IBM با پرداخت 34 میلیارد دلار شرکت Red Hat را می خرد

به گزارش دور زمین، شرکت IBM به نوعی پدربزرگ پردازش کامپیوتری محسوب می گردد. حتی برخی از افراد از این شرکت تحت عنوان آخرین بازمانده دایناسورها یاد می نمایند. هرچند عمده تمرکز این شرکت در سال های اخیر معطوف به بخش سرور بوده، اما با توجه به افزایش بهره گیری از فضاهای ابری، این شرکت در حال از دست دادن موقعیت خود است. حالا این شرکت با بهره گیری از یک استراتژی جدید و پرداخت مبلغی بسیار هنگفت، می خواهد وضعیت خود را بهبود ببخشد. این کمپانی ساعاتی پیش اعلام نمود یکی از بزرگ ترین شرکت های فعال در زمینه نرم افزارهای متن باز و لینوکس یعنی شرکت Red Hat را با پرداخت 34 میلیارد دلار می خرد. رکورددار خرید شرکت نرم افزاری مایکروسافت بود که در سال 2016 شبکه اجتماعی لینکدین را با پرداخت 26.2 میلیارد دلار خریداری کرد. همچنین رکورددار مبلغ معامله در دنیای تکنولوژی متعلق به شرکت DELL است که با پرداخت 67 میلیارد دلار شرکت فعال در زمینه سخت افزار و نرم افزار حافظه های داخلی یعنی EMC را خرید.

IBM با پرداخت 34 میلیارد دلار شرکت Red Hat را می خرد

هرچند شرکت Red Hat باسابقه ترین شرکت در این عرصه نیست، اما در دنیای لینوکس و نرم افزارهای متن باز این شرکت یکی از مهم ترین پیشگامان محسوب می گردد. در حقیقت،Red Hat یکی از اولین کمپانی هایی بود که با فعالیت در زمینه نرم افزارهای متن باز و صرفاً با ارائه سرویس های مختلف مانند پشتیبانی از سیستم های لینوکس، موفق شد به درآمد زیادی دست پیدا کند. اما حالا با افزایش سرویس ها و زیرساخت های پردازش ابری اختصاصی، شرکت Red Hat هم احتمالاً احساس خطر نموده است.

به همین خاطر، این استراتژی جدید برای هر دو شرکت مثمر ثمر خواهد بود. شرکت IBM برای رقابت در فضای ابری، با این خرید می تواند راهکار جایگزین و جذابی را به مشتریان خود ارائه دهد که این مشتریان را فقط محدود به بهره گیری از سرویس ها و ابزارهای تامین نماینده نکند. به عبارتی دیگر، با بهره گیری از دهه ها تجربه و دانش Red Hat در زمینه لینوکس و نرم افزارهای متن باز، شرکت IBM می تواند به یک تامین نماینده فضا و پردازش ابری آزاد بدل گردد که مشتریان خود را محدود نمی کند و دست آن ها را باز می گذارد.

شرکت Red Hat هم با این معامله دیگر نگران ورشکسته شدن نخواهد بود و حالا مهم ترین نگرانی مدیران این شرکت، منحل شدن و ترکیب آن با شرکت IBM و در نهایت دوری از قواعد دنیای نرم افزارهای متن باز خواهد بود. البته شرکت IBM اعلام نموده که Red Hat به عنوان یک شرکت مستقل و زیر نظر بخش پردازش ابری IBM به فعالیت خود ادامه خواهد داد. باید ببینیم که آیا این غول تکنولوژی بعد از اتمام فرایند خرید هم به قول خود وفادار می ماند یا نه.

اگر این خرید مورد تایید نهادهای قانونی قرار بگیرد، در نیمه دوم 2019 نهایی می گردد. هرچند چنین معامله ای مطمئناً مایه خوشحالی مدیران شرکت Red Hat است، ولی هواداران نرم افزارهای متن باز به خصوص کاربران توزیع Fedora از لینوکس که توسط شرکت Red Hat پشتیبانی می گردد، از این معامله خوشحال نخواهند شد. زیرا هرچند در ابتدای امر گفته می گردد که سیاست های شرکت مثل سابق ادامه می یابد، ولی معمولاً غول های تکنولوژی برای پروژه هایی که منفعت مالی چندانی ندارند و نیازمند رسیدگی زیادی هستند، وقت چندانی صرف نمی نمایند و آن ها را رها می نمایند.

منبع: SlashGear

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 اسفند 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1116

به "IBM با پرداخت 34 میلیارد دلار شرکت Red Hat را می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "IBM با پرداخت 34 میلیارد دلار شرکت Red Hat را می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید