راهنمایی برای سفر به فرانسه

به گزارش دور زمین، بهترین زمان سفر با تور فرانسه، فصل بهار از ماه آوریل تا ماه ژوئن و فصل پاییز از ماه سپتامبر تا ماه نوامبر است. هوا در تمام طول سال معتدل است و هتل‌ها در طول فصول کم گردشگر از ماه نوامبر تا ماه فوریه که عمدتاً هوا سرد و بارانی است با تخفیفات ویژه‌ای ارائه خدمات می‌کنند و پروازها نیز در طول این ماه‌ها ارزانترند. اما در طول فصل بهار و پاییز کلیه این هزینه‌ها افزایش می‌یابند و در فصل تابستان به اوج خود می‌رسند.

راهنمایی برای سفر به فرانسه

بهترین زمان سفر با تور فرانسه

نکته دیگر تعطیلات رسمی این کشور است. عمده فرانسویان تعطیلاتشان را در کشور خود سپری می‌کنند. در هنگام تعطیلات این کشور که از نیمه ماه ژوئیه شروع می‌شود و تا آخر ماه آگوست ادامه می‌یابد کلیه فعالیت‌ها به حالت تعلیق در می‌آیند مگر آن دسته از فعالیت‌هایی که مرتبط با صنعت گردشگری باشند. در این موقع از سال شهرهایی مانند پاریس آکنده از گردشگران تور فرانسه و بازدیدکنندگان می‌شوند. علاوه بر این هر دو سال یکباردر پاریس یکی از مهمترین نمایشگاه‌های اتومبیل جهان برگزار می‌گردد و خیابان‌های آکنده از خودروهای نمایشی می‌شوند. بنابراین زمان مناسبی برای بازدید از پاریس به شمار نمی‌رود.

گردش در فرانسه

سیستم حمل و نقل عمومی فرانسه از جایگاهی جهانی برخوردار است. در شهرهای بزرگی مانند پاریس، لیون و مارسی، حمل و نقل عمومی بواسطه گستردگی و مقرون به صرفه بودن، بهترین راه جهت تردد و جابه‌جایی در این کشور به شمار می‌رود. از گزینه‌های در دسترس جهت جابه‌جایی در سطح شهرهای فرانسه و مابینشان می‌توان به هواپیما، قطار، اتوبوس و کرایه خودرو اشاره کرد. هزینه هر بلیط اتوبوس، مترو و تراموا 1.80 یورو خواهد بود. با این وجود اگر بلیط‌های خود را به صورت دسته‌های 10تایی از ماشین‌های فروش خریداری نمایید تنها 14.10 یورو هزینه در بر خواهد داشت.

عمده جابه‌جایی‌ها در سفر با تور فرانسه با پروازهای بین شهری صورت می‌پزیرد که بیش از 30 شهر در سراسر این کشور و دیگر نقاط اروپا را تحت پوشش قرار می‌دهد. مدت زمان پرواز از پاریس به مقصد دیگر شهرهای فرانسه چیزی در حدود یک ساعت خواهد بود. از معروف‌ترین هواپیمایی‌ها می‌توان به British Airways و EasyJet که طیف وسیعی از پروازهای بین شهری را شامل می‌شوند اشاره  کرد.

برخی از زیباترین کاخ‌ها و قلعه‌ها با فاصله نسبتاً زیادی از شهرهای اصلی و ایستگاه‌های قطار واقع شده‌اند. بنابراین اجاره ماشین گزینه مناسبی جهت گردش در نواحی حومه‌‌ای به شمار می‌رود. اجاره روزانه ماشین هزنیه زیادی را در بر نخواهد داشت و گردشگران تور فرانسه می‌توانند در حین سفر به یک مقصد مشخص، خودرویی را کرایه کنند. برای دریافت ماشین باید پاسپورت، گواهینامه و کارت اعتباری خود را ارائه دهید. لازم به ذکر است که اگر این گزینه را به عنوان روشی برای جابه‌جایی برگزیدید، خطر تصادف کردن، دزدیده شدن خودرو و هزینه سوخت را نیز در نظر بگیرید.

سریع‌ترین قطار جهان که تحت عنوان قطار سریع‌السیر (Train a Grande Vitesse) یا به اختصار TGVs شناخته می‌شود، 50 شهر فرانسه را به هم متصل کرده و امکان سفر از پاریس به تقریباً هر نقطه دیگری از این کشور را ظرف تنها چند ساعت بدست می‌دهد. راه‌آهن ملی فرانسه (French National Railroads) که به اختصار SNCF خوانده می‌شود و بواسطه نظم در ساعات ورود و خروج و راحت بودن قطارهایش شناس شده است امکان سفر با واگن‌های درجه یک و درجه دو در هنگام روز و واگن‌های تخت دار در هنگام شب را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

کانال‌های آبی امکان سفر با قایق را در بسیاری از نواحی این کشور بدست می‌دهند. این کانال‌ها که زمانی جهت مبادلات تجاری به کار می‌رفته‌اند، امروزه میزبان بسیاری از گردشگران تور فرانسه جهت داشتن دیدی متفاوت به چشم اندازهای مختلف این سرزمینند. اگرچه این روش گزینه موثری جهت جابه‌جایی محسوب نمی‌شود، اما تجربه‌ای کاملاً متفاوت را در سفر به این کشور بدست می‌دهد.

اتوبوس روشی دیگر جهت جابه‌جایی در شهرهای مختلف به شمار می‌رود. اتوبوس، دهکده‌ها و شهرهای کوچک را به شهرهای دارای ایستگاه قطار متصل کرده و به گردشگران تور فرانسه امکان بازدید از نقاط دور دست را بدون آنکه به اجاره ماشین نیاز باشد بدست می‌دهد. با توجه به اینکه فرانسه فاقد شبکه اتوبوسرانی ملی است، امکان جابه‌جایی با این وسیله در میان نواحی مختلف این کشور وجود نخواهد داشت. 

سوغاتی چه بخریم

اگر جاذبه‌های پاریس آنقدر شما را تسخیر نکرده باشد که دوستانتان را فراموش کنید، این شهر بهترین محل برای خرید سوغاتی است. اگرچه این شهر زیبا آکنده از فروشگاه‌هایی است که با کالای‌های لوکس و گرانقیمت خود چشم‌ها را خیره خواهند کرد، خرید هدایای کوچکی مانند آویزهای رنگی برج ایفل، شکلات و کارت پستال از محبوب‌ترین‌ها در میان گردشگران تور فرانسه به شمار می‌روند. در ادامه شرح مختصری از برخی از این خریدهای محبوب آورده شده است.

شکلات یکی از خریدهای خاص در پاریس محسوب می‌شود چرا که طعم واقعی تک تک لحظه‌هایی را به همراه خواهد داشت که در حین سفر با تور فرانسه در آن غرقه بوده‌اید. برای چشیدن طعمی متفاوت و امروزی از این خوراکی بی‌نظیر شکلات‌های Jean Paul Hevin را که از معروفترین شکلات سازی‌های پاریس به شمار می‌رود امتحان کنید و اگر از طرفداران پر و پا قرص طعم کلاسیک این شیرینی هستید A la Mere de la Famille، قدیمی‌ترین شکلات سازی پاریس انتظارتان را می‌کشد.

عاشقان کارت پستال، غرفه‌های حاشیه رود سن را فراموش نکنند. در این محل علاوه بر کارت پستال، انواع پوسترهای زیبا و کتاب‌های قدیمی موجود است.

اگرچه قهوه محبوب‌ترین نوشیدنی در سرتاسر اروپا به شمار می‌رود، چای‌های گیاهی Mariage Freres که در میان بهترین‌ها قرار دارد، وسوسه برانگیز خواهند بود. البته خرید از آن نیز بواسطه سابقه و شهرتش، ارزان نخواهد بود.

رایحه عطرها و شمع‌های کمپانی لوکس Diptyque نیز از دیگر موارد مثال زدنی است. با این وجود خرید از این کمپانی همانند دیگر برندهای مشهور فرانسه ارزان نخواهد بود.

 قیمت تور فرانسه

عمده آژانس‌های گردشگری بسته به نوع پرواز، کیفیت هتل و زمان سفر، تورهای تک فرانسه را با رنج‌های قیمیتی متفاوتی به گردشگران ارائه می‌دهند. عمده پروازها به مقصد فرانسه از طریق هواپیمایی‌های AirFrance و IranAir انجام می‌پذیرد و کیفیت هتل‌ها بین چهار تا پنج ستاره متغیر است. سفر در فصول کم گردشگر که عمدتاً شش ماهه دوم سال را شامل می‌شود به طور تقریبی هفت تا نه میلیون تومان و در شش ماهه اول سال هشت تا یازده میلیون تومان هزینه در برخواهد داشت.

انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4271

به "راهنمایی برای سفر به فرانسه" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمایی برای سفر به فرانسه" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمایی برای سفر به فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید