تجربه هفت سفر منحصربفرد از بارسلون

به گزارش دور زمین، بارسلون به عنوان مرکز و بزرگترین شهر ناحیه کاتالونیا، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تور اسپانیا به شمار می‌رود. این شهر زیبا آکنده از آن چیزی است که یک شهر اروپایی را متمایز می‌سازد؛ سواحل آفتابی و آرامش بخش به همراه اقلیمی گرم و دلپذیر. گردشگرانی که به دنبال تجربه عمیق‌تر جاذبه‌های این شهر جهانی هستند می‌توانند در طی سفرهایی کوتاه از سایر نقاط پیرامونی آن نیز بازدید به عمل آورند. دسترسی به این نقاط بواسطه قطار یا سایر تورهای گردشگری امکان پذیر است. به خواندن ادامه دهید چرا که در این مقاله با بعد دیگری از زیبایی‌های این شهر پر شور و سرزنده آشنا خواهید شد.

تجربه هفت سفر منحصربفرد از بارسلون

بازدید از Vall de Nuria و رشته کوه‌های Pyrenees در مدت تور اسپانیا

تنها راه دستری به این دره زیبا، واقع در ناحیه رشته‌ کوه‌های پیرنه، بهره‌گیری از خطوط راه آهن مختص مسیرهای پر شیب است که در بخش جنوبی قابل دسترسیند. با این وجود ممکن است برخی از گردشگران پیاده‌روی از جهت شمال را ترجیح دهند. این دره یک تفرجگاه، پناهگاه و پیست اسکی تمام عیار را شامل شده است و عکاسان را مدهوش مناظر دل انگیز خود خواهد کرد. پیست اسکی موجود در این محل از 10 مسیر اسکی که از سطوح آماتور (سبز) تا پیشرفته (سیاه) را شامل می‌شود و 73 برف ساز تشکیل شده است. اسکی بازان به کمک تجهیزات موجود می‌توانند تا ارتفاع 2252 متری بالا بروند و از طریق ماشین‌های کابلی به کابین‌های تعبیه شده در مسیر دسترسی داشته باشند. قایق‌سواری، کوهنوردی، سوارکاری و گشت و گذار در طبیعت از تفریحات محبوب این ناحیه در طول تابستانند.

بازدید از Girona در مدت تور اسپانیا

این شهر صدهزار نفری هر آنچه را که گردشگران تور اسپانیا در یک سفر رویایی انتظارش را می‌کشند در اختیارشان قرار خواهد. چشم‌اندازهای این شهر را رشته کوه‌های پیرنه شکل داده‌اند و Costa Brava با سواحل دل انگیزش تنها 32 کیلومتر از شرق آن فاصله دارد. آثار تاریخی این محل به خوبی حفظ گردیده‌اند و بازدیدکنندگان را ناامید نخواهند کرد. دیوار رومی آن که در حدود قرن اول پیش از میلاد ساخته شده بود، در میانه سال 1300 بر خرابه‌های بازمانده از سازه پیشین مجدداً احداث گردید. بازدیدکنندگان می‌توانند از برج ساعت قدیمی شهر بالا بروند و از کلیسای جامع آن به همراه یک کلیسای سبک گوتیک قرن چهاردهمی دیدن نمایند. بخش قدیم یهودی نشین شهر که تحت عنوان El Call شناخته می‌شود، پس از اخراج یهودیان از اسپانیا (درحدود چند قرن پیش) همچنان به حیات خود ادامه داده است و بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. Girona در طی سفری یک ساعته از شمال بارسلون، با قطار قابل دسترسی خواهد بود. 

بازدید از Andorra la Vella در مدت تور اسپانیا

Andorra la Vella یا شهر آندورا، در دره‌ای زیبا در میان ارتفاعات رشته کوه‌های پیرنه، در حد فاصل فرانسه و اسپانیا واقع شده است. این شهر که در سال 1287 به عنوان مرکز رسمی Andorra معرفی شد، سکونتگاهیست که مدت‌ها پیشتر از عصر مسیحیان وجود داشته است. عمده جمعیت آن را کاتالونیایی‌ها تشکیل می‌دهند و در حدود 33 درصد از جمعیت آن را شامل شده‌اند. بهای کم مالیات‌های این شهر، بسیاری از سرمایه‌داران و تاجران را به سوی خود جذب نموده است. هر ساله در حدود 14 میلیون گردشگران جهت بهره‌ بردن از حراج‌های فصلی فروشگاه‌های این شهر به سوی آن هجوم می‌آورند. از آنجایی که بواسطه موقعیت ناهموار این بخش امکان دسترسی به آن با قطار وجود ندارد، عمده گردشگران با اتوبوس به این محل سفر می‌کنند.

بازدید از Tarragona در مدت تور اسپانیا

این شهر ساحلی با جمعیتی در حدود 134 هزار نفر، در فاصله 80 کیلومتری جنوب بارسلون واقع شده است و آکنده از آثار و سازه‌های رومی است و در این میان یک آمفی‌تئاتر قرن دومی را نیز شامل شده است. در سرتاسر شهر حکاکی‌هایی به زبان لاتین و فنیقی بر دیواره‌های سنگی خانه‌ها به چشم می‌خورد. دیوارهای شهر به عصر باستان باز‌ می‌گردند و کاخ قدیمی آگوستوس، که امرزه خانه پیلاطس خوانده می‌شود همانند دیگر سازه‌هایی چون فروم و برج Scipios همچنان پابرجای باقی مانده است. به نظر می‌رسد که برج مذکور، یک آرامگاه باشد هر چند که هیچ سندی دال بر آن در دست نیست. کلیساهای این بخش به همراه یک کلیسای جامع قرن دوازدهمی از دیدنی‌های منحصربفرد شهر به شمار می‌روند. تالار Tarragona زمانی به عنوان صومعه دومینیک‌ها مورد استفاده بوده است. در این میان غذاهای دریایی محلی را نیز فراموش نکنید چرا که بسیار لذیذند. دسترسی به Tarragona از طریق ایستگاه مرکزی آن امکان پذیر است. این ایستگاه تحت پوشش قطارهای Euromed و Alaris قرار دارد و بر مسیر خطوط اصلی راه آهن شهرهای بارسلون و آلیکانته واقع شده است.

بازدید از Sitges در مدت تور اسپانیا

شهر Sitges، تفرجگاهی واقع در 32 کیلومتری جنوب بارسلون است و 17 ساحل شنی که 11تای آن داخل شهر واقع شده‌اند را شامل گردیده. Sitges شهری مترقی است که بواسطه خصیصه‌های ضد فرهنگی‌اش که حتی در دوره نخست وزیری فرانسیس فرانکو نیز مشهود بود شناس شده است. این شهر که از سال 1970 به عنوان تفریحگاهی محبوب، گردشگران را به سوی خود فرا می‌خوانده است، از حیات شبانه‌ای پر شور و تعداد بی‌شماری هتل‌های با کیفیت که عمده آن‌ها چهار ستاره هستند برخوردار گردیده. در این محل غذاهایی را که در رستوران‌های ساحلی سرو می‌شوند از دست ندهید.

بازدید از کوه Montserrat  در مدت تور اسپانیا

Montserrat که به معنای کوه دندانه دار است، محلی است که در آن کلیسای Santa Maria De Montserrat (متعلق به فرقه بندیکتین) واقع گردیده. مقبره باکره سیاه پوست و یک نشریه که فعالیت خود را از سال 1499 آغاز نموده است از دیگر جاذبه‌های این محل به شمار می‌روند. گروه آواز پسرانی که در کلیسای مذکور سرودهای قدیس گریگوری را اجرا می‌کنند یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های کُر مردان در سراسر اروپا است. گردشگران تور اسپانیا می‌توانند سوار بر ماشین‌های کابلی موجود در محل به San Jeroni (به عنوان بلندترین نقطه کوه Montserrat) بروند و از محل آن مناظر کاتالونیا را نظاره کنند. با این وجود برخی از گردشگران ترجیح می‌دهند پیاده به این محل بروند چرا که ماشین‌های کابلی کمی ترسناک به نظر می‌رسند. 

بازدید از سالن تئاتر و موزه Dali در مدت تور اسپانیا 

شهر Figueres، محل اقامت سالوادور دالی، امروزه موزه‌ای را شامل گردیده که آثار این هنرمند مشهور اسپانیایی را به معرض نمایش گذارده است. این موزه پس از تخریب سالن تئاتر شهر در پی جنگ‌های داخلی اسپانیا، بر خرابه‌‌های آن احداث گردید. طراحی عجیب این موزه برگرفته از سبک هنری غیر متعارف دالی است و بسیاری از آثار متعلق به مجموعه شخصی وی را شامل گردیده. آرامگاه دالی در زیرزمین سالن تئاتر واقع شده است و به نظر می‌رسد که هدف وی از انتخاب این محل به عنوان آرامگاهش چیزی جز هیجان انگیز بودن درست مانند آثارش نبوده است. این موزه آثار هنرمندان دیگری چون El Greco و Marcel Duchamp را نیز شامل شده است. دسترسی به این محل در طی سفری یک ساعته با قطارهای سریع‌السیر اسپانیا که از بارسلون به شهر Figueres می‌روند به سادگی امکان پذیر شده است.

انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3594

به "تجربه هفت سفر منحصربفرد از بارسلون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه هفت سفر منحصربفرد از بارسلون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید