تور هنگ کنگ یا تور سنگاپور؟ از کدام شهر دیدن کنیم؟

به گزارش دور زمین، هر دو شهر هنگ کنگ و سنگاپور مکان‌هایی عالی برای مسافرت‌های تفریحی هستند. این دو شهر مدرن، یادگارهای بسیاری از گذشته مستعمراتی خودشان را حفظ کرده‌اند. در این مطلب این دو شهر را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کنیم تا اگر در دو راهی انتخاب یکی از آن‌ها بودید بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. اگر هم که فرصت دیدن هر دو را داشتید معطل نکنید؛ تور سنگاپور و تور هنگ کنگ دو تا از به‌یادماندنی‌ترین سفرهای زندگیتان خواهند بود.

تور هنگ کنگ یا تور سنگاپور؟ از کدام شهر دیدن کنیم؟

چرا هنگ کنگ بهتر است؟

جاذبه‌های گردشگری، رقابتی است که در آن هنگ کنگ خیلی جلوتر از سنگاپور قرار می‌گیرد. از معابد بودایی گرفته تا معابد سرمایه‌داری که سر به فلک کشیده‌اند، از ساختمان‌های مستعمراتی گرفته تا موزه‌هایی که در سطح جهانی هستند، هنگ کنگ پر شده است از جاذبه‌های دیدنی. در هم آمیختن سنت و مدرنیته در هنگ کنگ، ترکیبی قدرتمند ایجاد کرده است. این شهر، تاریخی خیلی غنی برای تجربه دارد. جاذبه‌های سنگاپور تا حدودی حس دیزنی‌لند را دارند؛ بازارها، معبدها و دهکده‌های ماهیگیری در هنگ کنگ خیلی سرزنده‌تر و واقعی‌تر به نظر می‌آیند. سنگاپور در سال‌های گذشته بر حفظ میراث مستعمراتیش تمرکز کرده است.

هر دوی این شهرها در زمینه غذا فوق‌العاده عالی هستند. هم در سنگاپور و هم در هنگ کنگ، مجموعه‌ای بی‌انتها از غذاهای خوشمزه را می‌توانید پیدا کنید. تبحر اصلی هنگ کنگ در غذاهای کانتونی است؛ این غذاها از نمونه‌های مشابه‌شان در دیگر نقاط دنیا بهترند. بیشتر هنگ‌کنگی‌ها بیرون غذا می‌خورند و تعداد رستوران‌های شهر خیره‌کننده است. تخمین زده می‌شود تعداد غذاخوری‌های هنگ کنگ نسبت به هر نفر، از هر جایی در جهان بیشتر است. غیر از گزینه‌ی بی‌رقیب غذاهای چینی، از غذاهای هانیان گرفته تا هاربین، هنگ کنگ منزلگاه برخی از بهترین و مشهورترین رستوران‌های آسیا با غذاهای بین‌المللی است.

Hong Kong

هنگ کنگ بهترین سیستم حمل و نقل عمومی جهان را دارد. این سیستم، ارزان، تمیز و کارآمد است و عیب‌های فوق‌العاده کمی دارد. قایق‌های مسافربری، اتوبوس‌ها، ترامواها و قطارهای زیرزمینی همگی به خوبی به یکدیگر متصل شده‌اند و کل شهر را پوشش می‌دهند. سنگاپور نیز در زمینه حمل و نقل عمومی چیزی کم ندارد و گشت و گذار در این شهر بسیار آسان است.

با بودن پارک دریایی و دیزنی لند در هنگ کنگ، در زمینه تفریحات مربوط به بچه‌ها، سنگاپور مطمئنا نمی‌تواند با این شهر رقابت کند. سنگاپور فضاهای سبز عمومی بهتری دارد ولی در مورد فعالیت‌های مفرح برای بچه‌ها هنگ کنگ یک سر و گردن از سنگاپور بالاتر است.

وقتی صحبت از خرید می‌شود شهرهای کمی در دنیا وجود دارند که می‌توانند با هنگ کنگ رقابت کنند؛ و البته سنگاپور یکی از آن‌ها نیست. برای یک خرید متوسط، سنگاپور گزینه‌های بسیاری دارد، ولی برای آن‌هایی که در مورد خرید جدی هستند، هنگ کنگ یک بهشت واقعی است. از بازارهای سنتی تا مال‌های چند طبقه و بوتیک‌های فوق‌العاده لوکس، فرصت‌های خرید در تور هنگ کنگ قلب هر عاشق خریدی را به تپش در می‌آورند. بازارهای پر از تخفیف شنزن که درست آن سوی مرز هنگ کنگ قرار دارند نیز یک امتیاز اضافی برای این شهر به حساب می‌آیند.

چرا سنگاپور بهتر است؟

این یکی احتمالا بحث‌برانگیز خواهد بود اما سنگاپوری‌ها مودب‌تر و دوستانه‌تر هستند. با این که سنگاپور هیچگاه به عنوان دوستانه‌ترین کشور دنیا انتخاب نشده اما تفاوت بین سنگاپور و هنگ کنگ قابل تشخیص است. هنگ‌کنگی‌ها کمی تاجرمسلک هستند.

سنگاپوری‌ها انگلیسی را بهتر صحبت می‌کنند. با این که هنگ کنگ تا سال 1997 مستعمره بریتانیا بود اما میزان صحبت به انگلیسی در این شهر به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است. سنگاپور در این زمینه بهتر است و انگلیسی به شکل گسترده‌ای استفاده می‌شود. البته به طور عمومی، شما در هنگ کنگ هم مشکل بزرگی با انگلیسی نخواهید داشت.

Singapore

در مقایسه با جنگل بتونی هنگ کنگ، سنگاپور مانند یک پارک شهری بزرگ به نظر می‌آید. در سنگاپور همه جا پارک‌ها را می‌بینید و شهر حس و حال تنگ و خفه کمتری دارد. مسافران تور سنگاپور مجبور نیستند در این شهر در غباری نیمه دائمی که هنگ کنگ را در برگرفته غوطه‌ور شوند. البته گفتنی است هنگ کنگ در زمینه پیاده‌روی در طبیعت و انجام فعالیت‌های تفریحی بیرون شهر از سنگاپور جلو می‌زند.

نتیجه‌گیری

سنگاپور در بسیاری از جنبه‌ها شهری عالی و مقصدی منحصر به فرد برای گذراندن یک تعطیلات به‌یادماندنی است؛ اما واقعیت این است که نمی‌تواند با هنگ کنگ رقابت کند. هنگ کنگ بزرگتر، درخشان‌تر و در نظر بسیاری از مردم بهتر است.

انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2925

به "تور هنگ کنگ یا تور سنگاپور؟ از کدام شهر دیدن کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور هنگ کنگ یا تور سنگاپور؟ از کدام شهر دیدن کنیم؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هنگ کنگ یا تور سنگاپور؟ از کدام شهر دیدن کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید