یک سفر عالی به سامویی

به گزارش دور زمین، سامویی از زیباترین جزایر کشور تایلند به شمار می‌رود که بسیار زیبا و دیدنی است. این جزیره جاذبه‌های عالی و رویایی دارد که باعث شده گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان به آن سفر کنند.

یک سفر عالی به سامویی

سواحل ماسه ای سفید، صخره های مرجانی و درختان نارگیل از زیباترین جاذبه‌های گردشگری سامویی برای بازدید هستند. ماهیگیران اهل شبه جزیره مالای و جنوب چین نخستین کسانی بودند که در سامویی زندگی می‌کردند. تا اواسط قرن 20 میلادی این شهر کمتر از دیگر شهرهای کشور تایلند توسعه پیدا کرده بود و در میان گردشگران محبوبیت کمی داشت. اما در دهه‌های اخیر تحولات زیادی در این جزیره صورت گرفته و صنعت گردشگری به شدت به سامویی توجه نشان داده. اولین بار در سال 1971 میلادی گردشگران وارد سامویی شدند و از آن پس این جزیره محبوبیت پیدا کرد.

سامویی زیباترین سواحل شرقی این کشور در خلیج تایلند را دارد. نام کامل این جزیره کو سامویی بوده که کو در زبان تایلندی به معنای جزیره بوده و نام سامویی نیز از واژه ای چینی به معنای بهشت امن گرفته شده. بیشتر این جزیره را جنگل و از شرق به غرب آن رشته کوهی کشیده شده. سامویی از جزایر بزرگ تایلند است. 272 کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن به بیش از 50 هزار نفر می‌رسد. در تور سامویی می‌توانید به بازدید جاذبه‌هایی بروید که بسیار زیبا و دیدنی هستند.

فصل گرم و استوایی و یک فصل بارانی. در مناطقی مانند پوکت و سایر نقاط جنوبی تایلند، فصل باران شش ماه به طول می انجامد و فاصله بین ماه می تا نوامبر را در بر می گیرد. اما آب و هوای سامویی در بیشتر اوقات سال خشک است و فصل باران فقط به ماه نوامبر محدود می شود. در واقع قرار گرفتن سامویی در بخش خوبی از خلیج تایلند باعث شده که این جزیره از باران های موسمی شدید که مناطقی مانند پوکت را تحت تاثیر قرار داده، در امان باشید.

 

انتشار: 13 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 361

به "یک سفر عالی به سامویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سفر عالی به سامویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید