ارزش صادرات ایران به بنگلادش به 64 میلیون دلار رسید

به گزارش دور زمین، رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران از صادرات 64 میلیون دلار کالا از ایران به بنگلادش در سال های 2021 و 2022 میلادی خبر داد.

ارزش صادرات ایران به بنگلادش به 64 میلیون دلار رسید

جولیا مشخص در نشست با فعالان اقتصادی خراسان شاقتصادی که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد، گفت: اندازه واردات کالا از بنگلادش به ایران در سال های 2021 و 2022 بیش از 32 میلیون دلار بوده است.

علاوه بر آن اندازه صادرات کالا از ایران به بنگلادش در این دوره زمانی، 66 میلیون دلار و اندازه واردات کالا از بنگلادش به ایران نیز 40 میلیون دلار بوده است.

به گفته مشخص، مهمترین کالا هایی که از بنگلادش به ایران صادرات می شود، نخ کنفی برای تولید کالا هایی همچون فرش ماشینی بوده است.

او افزود: کشور بنگلاش اولین صادرکننده نخ کنفی، دومین صادرکننده پوشاک، هشتمین کشور صادر کننده انبه و از صادرکنندگان مهم دارو است که به 150 کشور دنیا دارو صادر می کند. بنگلادش 10 درصد چرم دنیا را تولید می کند و در حوزه تولیدات چرمی همچون لباس های چرمی بسیار قوی است.

مشخص می گوید در این کشور اقتصادی ترین کشتی های میانه دنیا تولید می شود و از سوی دیگر بازار خیلی خوبی برای قطعات دسته دوم کشتی به دلیل قرار گرفتن خلیج بنگال در این کشور است. به دلیل اینکه کارخانجات نساجی در بنگلادش مجبور هستند هر پنج تا هشت سال خط تولید خود را به روز رسانی کنند که در این صورت می توان آن خط تولید را در سایر کشور ها استفاده کرد.

به گفته وی این کشور یکی از مهمترین کشور های تولیدکننده میوه های استوایی است؛ به طوریکه در این کشور بیش از 100 نوع انبه تولید می شود که یکی از نیاز های اساسی بنگلادش سرمایه گذاری در حوزه فرآوری این محصولات است.

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران در ارتباط با ظرفیت های سرمایه گذاری در این کشور و یا محصولات مورد نیاز برای صادرات نیز بیان کرد: محصولات اصلی که از ایران به بنگلادش صادر می شود شامل نخ های پلی استر، ماده کلینگر برای تولید سیمان، قیر، آهن، ال پی جی، کود، حبوبات، پیاز قرمز، روی، مس، آلومینیوم، الیاف پلاستیکی، موتورسیکلت، فرش ماشینی، زعفران و ... است.

وی شرح داد: انرژی، آی تی، آی سی تی، پوشاک، محصولات کشاورزی، موتور سیکلت، فرش های ماشینی از جمله مواردی هستند که ایران می تواند برای آن ها در بنگلادش سرمایه گذاری کنند.

مشخص ادامه داد: از سوی دیگر این کشور نیازمند سرمایه گذاری برای ایجاد واحد های فرآوری محصولات کشاورزی استوایی است.

بدری مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان شاقتصادی نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: در پی اعزام یک هیات تجاری به کشور بنگلادش برای بازاریابی و آشنایی با ظرفیت های این کشور هستیم.

وی گفت: خراسان شاقتصادی در زمینه صادرات صنایع فولادی، گیاهان دارویی، زعفران، سنگ های معدنی تزئینی و محصولات کشاورزی ظرفیت خوبی دارد.

بدری افزود: این استان دارای 16 شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

خبرنگاران اقتصادی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5839

به "ارزش صادرات ایران به بنگلادش به 64 میلیون دلار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش صادرات ایران به بنگلادش به 64 میلیون دلار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید