تور ارزان اروپا: بیستمین نشست کمیته مشترک ترکمنستان ، اتحادیه اروپا برگزار گردید

به گزارش دور زمین، بیستمین نشست کمیته مشترک ترکمنستان - اتحادیه اروپا به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار گردید.

تور ارزان اروپا: بیستمین نشست کمیته مشترک ترکمنستان ، اتحادیه اروپا برگزار گردید

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرنگاران، بیستمین نشست کمیته مشترک ترکمنستان - اتحادیه اروپا به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار گردید.

در این جلسه به نمایندگی از طرف ترکمنستان سران و نمایندگان وزارت دارایی و اقتصاد، وزارت امور خارجه، آموزش و پرورش، کشاورزی و حفاظت از محیط زیست، انرژی، کار و امنیت اجتماعی جمعیت، تجارت و روابط مالی خارجی، بهداشت و درمان و صنعت پزشکی حضور داشتند.

بعلاوه نمایندگان موسسات حقوقی و دموکراسی، ترکمن نفت، ترکمن گاز و تعدادی از بخشهای دیگر حضور داشتند.

به نمایندگی از اتحادیه اروپا نیز لوک دوین رئیس بخش سازمان امنیت و همکاری اروپا در آسیای مرکزی و نمایندگان سازمانهای اتحادیه اروپا و رئیس اداره سازمان امنیت و همکاری اروپا در روسیه حضور داشتند.

با توجه به سطح بالای تعامل، طرفین طیف وسیعی از مسائل مربوط به توسعه و تقویت همکاری بین ترکمنستان و اتحادیه اروپا را مورد بحث و آنالیز قرار دادند و بر ضرورت تشدید بیشتر گفت وگوی سیاسی و دیپلماتیک و روابط بین پارلمانی و بعلاوه تعامل تجاری و مالی تأکید نمودند.

طرفین بعلاوه بر اهمیت تشدید ارتباطات در بالاترین سطح اشاره کردند.

دو طرف به ماهیت منظم روابط در قالب های دو جانبه و چند جانبه به ویژه کمیته مشترک، گفت وگوی بین پارلمانی، گفت وگوی حقوق بشر، جلسات مشورتی بین وزارتخانه های خارجه و بعضی موضوعات همکاری و بعلاوه تعامل بین منطقه ای در قالب آسیای مرکزی - اتحادیه اروپا اشاره نمودند.

هم چنین در این نشست، فرصت های افزایش همکاری در زمینه تجارت، انرژی، حمل و نقل، ارتباطات و فناوری های بالا مورد بحث نهاده شد.

در این راستا بر ضرورت افزایش تجارت و بعلاوه توسعه مشارکت بین ساختارهای تجاری ترکمنستان و کشورهای اتحادیه اروپا تأکید شد.

آنها بعلاوه برنامه ها و پروژه های مشترکی را در زمینه اکولوژی، کشاورزی، آموزش و مراقبت های بهداشتی را مورد آنالیز قرار دادند.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4626

به "تور ارزان اروپا: بیستمین نشست کمیته مشترک ترکمنستان ، اتحادیه اروپا برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: بیستمین نشست کمیته مشترک ترکمنستان ، اتحادیه اروپا برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید