شهر آبی ووژن چین

به گزارش دور زمین، ووژن (Wuzhen) یکی از شش شهر آبی باستانی و مشهور چین در جنوب رودخانه یانگتسه است. ووژن در درون مثلثی تشکیل شده از محبوب‌ترین شهرهای توریستی چین یعنی شانگهای، هانگزو و سوژو (Suzhou) قرار گرفته است. کانال‌ها و معماری‌های این شهر زیبای چین به خوبی حفظ و نگهداری شده‌اند. اگر چه ممکن است بعضی از مسافران تور چین از اتمسفر تجاری شهر، ساختمان‌های بازسازی شده و جمعیت زیاد گلایه کنند، اما به هر حال افسون و زیبایی این شهر آبی چین غیر قابل انکار است.

شهر آبی ووژن چین

ووژن بیش از هزار سال تاریخ دارد. این شهر تاریخی چین، با فاصله 50 دقیقه‌ای با اتوبوس از هانگزو قرار گرفته است. ووژن به دو بخش تقسیم شده است، بخش شرقی (Dong Zha) که پر از جاذبه‌های توریستی و دیدنی‌های محبوب توریست‌های تور چین است و بخش غربی (Xi Zha) که فضایی آرام‌تر دارد و هتل بوتیک‌های زیادی در آن قرار دارد. توصیه می‌شود در مدت تور چین خود حداقل 1 تا 3 روز در ووژن بمانید.

بهار بهترین زمان برای بازدید از ووژن است

مارس تا می، بهترین زمان برای رفتن به ووژن است. دمای هوا مناسب است و منظره‌های بهاری شهر را زیبا کرده‌اند. مه و نم نم باران جلوه‌ای ماورایی به این شهر تاریخی چین می‌دهند. پاییز نیز به خاطر هوای خنک و آسمان صاف، فصل خوبی برای بازدید از ووژن در مدت تور چین است. زمستان‌ها در ووژن فوق‌العاده سرد است ولی می‌توانید از خلوتی و ساکتی شهر لذت ببرید. اگر در گرمای تابستان به ووژن می‌روید ظهرها بیرون نروید و مواظب گرمازدگی باشید.

منطقه شرقی ووژن

در این قسمت از شهر، مغازه‌های فروش سوغاتی، رستوران‌ها، موزه‌ها و فروشگاه‌های پارچه و لباس را خواهید یافت. نمایش‌های بسیاری در این قسمت وجود دارند که نحوه زندگی مردمان قدیمی این منطقه از چین را نشان می‌دهند. در فصل‌های پر گردشگر چین، توریست‌های چینی زیادی را خواهید دید و راه‌های آبی پر هستند از قایق‌هایی که مردم را به بالا و پایین می‌برند.

بزرگترین جاذبه قسمت شرقی ووژن، نمایش‌های مردمی مانند سایه بازی، اپرای Huagu، نمایش‌های هنرهای رزمی روی قایق و بالا رفتن از چوب‌های بامبو هستند. سایه بازی شکلی از نمایش است که در آن با استفاده از پرژکتور، سایه‌ها روی پرده نمایش داده می‌شوند. سایه بازی هنری سنتی در چین است. این نمایش که با موسیقی سنتی چین همراه می‌شود، اوقات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. اپرای Huagu یک اپرای محلی است که زندگی روستاییان چین را از طریق قصه و موسیقی به تصویر می‌کشد. این اپرا با گویش محلی خوانده می‌شود، شکلی از اپرا که هنوز به طور گسترده‌ای مورد استقبال مردم محلی چین است. نمایش‌های هنرهای رزمی بر روی قایق‌ها برگزار می‌شوند. استادهای هنرهای رزمی با همراهی صدای طبل‌ها و زنگ‌ها با شمشیر و دیگر وسایل رزمی سنتی چین با هم مبارزه می‌کنند.

منطقه غربی ووژن

در منطقه غربی ووژن، تجربه به مراتب بهتری نسبت به قسمت شرقی خواهید داشت. قسمت شرقی جذاب است اما قسمت غربی فریبندگی و زیبایی خاص خود را دارد. قسمت غربی ووژن، خلوت‌تر و ساکت‌تر است، وسیع‌تر نیز هست. در این قسمت می‌توانید پاگودای (معبد چند طبقه) بزرگی را در نزدیکی کانال عظیم پکن-هانگزو ببینید. قسمت غربی از نظر طراحی مانند بخش شرقی است، ولی این قسمت بزرگتر است. پل‌ها، اسکله‌های باستانی و آبراه‌های جانبی، قسمت غربی را به مکانی عالی برای پیاده‌روی و لذت بردن از یکی از زیباترین مکان‌هایی که می‌توانید در تور چین ببینید تبدیل کرده‌اند.

قسمت غربی به سبک اصلی‌اش بازسازی شده است و بناهای زیبایی برای دیدن دارد: ستون‌ها، پل‌های کوچک، بالکن‌ها، اسکله‌ها، پنجره‌ها و درب‌های چوبی و دیوارهای سنگی خاکستری. در قسمت غربی افراد محلی کمی زندگی می‌کنند و بیشتر مکان‌ها به مسافران تور چین اجاره ذاده می‌شود. قسمت غربی ووژن شب‌ها به شکل فوق‌العاده زیبابی نورپردازی می‌شود. خیابان‌های این منطقه تعداد زیادی رستوران، اقامتگاه، فروشگاه‌های سوغاتی و صنایع دستی دارند.

چگونه به شهر آبی ووژن برویم

شهر آبی ووژن به فاصله یک ساعتی از شمال هانگزو قرار دارد. این شهر کوچک در چین، فرودگاه یا ایستگاه قطار ندارد. بهترین راه برای رسیدن به ووژن از طریق هانگزو است. با قطار سریع‌السیر (Bullet Train) می‌توانید به Tongxiang بروید. اتوبوس از ترمینال شرقی هانگزو تا ووژن مسیری 50 دقیقه‌ای را طی می‌کند. برای رسیدن به ووژن از شانگهای بهتر است از قطارهای Bullet استفاده کنید. اتوبوس از ترمینال جنوبی شانگهای تا ووژن مسیری 2 ساعته را می‌پیماید. از سوژو (Suzhou) ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به ووژن استفاده از اتوبوس است.

اتوبوس K350 از ایستگاه اتوبوس ووژن در عرض 5 دقیقه شما را به قسمت شرقی ووژن می‌رساند. پیاده این مسیر 15 دقیقه طول می‌کشد. رسیدن به Xi Zha با تاکسی 10 دقیقه و پیاده 30 دقیقه طول می‌کشد. اتوبوس K282 از ایستگاه قطار Tongxiang به سمت ایستگاه اتوبوس Wuzhen حرکت کرده و مسیری 40 دقیقه‌ای را می‌پیماید. با تاکسی این مسیر 20 دقیقه طول می‌کشد.

در ووژن کجا اقامت کنیم

هتل‌های ارزان قیمت ووژن شبیه مسافرخانه‌ها هستند. اتاق‌های این هتل‎ها رو به خیابان یا کانال قرار گرفته‌اند. تمام هتل‌های ارزان قیمت ووژن توسط دفتر توریستی منطقه ووژن اداره می‌شوند. میز پذیرش این هتل‌ها روبه‌روی رستوران Yusheng قرار گرفته است.

هتل‌های ستاره‌دار در ووژن لزوما با درجه‌بندی جهانی، ستاره‌دار نشده‌اند. هتل Tong An بزرگترین هتل Xi Zha است و بیشترین امکانات و متنوع‌ترین اتاق‌ها را دارد. هتل Zhaoming به تازگی باز شده است و اتمسفری آرام و خوب دارد. تنها یک نوع اتاق در این هتل وجود دارد. هتل بوتیک نیز در این منطقه وجود دارد. هتل Splendid Clubhouse لوکس‌ترین این هتل‌ها است. Shinetown حیاط دارد و Healtown کمترین قیمت را دارد.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2938

به "شهر آبی ووژن چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر آبی ووژن چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید