تور فرانسه: برترین خیابان های پاریس برای خرید کدامند؟

به گزارش دور زمین، خرید در پاریس

پاریس مانند بیشتر مرکز های دیگر قاره اروپا گزینه های زیادی برای خرید از بوتیک ها با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد. وقتی صحبت از خرید در پاریس به میان می آید همه به مغازه های شیک و طرح های مد روز آن که طراحان وقت آن ها را طراحی نموده اند می اندیشند، اما جالب است که بدانید خرید در پاریس محدود به چنین مغازه هایی نمی گردد. مغازه ها و بازارهای کوچک در سرتاسر شهر پاریس در دسترس هستند. پس اگر قصد خرید در پاریس را دارید و در پی مغازه های مقرون به صرفه هستید تا با خیال راحت پول آن را بپردازید با خبرنگاران همراه شوید.

تور فرانسه: برترین خیابان های پاریس برای خرید کدامند؟

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

کجا خرید کنیم؟

در حالی که فروشگاه ها و مراکز خرید لوکس در طول بلوارهای اصلی شهر قرار گرفته اند فروشگاه های مقرون به صرفه تر و معمولی تر در ناحیه های مختلف پاریس پخش شده اند. در ادامه مطلب 10 مورد از خیابان هایی که می توانید تعداد زیادی از این فروشگاه ها را برای خرید در پاریس به آن رجوع کنید به شما معرفی خواهیم کرد و حتی ممکن است تصمیم گیری برایتان ساخت گردد.

اگر مسافرید و خیلی اهل چانه زدن هستید ضروری است بدانید که دو بار در سال زمان حراج در پاریس است.

حراج تابستانه هر سال از بیست و پنجم ماه ژوئن آغاز شده و تا 29 ماه جولای ادامه دارد.

حراج زمستانه حول و حوش هشتم ماه ژانویه آغاز می گردد.

به مدت شش هفته تمام فروشگاه های پاریس تخفیفاتی هیجان انگیز را به شما پیشنهاد می دهند تا اجناس فصل قبل را بفروشند و آماده فصل نو شوند. (گاهی این تخفیف ها تا 70% هم افزایش می یابند)

قبل از این که خرید خود را آغاز کنید دقت داشته باشید که بیشتر فروشگاه های پاریس از ساعت 10 صبح آغاز به کار می نمایند و تا ساعت 7 شب به کار خود ادامه می دهند. روزهای یکشنبه نیز همه مغازه ها به جز مغازه های خیابان های کاروسل د لوور Carrousel du Louvre، شانزه لیزه Avenue Champs-Elysées، ناحیه Marais و Sevres-Babylone تعطیل می باشند.

خیابان شانزه لیزه | Avenue des Champs Elysées

مشهور ترین خیابان فرانسه. احتمالا همه نام آن را شنیده اید و بارها از آن به عنوان نمادی از فرانسه نام برده اید. این خیابان حقیقتا شگفت انگیز است و قدم زدن در آن حال و هوای مخصوص به خود را دارد. از شانزه لیزه می توانید به خوبی طاق پیروزی پاریس (Arc de Triomphe) را تماشا کنید. شب های شانزه لیزه نیز تماشایی است نورهای شهر و خودروهایی عبوری زیبایی خاصی به آن می بخشند. بعضی برای توصیف این خیابان از کلمه شیک استفاده می نمایند. در این خیابان انواع و اقسام فروشگاه ها یافت می گردد علاوه بر آن عابران زیادی از نژادها و رنگ های مختلف در حال قدم زدن هستند. ممکن است کارمندان را در حال رفتن به شرکتشان ببینید چون ادارات زیادی در این منطقه قرار دارند. پاریسی ها، گردشگران و جوانان حومه شهر را خواهید دید که آخر هفته برای یک گشت و گذار حسابی به شانزه لیزه آمده اند.

تقریبا هرچیزی که بخواهید این جا پیدا می گردد. سینما، کافه، رستوران، سی دی فروشی، کتاب فروشی، لباس فروشی، اسباب بازی فروش و……

رودو پاسی | Rue de Passy

این خیابان در ناحیه 16 پاریس قرار گرفته که جزو منطقه ها شیک شهر محسوب می گردد. خیابانی یک طرفه، بسیار تنگ و باریک و طولانی. آن قدر طولانی که تا رسیدن به انتهای آن در حال خرید حسابی خسته می شوید. خرید در پاریس این جا به معنی روبرو شدن با بوتیک های کوچکی است که در آن ها انواع لباس، کفش، اسباب بازی، مبلمان و دکور منزل می فروشند. بعلاوه چندین مغازه فست فود در آن است که می توانید با خیال راحت غذا نوش جان کنید.

رو سنت اونوره | Rue Saint Honoré

خیابان در منطقه یک پاریس قرار گفته و محلی شیک برای خرید است. می توانید طراحان بزرگ و مشهور را ببینید و از بوتیک های مدرن بازدید کنید یا حتی اگر می خواهید پول زیادی خرج کنید از آن ها خرید کنید. انواع فروشگاه های لباس، وسایل الکترونیکی، یک کتابخانه بزرگ و سالن نمایش در آن وجود دارد. اگر در امتداد آن قدم بزنید وارد منطقه 8 می شوید و کاخ سلطنتی را پشت سر خواهید گذاشت. اگر کمی بیشتر پیش بروید کاخ الیزه را خواهید دید که رییس جمهور در آن زندگی می نماید.

رو د رن | Rue de Rennes

خیابانی بزرگ و طولانی که در ناحیه 6 بین ایستگاه پاری سن ژرمن درخطی که یک سمت آن ایستگاه مونت پارنس و سمت دیگر پاری سن ژرمن است واقع شده است. بی شک می توان گفت یکی از برترین گزینه ها برای خرید در پاریس همین خیابان است. در آن می توانید هر چه قدر می خواهید لباس، اکسسوری، کفش و… خریداری کنید. اگر هم در حین خرید خسته شدید و خواستید استراحت کنید می توانید به باغ زیبای لوکزامبورگ بروید.

رو د ریوولی لو ماره | Rue de Rivoli-Le Marais

این خیابای یکی از طولانی ترین خیابان های فرانسه است. قسمت اول آن به خاطر مغازه ها و وجود مشهورترین مارک های جهان مجذوب کننده ترین بخش آن است. بعضی از خانه های آن متعلق به قرون وسطی هستند. فروشگاه ها پر از آثار طراحان نامی، لباس، لوازم جانبی، صنایع دستی و فروشگاه های عتیقه هستند.

بلوار سن میشل و سن ژرمن

این دو خیابان بر یکدیگر عمود هستند. این جا جایی است که مغازه های متعدد و مجذوب کننده دارد و فضای آن جوان و آرام است. دانشگاه سوربن در این منطقه واقع شده است که شرح دهنده تعداد زیاد کافه ها و کتاب فروشی های آن است.

بلوار اوسمان

این بخش از Boulevard Haussmann، بین ایستگاه های Havre Caumartin و Chaussee dAntin در منطقه نهم واقع شده است. در پشت اپرای پاریس (گارنیر) و فروشگاه های معروف Galeries Lafayette و Printemps هستند. مد، دکور منزل، اکسسورس، لوازم آرایشی هر طبقه مخصوص به یک کدام است. اگر پس از تماشا تمامی آن ها هنوز خسته نشده بودید می توانید به فروشگاه های کوچکی که در اطراف واقع شده است مراجعه کنید.

منبع: parisisparis.com

منبع: الی گشت
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5585

به "تور فرانسه: برترین خیابان های پاریس برای خرید کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: برترین خیابان های پاریس برای خرید کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید