه داشته است.

فراوری 22 دارو در حوزه زیستی کاهش سالانه یک میلیارد دلار ارزبری را در کشور به همراه دارد

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره فراوری داروهای زیستی در کشور، گفت: در حال حاضر 22 داروی زیستی در کشور داریم که در منطقه بی نظیر است؛ بنابراین سطح رقابتی ما در آسیا است و کشورهای ژاپن، کره جنوبی، هند و چین از جمله رقبای ما هستند.

28 داروی جدید زیستی تا 2 سال آینده وارد بازار می گردد

وی اضافه نمود: کشور با 28 داروی جدید زیستی تا 2 سال آینده وارد بازار خواهد شد تا بتواند رتبه اول یا دوم آسیا را کسب کند و این قله افتخاری است در حوزه دانش بنیان زیستی که نصیب کشور شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه نمود: در جهان 140 داروی زیستی وجود دارد که از این تعداد 50 دارو پرمصرف و در عین حال برای کشورها پرهزینه است که از بین این 50 داور 22 دارو از بازار بسیار خوبی برخوردار هستند.

فراوری 22 داروی زیستی در کشور و کاهش سالانه یک میلیارد دلار ارزبری دارو

قانعی در ادامه یادآور شد: کشور ما کل 22 دارو را فراوری نموده و به همین دلیل سالانه یک میلیارد دلار ارزبری دارو کاهش پیدا نموده است؛ بنابراین اگر 28 داروی دیگر را فراوری کنیم تقریبا می توان گفت از پرمصرف ترین یا گران ترین داروها را دیگر نخواهیم داشت و مابقی داروها دیگر بار مالی به کشور تحمیل نخواهند کرد.

وی اضافه نمود: در فراوری داروهای زیستی بین فراوری کنندگان جهان در مواردی صندلی دوم و در بعضی دیگر در صندلی پنجم قرار داریم که البته می توان گفت سطح فناوری بسیار بالا است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یادآور شد: داروهای زیستی در حوزه سرطان، واکسن، درمان بیماری های مزمن و درمان بیماری های خونی طیف گسترد ه ای دارد. از جمله ویژگی این داروها عوارض بسیار کم و اثربخشی بالا است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2433

به "فراوری 22 دارو در حوزه زیستی کاهش سالانه یک میلیارد دلار ارزبری را در کشور به همراه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 22 دارو در حوزه زیستی کاهش سالانه یک میلیارد دلار ارزبری را در کشور به همراه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید