چگونه فایل های ویدئویی حجیم را از طریق واتساپ ارسال کنیم؟

به گزارش دور زمین، واتساپ به دلیل داشتن قابلیت اشتراک گذاری سریع ویدئو و تصاویر به نرم افزار محبوبی تبدیل شده است. هر شخصی که به اینترنت متصل است می تواند در عرض چند دقیقه فایل های چندرسانه ای را از طریق این پلتفرم برای دیگران ارسال کند.

چگونه فایل های ویدئویی حجیم را از طریق واتساپ ارسال کنیم؟

به گزارش خبرنگاران، اشتراک گذاری رسانه ها در واتساپ از نظر حجم دارای محدودیت می باشد. برای عکس ها، ویدئو ها یا پیام های صوتی واتساپ از فایل های بزرگ تر از 16 مگابایت پشتیبانی نمی کند و برای اسناد حدبیشتر میزان مجاز فایل 100 مگابایت است. اما با وجود این محدودیت ها با استفاده از چند روش می توانید فایل های ویدیویی بزرگ را از طریق تلفن همراه اندروید، آیفون و رایانه شخصی در واتساپ ارسال کنید. امکان ارسال ویدئو های حجیم به چندروش پیوند های ذخیره سازی ابری، ابزار انتقال فایل و پیوند های یوتیوب امکان پذیر است. در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم:

استفاده از لینک های ذخیره سازی ابری

یکی از ساده ترین راه ها برای ارسال فایل های ویدئویی بزرگ در واتساپ استفاده از لینک های ذخیره سازی ابری است. می توانید از بین Google Drive، iCloud، Microsoft OneDrive و Dropbox یکی را انتخاب کنید. همه این سرویس ها خدمات میزبانی فایل را ارائه می دهند. مسلماً بهترین گزینه استفاده از Google Drive است که به راحتی در بیشتر دستگاه های اندرویدی موجود است. کاربران آیفون نیز می توانند Google Drive را از اپ استور دانلود کنند. برای استفاده از Google Drive برای ارسال ویدئو های بزرگ WhatsApp از طریق تلفن همراه اندروید، آیفون و رایانه شخصی، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- گوگل درایو را باز کنید، روی نماد مثبت + کلیک کنید و روی Upload ضربه بزنید.

2- پس از آپلود ویدئوی مورد نظر، روی منوی سه نقطه در کنار نام فایل کلیک کنید. سپس روی گزینه Copy Link کلیک کنید.

3- اکنون واتساپ را باز کنید و روی نام گیرنده ای که می خواهید ویدئو را برای او ارسال کنید کلیک کنید.

4- سپس لینک کپی شده را در کادر فیلد ورودی متن قرار دهید و روی ارسال کلیک کنید.

استفاده از ابزار های آنلاین

یکی دیگر از روش های ارسال ویدئو های حجیم در واتساپ استفاده از ابزار های آنلاین است. استفاده از این ابزار ها آسان است و از فرمت های متعددی پشتیبانی می کنند و به شما این امکان را می دهند که ویدئو ها را برای هر کسی و در هر زمانی بفرستید:

1- وارد سایت wetransfer.com شوید.

2- برای آپلود ویدئوی مورد نظر بر روی Add your files کلیک کنید.

3- پس از افزودن ویدئو، روی Copy link کلیک کنید.

4- حال واتساپ را باز کنید و روی نام گیرنده ای که می خواهید ویدئو را برای او ارسال کنید کلیک کنید.

5- سپس لینکی را که کپی کرده اید را برای شخص مورد نظر ارسال کنید.

استفاده از برنامه های فشرده سازی ویدئو

یکی دیگر از راه های ارسال فایل های ویدئویی حجیم در واتساپ استفاده از برنامه های فشرده سازی ویدئو است که می توانند ویدئو های بزرگ را به میزان دلخواه (در این مورد کمتر از 16 مگابایت) فشرده کنند. به این ترتیب می توانید ویدئوی واقعی را به جای لینک برای مخاطبین خود ارسال کنید. بعنوان مثال در اینجا اپلیکیشن Video Compressor را بررسی می کنیم. می توانید این اپلیکیشن را از فروشگاه گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید:

1- برنامه Panda Video Compressor را باز کنید و ویدئویی را که می خواهید فشرده کنید انتخاب کنید.

2- روی Next کلیک کنید.

3- نوع فشرده سازی را از میان گزینه های موجود انتخاب کنید: Small File، Medium File، Large File، Fit to Facebook Messenger، Fit to Email و Custom File Size.

4- سپس بر روی Compress کلیک کنید.

5- پس از اتمام فرآیند فشرده سازی، ویدئوی فشرده شده را در صفحه بعد مشاهده خواهید کرد. می توانید با کلیک بر روی Save آن را در دستگاه خود دانلود کنید و بعداً آن را در واتساپ ارسال کنید. یا اینکه مستقیماً با کلیک بر روی Share ویدئوی فشرده شده را در واتساپ به اشتراک بگذارید.

همچنین می توانید از برنامه Panda Video Compressor که برای اندروید طراحی شده است، در رایانه شخصی خود نیز استفاده کنید. برای این کار باید یک شبیه ساز اندروید برای رایانه شخصی مانند MEmu Play، NoxPlayer و BlueStacks را نصب کنید. پس از دانلود شبیه ساز اندروید، باید Panda Video Compressor APK را دانلود کنید. برای استفاده از Panda Video Compressor باید ابتدا شبیه ساز را باز کنید و روی نماد برنامه در صفحه اصلی آن کلیک کنید و مراحل ذکر شده در بالا را برای گوشی های هوشمند دنبال کنید.

همچنین، می توانید از اپلیکیشن های فشرده سازی ویدئو برای رایانه شخصی مانند WonderFox HD Video Converter Factory Pro نیز استفاده کنید. نحوه کار با این برنامه در ادامه آمده است:

1- اپلیکیشن را باز کنید و روی Add Files کلیک کنید.

2- سپس در سمت راست بر روی نماد فرمت کلیک کرده و فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس بر روی نماد مثلث در پایین کلیک کنید.

3- پس از این کار باید جهت خروجی را انتخاب کرده و روی Run کلیک کنید. اکنون، می توانید ویدئوی فشرده شده را به راحتی به اشتراک بگذارید.

استفاده از لینک های یوتیوب

یک راه آسان برای ارسال فایل های ویدئویی بزرگ در واتساپ از طریق تلفن همراه اندروید، آیفون و رایانه شخصی، اشتراک گذاری پیوند YouTube است. فقط کافی است ویدئو را با تنظیماتی که به عنوان Unlisted یا Private انتخاب شده در YouTube آپلود کنید و سپس آن را در WhatsApp به اشتراک بگذارید.

حدبیشتر میزان فایلی که می توانیم در واتساپ ارسال کنیم چقدر است؟

برای رسانه ها یعنی فیلم ها، عکس ها و پیام های صوتی، حدبیشتر حجم فایلی که 16 مگابایت و برای اسناد حدبیشتر حجم فایل قابل ارسال در واتساپ 100 مگابایت خواهد بود.

چرا واتساپ امکان ارسال فایل های حجیم را به کاربران نمی دهد؟

واتساپ یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسانی است که میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. از این رو، سرور های آن نباید شلوغ شوند. هر زمان که فایلی را به اشتراک می گذارید (که معمولاً در حافظه گوشی هوشمند شما ذخیره می شود)، کل فایل به سرور های واتساپ منتقل می شود و اگر فایل خیلی بزرگ باشد ممکن است در عملکرد سرور اختلال ایجاد کند. از این رو، واتساپ به منظور جلوگیری از بی نظمی سرور ها به نحوی که بتوانند بدون مشکل عملکرد بهینه ای را ارائه دهند، به کاربران اجازه به اشتراک گذاری فایل های حجیم را نمی دهد.

منبع: 91mobiles

منبع: فرارو
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4999

به "چگونه فایل های ویدئویی حجیم را از طریق واتساپ ارسال کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه فایل های ویدئویی حجیم را از طریق واتساپ ارسال کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید