5 نوشیدنی محبوب برای شب یلدا

به گزارش دور زمین، نوشیدنی های شب یلدا، در این شب نشینی می توانند لذت دورهم بودن را دوچندان نمایند. شما می توانید با گرفتن یک لیوان نوشیدنی خنک در دست، در بحث های گرم شب یلدایی شرکت کنید. چه بهتر که در کنار آماده کردن شام و خرید انار و هندوانه برای مهمان ها، دست به کمی خلاقیت زده و نوشیدنی هایی با استفاده از این میوه ها حاضر نموده و پذیرای مهمان ها باشید.

5 نوشیدنی محبوب برای شب یلدا

در این متن، سعی داریم 5 نوشیدنی مرتبط با فضای این شب باستانی را که هندوانه و انار یکی از پایه های ثابت آن هاست، معرفی کنم.

ترکیب هایی که با هندوانه می توانید درست کنید

این میوه تابستانی با خاصیت های فراوانی که دارد، پایه ثابت این شب باستانی است. از خواص این میوه باید به اندازه بالای ویتامین C و A، تامین آب بدن، جلوگیری از سرطان، بهبود عملکرد قلب و یاری به هضم غذا اشاره نمود. هندوانه می تواند پایه اصلی خوشمزه ترین نوشیدنی های شب یلدا باشد.

ناموتی هندوانه و نعنا

برای درست کردن این ناموتی ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:

مواد لازم برای تهیه ناموتی هندوانه و نعنا

  • برگ نعنای خرد شده
  • هندوانه خرد شده و هسته گرفته شده
  • شکر
  • لیمو
  • آب پرتقال یا سیب (اختیاری)

هندوانه قرمز شب یلدایی خود را قطعه قطعه کنید و داخل فریزر قرار دهید. زمانی که کاملا یخ زدند با ترکیبی از نعنا و کمی شکر، پایه ناموتی را آماده کنید. از اینجا به بعد، می توانید با کمی لیمو و نمک، نوشیدنی خود را کمی مهمان پسندتر کنید. در ناموتی هندوانه و نعنا، یخ زده بودن هندوانه در کنار طعم و عطر تازگی نعنا، یکی از برترین ترکیب ها برای تجربه حس تازگی در طولانی ترین شب سال می تواند باشد. برای نزدیک تر کردن طعم این ناموتی به سلیقه و ذائقه خودتان می توانید به جای ترکیب آب و شکر از آبمیوه ای مثل آب پرتقال و یا آب سیب هم استفاده کنید و در آخر با لیوان های تزئین شده با یک برش لیمو، ناموتی یلدایی خودتان را برای پذیرایی آماده کنید.

ناموتی هندوانه و ماست

برای درست کردن این ناموتی ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:

مواد لازم برای تهیه ناموتی هندوانه و ماست

  • هندوانه خرد شده و هسته گرفته شده
  • ماست شیرین
  • شیر
  • برگ نعنا برای تزئین

در اولین نگاه، تماشا نام هندوانه در کنار ماست می تواند بحث برانگیز باشد، اما در کمال ناباوری ناموتی هندوانه و ماست یکی از ناموتی های معروف و پرطرفدار است. برای تهیه این ناموتی کافیست هندوانه های یخ زده را مخلوط و سپس ماست را اضافه کنید تا از طعم جالب این ناموتی در شب نشینی شب یلدای خود لذت ببرید. استفاده از شیر هم می تواند در رقیق تر کردن نوشیدنی تان و متعادل شدن طعم، به شما یاری کند. البته این نکته جا نماند که در انتخاب ماست باید دقت گردد و از ماست های شیرین ترجیحا استفاده گردد تا به برترین طعم ناموتی هندوانه و ماست برسید. استفاده از ماست های ترش و به قولی محلی، برای ناموتی هندوانه و ماست توصیه نمی گردد و ممکن است با ذائقه مهمان هایتان سازگار نباشد. استفاده از عرقیجات در ناموتی هندوانه و ماست حس تازگی نوشیدنی تان را دوچندان خواهد نمود. در آخر با ریختن ترکیب غلیظ و خوش رنگ ناموتی در لیوان، می توانید با چند برش هندوانه و چند برگ نعنا، با ترکیب رنگ سبز و قرمز یلدایی از مهمان هایتان پذیرایی کنید.

ناموتی هندوانه با موز و بستنی

برای درست کردن این ناموتی ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:

مواد لازم برای تهیه ناموتی هندوانه با موز و بستنی

  • هندوانه خرد شده و هسته گرفته شده
  • موز
  • بستنی

ابتدا هندوانه هایتان را خرد نموده و هسته های آن ها را جدا کنید. قطعه های هندوانه را مثل دو ناموتی قبل در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند و آماده استفاده در ناموتی شوند. حالا ترکیب موز، هندوانه و بستنی وانیلی را در مخلوط کن، مخلوط کنید تا به رنگ و غلظت یکدست برسید. حالا شما ناموتی هندوانه با موز و بستنی خود را آماده نموده اید و کافی ست با استفاده از چند حلقه موز روی ناموتی ، لیوان های پذیرایی خود را آماده کنید. در استفاده از بستنی دقت کنید که بستنی های طعم دار مثل شکلاتی را در اولین تجربه درست کردن این ناموتی استفاده نکنید. برترین بستنی برای خوش طعم تر شدن این ناموتی بستنی وانیلی خواهد بود. اگر شب یلدا پذیرای بچه ها هستید، پیشنهاد ما ناموتی هندوانه با بستنی و موز است چون کمتر کودکی است که از این ترکیب خوشش نیاید. مطمئنا پذیرایی با این ناموتی از کوچولوها، لذت شب بیداری شب یلدا را برایشان چند برابر خواهید کرد. با این نوشیدنی خوش طعم، شب یلدا را برای همه خاطره انگیز کنید.

ترکیب هایی که با انار می توانید درست کنید

انار، این میوه خوش رنگ و لعاب در پشت پوسته زمختش دارای ویژگی های بسیار مفیدی است. انار، در جلوگیری از سرطان و بهبود عملکرد قلب، مانند هندوانه، موثر است. دانه های قرمز و بعضا سیاه رنگ آن سرشار از ویتامین C و پتاسیم هستند که عملکرد قلب و مغز را قوی نگه می دارند. به این خواص آنتی اکسیدان ها و جلوگیری از دیابت را نیز که اضافه کنیم، قرار دادن انار در سفره شب یلدا، امری مفید برای سلامتی نیز به شمار می رود.

ناموتی انار و نارنگی

برای درست کردن این ناموتی ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:

مواد لازم برای تهیه ناموتی انار و نارنگی

  • موز
  • نارنگی
  • انار
  • ماست خامه ای
  • گردو (اختیاری)

در تدارک برای مهمان های شب یلدایی خودتان، می توانید از میوه های پاییزی دیگری هم استفاده کنید و لذت نوشیدن یک نوشیدنی مقوی و خوش طعم را به شب نشینی شب یلدا بیفزایید. ترکیب انار که یکی از پایه های سفره شب یلداست با نارنگی، پایه ثابت نیمکت های آخر کلاس، پاییزی ترین نوشیدنی ها را مهمان سفره های شما می نماید. تهیه ناموتی انار و نارنگی بسیار ساده است و کمتر از 10 دقیقه از وقت تان را خواهد گرفت. پایه ناموتی خودتان را با مخلوط موز و ماست خامه ای آماده کنید و آن قدر مخلوط کنید تا به یک پایه یک دست برسید. حالا نارنگی های فیله شده تان را به همراه دانه های انار به این پایه اضافه کنید و دوباره آغاز به مخلوط کردن کنید تا به ناموتی انار و نارنگی یلدایی خود برسید. طبق ذائقه خودتان می توانید از گردوی خرد شده برای تزئین لیوان ها استفاده کنید و سبک و سیاق رسمی تری به این نوشیدنی مقوی بدهید.

ناموتی موز و انار

برای درست کردن این ناموتی ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:

مواد لازم برای تهیه ناموتی موز و انار

  • موز یخ زده
  • انار دانه شده
  • ماست خامه ای

ناموتی موز و انار، نوشیدنی دیگری است که می توانید در شب نشینی یلدایی ، از طعم خوشمزه و خواص بی نظیر آن استفاده کنید. کافیست موز های تکه تکه شده را در فریزر قرار دهید تا به خوبی یخ بزنند و دیگر نیازی به استفاده از یخ نداشته باشید. با این ترفند ناموتی شما هم بافت بهتری پیدا خواهد نمود و هم طعم بهتری خواهد داشت. با مخلوط کردن ترکیب موز های یخ زده و انارهای دانه شده، قسمت میوه ای ناموتی شما حاضر است. حالا با افزودن چند قاشق ماست خامه ای به این ترکیب، ناموتی مقوی موز و انار شما حاضر است. ترکیبی از کلسیم ماست و مواد مغذی و ویتامین های موز و انار را در لیوان های مهمان پسند خود ریخته و به دلخواه با دانه های انار، تزئین کنید. به جای ماست می توانید از شیر هم استفاده کنید. استفاده از ماست قوام بیشتر و طعم متعادل تری به ناموتی موز و انار می دهد و ترجیحا استفاده از ماست توصیه می گردد. رنگ ناموتی موز و انار و به طور کلی ناموتی هایی با پایه ماست یا شیر، وابسته به اندازه استفاده از ماست در مقایسه با انار است. اندازه استفاده از ماست و انار را می توانید مطابق با سلیقه خودتان انتخاب کنید.

ناموتی سیب و انار

برای درست کردن این ناموتی ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:

مواد لازم برای تهیه ناموتی سیب و انار

  • سیب یخ زده
  • انار دانه شده
  • ماست خامه ای

برای درست کردن این ناموتی، ابتدا سیب را تکه تکه نموده و در فریزر قرار دهید. بعد از یخ زدن سیب ها آن را داخل مخلوط کن ریخته و آنقدر مخلوط کنید تا به یک بافت نرم و یکدست برسد. انار را به این مخلوط اضافه نموده و باز دکمه مخلوط کن را فشار دهید. ناموتی، باید بافتی نرم و لطیف داشته باشد. شما می توانید، برای خوشمزه تر شدن این ترکیب، بستنی وانیلی را نیز اضافه کنید. البته، به علت شیرین بودن سیب، بهتر است از ماست یا شیر استفاده کنید. با این ترکیب، رنگ ناموتی بسیار زیبا خواهد شد. اگر احساس کردید ناموتی شما رقیق نیست، به جای ماست از شیر استفاده کنید. شیر یاری می نماید تا خوردن ناموتی با لیوان، راحت باشد و نیازی به قاشق نداشته باشید. برای تزئین این نوشیدنی، حتما از انار و سیب استفاده کنید تا مزه تازه را به آن اضافه نکنید. شاید، گذاشتن چند برگ نعنا کنار دانه های انار، زیبایی این ترکیب از نوشیدنی های شب یلدا را دوچندان کند.

در نهایت اینکه، شب یلدا در فرهنگ ما ایرانی ها یکی از مناسبت های مهم به شمار می رود که انار و هندوانه در این طولانی ترین شب سال پایه ثابت شب نشینی های خانوادگی ماست، طوری که نمی توان یلدا را بدون در فکر آمدن انار ها و هندوانه های قرمز تصور کرد. در این مقاله سعی کردیم از این نمادهای باستانی یلدا در نوشیدنی های شب یلدا خود استفاده کنید تا هرچه بهتر مناسبت های این شب را ادا کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آذر 1402 بروزرسانی: 27 آذر 1402 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 6012

به "5 نوشیدنی محبوب برای شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نوشیدنی محبوب برای شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید