مهم ترین اتفاقات سال 1400 از زبان خبرنگاران

به گزارش دور زمین، امسال با تمام فراز و نشیب هایی که برای صنعت گردشگری داشت، به سرانجام رسید. پیش از آغاز سال 1401، با خبرنگاران همراه شوید تا نیم نگاهی به مهمترین اتفاقات سال گذشته بیندازیم و مروری بر رویدادهای 1400 داشته باشیم.

مهم ترین اتفاقات سال 1400 از زبان خبرنگاران

قصه صنعت توریستی جهان در سال 2021

همه چیز از شیوع کرونا آغاز شد و آنقدر سریع پیش رفت که خیلی زود محبوب ترین مقاصد توریستی جهان و کشورهایی که درآمد قابل توجهی از این صنعت داشتند، رکود را به معنای واقعی لمس کردند. دیگر پاریس پر از توریست نبود، خیابان های استانبول خلوت شده بود و طبیعت تایلند حضور مسافر را حس نمی کرد. از سوی دیگر، مردمی که تا قبل از این در پی هر بهانه ای برای مسافرت بودند، راهی برای سفر نداشتند.

این اتفاقات ادامه یافت تا سال 2021 که واکسن در اختیار مردم جهان قرار گرفت. با تغییر شرایط، کشورها سختگیری های خود را کم کردند، موانع را برداشتند و مرزها به روی توریستان باز شد. حالا فقط کافی است دو دوز واکسن کرونا بزنید، چمدان خود را ببیندید و آماده سفر شوید. امسال بسیاری از کشورها از تایلند و امارات گرفته تا فرانسه و حتی سوئیس به مسافران ایرانی اجازه ورود می دهند.

خبرهای خوش توریستی ایران در سال 1400

صنعت توریستی ایران هم تحت تاثیر کرونا قرار گرفت و حتی برخی از کسب و کارها در این مدت از دور خارج شدند. با این وجود سال 1400 اتفاقات خوبی هم برای این صنعت به همراه داشت. یکی از شیرین ترین اتفاقات صنعت توریستی در مردادماه و در چهل و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو رخ داد؛ اورامانات کردستان ثبت جهانی شد. درست چند روز قبل از آن هم راه آهن سراسری ایران در میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسید و حال اهالی این صنعت را بهتر کرد.

19 ماه از شیوع ویروس کرونا گذشت و درست مهرماه امسال بود که صدور ویزای توریستی برای توریستان خارجی از سر گرفته شد. این خبر خوبی بود برای صنعتی که رکود بی سابقه ای را طی این دو سال تحمل کرد.

حالا همه واکسن زده اند، بازار سفرهای داخلی از چندین ماه گذشته داغ شده و این خبر از روزهای خوش برای صنعت توریستی می دهد. تورهای مسافرتی، هتل ها، شرکت های هواپیمایی و حتی بومگردی ها دوباره رونق گرفته و مردم از هر فرصتی حتی برای سفرهای کوتاه استفاده می کنند. نوروز امسال همان نقطه ای است که همه ما منتظرش بودیم تا حال خوش سفر را با جمله چقدر انتظار کشیدن لذت بخشه به خودمان یادآوری کنیم.

خبرنگاران در سالی که گذشت …

خبرنگاران در هیاهوی تمام اتفاقات خوب و بدی که در سال 1400 پشت سر گذاشتیم، عملکرد متفاوتی داشت. ما چالش نجات یافتن از گرداب حوادث را با توسعه و حضور پرقدرت تر در صنعت جایگزین کردیم.

توسعه ما از تغییر موقعیت مکانی شرکت با حضور در فضایی وسیع تر آغاز شد و با استخدام نیروهای تازه و تازه نفس ادامه پیدا کرد. درست زمانی تصمیم گرفتیم سرویس رزرو هتل های داخلی را راه اندازی کنیم که هنوز صنعت توریستی آنطور که باید و شاید سر پا نشده بود! کسب رتبه یک فروش ایرلاین های خارجی هم تنها بخشی از چشم انداز و هدف رو به جلوی مجموعه را تشکیل می داد.

جلوتر که رفتیم، کمپین تیزینگ - اوپنینگ خبرنگاران با بیلبوردهایی در سطح شهر تهران و دیگر شهرها، بسیاری را کنجکاو و فکر آنها را با حل یک معمای جالب روبه رو کرد. کمپینی که سر زبان ها افتاد؛ هم نظر منتقدان و مخاطبان را جلب کرد و هم با آن شوخی شد.

تمرکز ما در این کمپین بر حال خوش سفر بود و پیروز شدیم ارتباط مجذوب کننده و موثری با مخاطب بگیریم. بار منفی انتظار، در دسترس نبودن و دور از خانه بودن را با جملاتی مثل چقدر انتظار کشیدن لذتبخشه یا چقدر خوبه که در دسترس نباشی یا چقدر حیفه که برگردی خونه را که در زندگی روزمره به کار می بریم، به حال خوب تعبیر کردیم. حال خوبی که حالا یک اصطلاح پرکاربرد یا به نوعی تکه کلام بچه های خبرنگاران شده است! کمپین ما مژده آمدن روزهایی را می داد که بسیاری از مردم، دو سال در انتظارش بودند.

خبرنگاران سال 1400 را با یک مهمانی محبت آمیز در هتل اسپیناس پالاس به سرانجام رساند که می توانید ویدئوی آن را در ادامه مشاهده کنید.

سال 1401 با خبرنگاران همراه باشید…

پس از دو سال، این اولین نوروزی است که ما را به روزهای خوش سفر در گذشته نزدیک می کند. مجموعه خبرنگاران طی این مدت با تمام توان و انرژی در روزهای سخت و آسان همراه تان بود و در ادامه راه، شما را همراهی خواهد کرد. ما قصد داریم سال 1401 را با نگاهی متفاوت تر، خدماتی بیشتر و پرقدرت تر از قبل آغاز کنیم. در سال تازه خبرهای خیلی خوبی در راه است، پس با ما در شبکه های اجتماعی خبرنگاران همراه شوید تا این خبرها را از دست ندهید؛ لینکدین خبرنگاران و اینستاگرام خبرنگاران.

مونا اشرف زاده

منبع: فلای تودی
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5000

به "مهم ترین اتفاقات سال 1400 از زبان خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین اتفاقات سال 1400 از زبان خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید