پنج اقدام درجه اول که باید در سفر به رم ایتالیا انجام دهید

به گزارش دور زمین، در سفر به ایتالیا، رم مقصدی انکار ناشدنی است! گردشگران از سراسر دنیا به رم، این شهر جاودانه سفر می کنند. برخی آن را تنها یکبار در طول زندگیشان تجربه می‌کنند و برخی دیگر آن را سفری زیارتی به مرکز مذهب کاتولیک می‌پندارند. هدف شما هرچه که باشد، تجربه‌ای شگفت انگیز را برایتان رقم خواهد زد.

 

پنج اقدام درجه اول که باید در سفر به رم ایتالیا انجام دهید

شهر رم صدها جاذبه را برای بازدید در خود جای داده است. با این وجود واقعیت این است که عمده گردشگران بازدید از رم همراه با تور ایتالیا را به عنوان بخشی از تعطیلاتشان در نظر می‌گیرند و هر تعطیلی شروع و پایانی خواهد داشت که برای بازدید تمامی این جاذبه‌ها کافی نیست. در رم بخش‌های متنوع بسیاری وجود دارد که ارزش دیدن داردند. در این لحظه ما به پنج جاذبه برتر این شهر تاریخی خواهیم پرداخت.

بازدید از کولوسئوم (Colossem) در تور ایتالیا

سفر به رم بدون بازدید از مهمترین و محبوب‌ترین جاذبه آن کولوسئوم رمی (Roman Colosseum) کامل نیست. این سازه بزرگترین آمفی تأتر ساخته شده در امپراطوری روم باستان است و به عنوان معجزه مهندسی و معماری رومی به شمار می‌آید. این بنا با ظرفیت 50000 تماشاگر برای مشاهده مبارزه میان گلادیاتورها و نمایش‌های باشکوه عمومی مانند نبردهای دریایی، شکار حیوانات، اعدام‌ها، بازسازی نبردهای تاریخی و اجرای نمایشنامه‌هایی بر اساس داستان‌های اساطیری ساخته شده بود. بعد از خرابی بر اثر آتش سوزی، زمین لرزه و چپاول شدن توسط غارتگران، امروزه از آن سازه‌ای نیمه ویرانه به جا مانده است که بر جذابیتش افزوده است. گردشگران می‌توانند در تور ایتالیا از کولوسئوم رمی شخصاً یا با بهره‌گیری از خدمات راهنمای گردشگری که در خود مجموعه کولوسئوم ارائه می‌شوند از این مکان بازدید نمایید. راه دیگر، استفاده از تورهای خصوصی است که شما را علاوه بر کولوسئوم به دیگر اماکن گردشگری رم نیز خواهد برد است. بخش زیرین کولوسئوم که زمانی در آن حیوانات نگهداری و گلادیاتورها برای نبرد آماده می‌شدند، هم اکنون برای بازدید گردشگران در دسترس است و واقعاً ارزش دیدن دارد.

بازدید از فروم رومی (Roman Forum) در تور ایتالیا

فروم رومی که در مجاورت بنای کولوسئوم قرار گرفته دارد دربرگیرنده برخی از مهمترین و تاریخی‌ترین سازه‌های روم باستان است. در طول قرن‌ها این مکان محلی برای فروشگاه‌ها و مرکزیتی برای زندگی مردمی در عصر روم باستان بوده است. امروزه گردشگران تور ایتالیا می‌توانند در میان فروم قدم زنند و با نگاه کردن بر این سازه‌ها که زمان و وقایع را تاب آورده‌اند متحیر گردند. برای ورود به محوطه فروم باید از زیر طاق تیتوس (Titus) عبور نمایید. امروزه این ورودی به عنوان نگهبانی برای فروم رومی انجام وظیفه می‌نماید درست همانند آنچه که در سال 82 بعد از میلاد انجام می‌داد. استفاده از نقشه و راهنمای تور ایتالیا برای جهت یابی در طول فوروم مفید خواهد بود. در غیر اینصورت شناخت تاریخچه و اهمیت سازه‌های موجود در این مکان امکان ناپذیر خواهد بود.

بازدید از قلعه سنت آنجلو (Castel Sant'Angelo) در تور ایتالیا

این جاذبه شهر رم که تا حدودی نادیده گرفته شده‌است قطعا ارزش دیدن در سفر با تور ایتالیا را دارد. سازه با شکوه آن که زمانی بلندترین بنا در روم باستان بود یقیناً توجه شما را به واسطه غالب بودن قلعه استوانه ای شکل بسیار بلندش بر خط آسمان شهر رم جلب خواهد کرد. مجوز ساخت این بنا در سال 135 بعد از میلاد توسط امپراطور هادریان به عنوان مقبره‌ای برای خود و خانواده‌اش صادر شد. قلعه سنت آنجلو امرزه به موزه‌ای در برگیرنده مجموعه‌ای منحصر بفرد از مجسمه‌ها، جنگ افزارها و نقاشی‌ها تبدیل شده است. تاریخچه قلعه سنت آنجلو شهر واتیکان را نیز که زمانی از این مجموعه به عنوان قلعه و دژ استفاده می‌کرده است در خود جای داده است. راهروی دواری که به سمت بالای سازه هدایت می‌شود منظره‌ای بسیار زیبا از شهر رم شامل میدان و باسیلیکا سنت پیتر (St. Peter's) راارائه می‌دهد.

بازدید از تپه کاپیتولین (Capitoline Hill) در تور ایتالیا

تپه کاپیتولین یکی از هفت تپه شهر رم است. این تپه در حد فاصل فروم و پردیس مارتیوس (Campus Martius) قرار گرفته است و به عنوان مقدس‌ترین تپه رم شناخته می‌شود. امروزه این تپه محل موزه کاپیتولین (Capitoline Museum) با مجموعه‌ای از مصنوعات رمی با رتبه‌ای جهانی است. پیازا دل کامپو (Piazza del Campidoglio) نیز که میدانی بسیار متناسب و زیبا، اثر میکلانژ است بر فراز این تپه واقع شده است. در مرکز این میدان یک نسخه کپی شده و به خوبی مکان‌یابی شده (توسط میکلانژ) از مجسمه برنزی مارکوس اورلیوس (Marcus Aurelius) سوار بر اسب قرار دارد. اصل این مجسمه را می‌توانید در موزه مشاهده کنید. در سال 1997 یک نسخه کپی شده بر پایه اصلی این مجسمه جایگذاری شد.

پیاده روی در رم در هنگام شب در تور ایتالیا

هیچ چیز به اندازه قدم زدن در میان خرابه‌های رم باستان در زمان غروب خورشید نیست. در هنگام شب نورهای اطراف خرابه‌های کولوسئوم و فروم روشن می‌شوند و منظره‌ای شگفت انگیز را ایجاد می‌کنند. تصاویری که در شب گرفته می‌شوند نمی‌توانند زیبایی واقعی رم را فاش کنند اما در این هنگام بهترین کار رفتن به پیاده روی بعد از شام است که تصویری بی‌همتا از این شهر جاودانه را به دست می‌دهد. در انتها مجدداً خاطر نشان ‌می‌سازم که شهر رم نه تنها در ایتالیا بلکه در سراسر جهان به عنوان مسحورکننده‌ترین شهر دنیا شناخته می‌شود و به عنوان یکی از بایدها در سفر با تور اروپا و تور ایتالیا به‌شمار می‌رود.

انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3575

به "پنج اقدام درجه اول که باید در سفر به رم ایتالیا انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج اقدام درجه اول که باید در سفر به رم ایتالیا انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید