طرز تهیه 13 نوع چیزکیک خوشمزه؛ آموزش تصویری مرحله ای

به گزارش دور زمین، 16چیزکیک یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین دسرها در دنیا است. چیز کیک ها را به دو روش، با استفاده از فر یا با استفاده از یخچال تهیه می کنند. که روش استفاده از یخچال به مراتب ساده تر است. این کیک را با ترکیب ژله نیز تهیه می کنند. در ادامه شما را با دستور امتحان شده 13 نوع چیز کیک پرطرفدار آشنا خواهیم کرد. ما در اینجا دستور چیز کیک توت فرنگی را آموزش می دهیم و در این روش از ژله استفاده میکنیم؛ این دستور را برای هر میوه دلخواه می توانید به کار ببرید. ساده ترین دستور تهیه چیزکیک شکلاتی یخچالی با پایه بیسکوییتی و کیکی را نیز اینجا آموزش می دهیم. همچنین طرز تهیه چند نوع چیز کیک خوشمزه دیگر که برای شب یلدا می توانید درست کنید و با میوه های پاییزی است را نیز آموزش می دهیم. در خبرنگاران بلاگ همراه ما باشید.

طرز تهیه 13 نوع چیزکیک خوشمزه؛ آموزش تصویری مرحله ای

1- چیز کیک شکلاتی یخچالی

چیزکیک شکلاتی همیشه طرفدارهای خاص خودش را دارد. مواد اولیه لازم و خلاصه دستور تهیه این نوع چیزکیک را ببینید و در صورتی که تمایل به درست کردن آن داشتید، حتما به طرز تهیه چیز کیک شکلاتی مراجعه کنید و نکات ریز و مهم برای خوب از آب درآمدن چیزکیک را ببینید.

مواد لازم برای کراست و لایه پنیری
بیسکوییت شکلاتی پتی بور2 بسته
کره100 گرم
پنیر ماسکار پونه200 گرم(یک بسته)
خامه شیرین شده یا خامه صبحانه200 گرم(یک پاکت صورتی)
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری
پودر قند3 قاشق غذاخوری
کاکائونصف الی یک قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین1 قاشق غذاخوری
آب برای پودر ژلاتیننصف پیمانه
شکلات صبحانه فندقی1 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای گاناش روی چیزکیک

شکلات تخته ای(شیری یا تلخ)150 گرم
خامه صبحانه200 گرم (یک پاکت صورتی)
شکلات تخته ای سفید50 گرم (برای تزیین)

مراحل تهیه چیز کیک شکلاتی:

  1. در مرحله اول باید بیسکوئیت های کاکائویی را خرد کنید. برای این کار آن ها را به همراه پودر قند و کره در یک میکسر یا غذا ساز بریزید و هم بزنید تا مخلوطی یک دست حاصل شود.
  2. قالبی را که می خواهید چیز کیک را در آن درست کنید را با اندازهی روغن یا کره چرب کنید. سپس مخلوط بیسکوئیت خرد شده را به در آن بریزید و با یک ملاقه آن را فشرده و صاف کنید. سپس قالب چیز کیک را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.
  3. در مرحله بعد، یک کاسه فلز را تهیه کنید و شیر و شکلات را در آن بریزید. سپس با استفاده از بخار آب به طور غیر مستقیم شکلات را ذوب کنید و سپس آن را کاملاً هم بزنید تا مخلوط یکدستی با شیر حاصل شود.
  4. در مرحله بعدی، بعد از اینکه پنیر خامه ای را کاملاً با مخلوط کن هم زدید و فرم گرفت، سپس آن را به کاسه شیر و شکلات اضافه کنید. سپس پودر ژلاتین را در یک پیمانه آب بریزید و کاملاً هم بزنید تا به خوبی حل شود. سپس آن را به کاسه مخلوط پنیر، شیر و شکلات اضافه کنید و با همزن خوب مواد را هم بزنید تا یک ترکیب یکدست حاصل شود.
  5. در مرحله بعد خامه را به مخلوط موجود در کاسه اضافه کنید و خوب مواد را مجدداً هم بزنید.
  6. در ادامه قالب چیز کیک را از یخچال خارج کنید و مایه چیز کیک را که آماده کرده اید را بر روی آن بریزید. سپس آن را با پشت یک کفگیر صاف کنید. سپس مجدداً قالب چیز کیک را به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال قرار دهید.
  7. بعد از گذشتن این مدت زمان، چیز کیک را از یخچال بیرون بیاورید، سپس آن را از قالبش خارج کنید. چیز کیک را می توانید با شکلات مایع، فندق و گردو تزیین کنید.

2- چیز کیک با ژله توت فرنگی

مواد اولیه و دستور زیر برای تهیه چیزکیک ژله ای با طعم و تزیین توت فرنگیه. این چیزکیک بسیار خوشمزه و خاصه. برای تهیه چیز کیک ژله توت فرنگی به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم برای تهیه چیز کیک با ژله توت فرنگی
پودر ژلاتین2 قاشق غذا خوری
پنیر خامه ای500 گرم
شکرنصف پیمانه
کره150 گرم
بیسکوئیت300 گرم
عصاره وانیل2 قاشق چای خوری
توت فرنگیبه تعداد لازم
پودر ژله توت فرنگی2 بسته
  1. در مرحله اول کره را در یک شیر جوش بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود.
  2. یک ظرف پیرکس مستطیلی شکل تهیه نمایید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید، سپس بر روی کاغذ روغنی اندازهی کره با یا قلمو بمالید.
  3. در ادامه بیسکوئیت ها را خرد کنید. در صورتی که مخلوط کن دارید از مخلوط کن استفاده کنید و در صورت عدم دسترسی به مخلوط کن، آن را در یک نایلون فریزر بریزید و به وسیله گوشت کوب آن ها را خرد کنید. سپس بیسکوئیت ها را در یک کاسه دیگر بریزید و به آن به جای مانده کره ذوب شده را اضافه کنید و خوب آن ها را هم بزنید.
  4. در ادامه بیسکوئیت های خرد شده را در ظرف پیرکس بریزید و آن ها را با پشت قاشق صاف کنید و فشار دهید. سپس ظرف پیرکس را در حدود 15 دقیقه در یخچال قرار دهید.
  5. یک کاسه مناسب تهیه کنید و پودر ژلاتین را به همراه یک پیمانه آب جوش به آن اضافه کنید. سپس آن را آنقدر هم بزنید تا پودر ژلاتین در آب کاملاً حل شود.
  6. یک کاسه دیگر را تهیه کنید و پنیر خامه ای را به همراه شکر در آن بریزید. سپس به کمک یک همزن آن را آنقدر هم بزنید تا یک ترکیب خوب و یکدست حاصل شود. در ادامه عصاره وانیل را نیز به پنیر اضافه کنید و هم بزنید.
  7. بعد از اینکه پودر ژلاتین خنک شد، آن را به کاسه پنیر اضافه کنید . مجدداً به کمک همزن مواد را بار دیگر هم بزنید و مخلوط کنید تا ترکیب شما کاملاً یکدست شود.

در صورتی که میخواین این دستور رو با عکس های مرحله به مرحله ببینید، به مقاله آموزشی طرز تهیه چیزکیک توت فرنگی مراجعه کنید.

3- طرز تهیه چیزکیک براونی

مواد اولیه کیک براونی
کره آب شده (همدمای محیط)1 پیمانه یا 230 گرم
شکر دانه ریز2 پیمانه یا 400 گرم
تخم مرغ (همدمای محیط)4 عدد درشت
وانیل1 قاشق چایخوری
پودر کاکائو1 پیمانه یا 85 گرم
آرد شیرینی پزی1 پیمانه یا 125 گرم
مواد اولیه برای تهیه لایه پنیری
پنیر خامه ای350 گرم
تخم مرغ3 عدد
وانیل1 قاشق چایخوری
شکر2/3 پیمانه یا 135 گرم

مراحل تهیه کیک براونی:

  1. کره آب شده و هم دمای محیط و با همزن دستی برای مدت 10 دقیقه هم می زنیم.
  2. تخم مرغ و وانیل رو اضافه میکنیم و مجددا هم میزنیم.
  3. آرد و پودر کاکائو رو مخلوط و الک میکنیم، به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم.
  4. مواد رو در قالب دلخواه میریزیم و برای 20 تا 25 دقیقه در فر با دمای 170 که از قبل گرم شده، قرار میدیم.
  5. پنیر خامه ای و شکر رو مخلوط میکنیم و همراه با تخم مرغ و وانیل به مواد اضافه میکنیم.
  6. مایع پنیری رو روی کیک میریزیم و در یخچال قرار میدیم.

موارد بالا، خلاصه ای از آموزش تهیه چیزکیک براونی بودن، برای مشاهده آموزش تصویری و مرحله به مرحله چیزکیک براونی، کلیک کنید.

4- چیز کیک ژله اناری

انار یه میوه مجذوب کننده و خوشمزه است که با آن دسرهای خوشمزه ای می توانید درست کنید. برای تهیه چیز کیک اناری به مواد زیر نیاز داریم:

بیسکوییت پتی بور دو بسته
کره صد و بیست و پنج گرم
پنیر خامه ایی ساده دویست گرم
خامه صبحانه ساده صد گرم
پنیر ماسکارپونه دویست گرم
شیریک لیوان
پودر قند نصف لیوان
پودر ژلاتین چهار قاشق غذاخوری
ژله انار دو بسته
آب انار یا آب یک و نیم لیوان
انار دانه شدهدو عدد میانه
  1. در اولین مرحله به سراغ تهیه پایه چیز کیک مان می رویم. کره به دمای محیط رسیده را آب کنید. برای این کار از روش بن ماری می توانید کمک بگیرید. راه ساده تر این است که کره را برای یک تا دو دقیقه در تستر یا ماکروفر قرار دهید تا کره از شکل جامد به مایع تغییر حالت دهد.
  2. حالا به سراغ بیسکوئیت ها بروید شما با توجه به ذائقه خودتان می توانید بیسکوییت را وانیلی، ساده یا کاکائویی انتخاب کنید.
  3. بیسکوییت ها را با میکسر یا هر وسیله مناسب دیگری که در دسترس دارید به خوبی له کنید. بهتر است در این مرحله حساسیت بیشتری به خرج دهید و حسابی بیسکوییت ها را پودر کنید تا یک دست شوند.
  4. بیسکوییت و کره را در ظرف مناسبی ریخته و به خوبی با هم مخلوط کنید. بعد از این که کره کاملا به خورد بیسکوییت ها رفت مواد را درون قالب کمربندی ریخته و با کمک گوشت کوب سطح مواد را صاف کنید.

برای مشاهده ادامه مطلب طرز تهیه چیز کیک انار اینجا کلیک کنید.

5- چیز کیک پرتقالی

چیز کیک پرتقالی یکی از دسرهای خوشمزه پاییزی است که به راحتی می توانید در منزل درست کنید و در یک عصر سرد پاییز به همراه چای میل کنید. این مینی چیز کیک برای پذیرایی از مهمان بسیار مناسب است. برای طرز تهیه چیز کیک پرتقالی به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم جهت تهیه مینی چیز کیک پرتقالی با سس پرتقال:
بیسکوئیت پتی بور 150گرم
کره 70 گرم
پنیر خامه ای 200 گرم
خامه صبحانه 100 میلی گرم
شکرنصف پیمانه
تخم مرغ 2 عدد
آرد دو قاشق غذاخوری
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
رنده پوست پرتقال 1/2 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو (درصورت تمایل)
  1. بیسکوئیت ها رو خرد کنید و در غذاساز بریزید. دستگاه را روشن کنید و اجازه بدید تا بیسکوئیت کاملا پودر بشه.
  2. کره را ذوب کنید. سپس کره ذوب شده رو در غذاساز بریزید وبه بیسکوئیت های پودر شده اضافه کنید. مجددا دستگاه رو روشن کنید و چند پالس بزنید تا مخلوط کره و بیسکوئیت کمی چسبنده بشه و تا حدودی حالت خمیری پیداکنه. (من از کمی پودر کاکائو هم استفاده کردم و با بیسکوئیت و کره مخلوط کردم.
  3. داخل قالب های کاپ کیک، کپسول یا کاغذهای کاپ کیک قرار بدید، سپس یک سوم کپسول های روغنی کاپ کیک رو یا مخلوط بیسکوئیت و کره پر کنید. به وسیله یک گوشت کوب یا هر نوع وسیله ای شبیه به آن، روی بیسکوئیت ها رو صاف کنید و فشار دهید تا یکدست و منسجم بشه. تا زمان تهیه کرم پنیری میتونید قالب کاپ کیک رو در یخچال نگهداری کنید.

برای ادامه طرز تهیه چیز کیک پرتقالی اینجا کلیک کنید.

6- چیز کیک لیوانی انار

این چیز کیک برای شب یلدا و برای پذیرایی از مهمان در لیوان های یک نفره قابل سرو کردن است. این چیز کیک را با آب انار تازه درست می کنیم تا طعم طبیعی انار کاملا حس شود.

مواد لازم جهت تهیه چیز کیک انار تک لیوانی:
بیسکوئیت 150گرم
کره80 گرم
پنیر ماسکارپونه یا خامه ای 200 گرم
خامه صبحانه150 میلی گرم
پودر قند 4 قاشق غذاخوری
وانیل یا دارچین1/4 قاشق چای خوری
انار دون شدهیک پیمانه
  1. برای شروع کار ابتدا باید بیسکوئیت ها رو پودر کنید. بیسکوئیت رو داخل کیسه های زیپ داربریزید و درب کیسه ها رو کامل ببنید و کیپ کنید. با وردنه روی کیسه فشار وارد کنید ومانند صاف کردن خمیر وردنه بکشید تا بیسکوئیت ها به خوبی پودر بشن. بیسکوئیت ها رو داخل ظرف مناسبی بریزید.
  2. کره رو ذوب کنید و بعد به بیسکوئیت های پودر شده اضافه کنید. کاملا با هم مخلوط کنید تا کمی حالت چسبندگی پیدا کند و ترکیب یکدستی حاصل شود.
  3. در مرحله بعدی ظروف و لیوان های مخصوص تهیه و سرو چیز کیک رو انتخاب کنید. مخلوط پودر بیسکوئیت و کره را با قاشق داخل لیوان ها بریزید. حدودا دو تا سه قاشق غذاخوری برای هر لیوان کافیست البته این اندازه به سایز ظروف هم بستگی دارد اما درنهایت به هر اندازه که مایلید میتونید بریزید. بعد به وسیله یک لیوان کوچکتر یا هر وسیله دیگری که قابل استفاده باشه، سطح روی بیسکوئیت ها رو فشار بدید تا کاملا کف لیوان فشرده و یکدست بشه.

برای مشاهده ادامه طرز تهیه چیز کیک لیوانی انار اینجا کلیک کنید.

7- چیزکیک زعفرانی 3 لایه

با زعفران دسرهای بیشماری می توان درست کرد. یکی از این دسرهای خوشمزه چیزکیک زعفرانی با سه لایه است. این چیز کیک از یه لایه زعفرانی، یک لایه محلبی و کیک هل و گلاب درست شده است. برای تهیه چیزکیک زعفرانی به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم برای تهیه کیک هل و گلاب:
تخم مرغ3 عدد
شکر1 پیمانه
آرد سه صفریک و نیم پیمانه
ماستیک دوم پیمانه
روغن مایعیک دوم پیمانه
گلابیک چهارم پیمانه
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
پودر هلیک دوم قاشق چای خوری
بکینگ پودریک و نیم قاشق چای خوری
مواد لازم برای لایه زعفرانی:
خامه قنادی (شیرین شده)150 گرم
پنیر ماسکارپونه150 گرم
گلاب2 قاشق سوپ خوری
زعفران دم کرده غلیظ2 قاشق سوپ خوری
پودر ژلاتین1 قاشق سوپ خوری
شیریک دوم پیمانه
شکر2 قاشق سوپ خوری
مواد لازم برای لایه محلبی:
شیر3 پیمانه
نشاسته ذرت4 قاشق غذا خوری
شکریک دوم پیمانه
گلاب1 قاشق غذا خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری

برای تهیه این چیزکیک ابتدا کیک آن را درست می کنیم.

  1. برای تهیه کیک بکینگ پودر رو به آرد اضافه و کاملا مخلوط کنید و سه بار الک کنید و کنار بذارین.
  2. تخم مرغ ها و شکر و وانیل رو داخل ظرفی بریزین و با دور تند همزن به مدت پنج دقیقه بزنید تا کاملا کرم رنگ و کشدار بشه و بعد پودر هل رو اضافه کنید و کمی هم بزنید تا با مواد مخلوط بشه. بعد روغن مایع رو به مواد اضافه کنید.
  3. با دور کند همزن فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید و بعد ماست و گلاب رو اضافه کنید.
  4. در حد مخلوط شدن هم بزنید، همزن رو کنار بذارین و مخلوط آرد و بکینگ پودر رو در دو مرحله به مواد اضافه کنید.
  5. با لیسک به صورت دورانی مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشه و هیچ گلوله ای داخل مواد باقی نمونه. داخل سینی فر به ابعاد بیست در سی سانت رو با کاغذ روغنی بپوشونید و مایه کیک رو داخل سینی بریزید.

برای ادامه طرز تهیه چیزکیک زعفرانی و مراحل تهیه رویه زعفرانی و لایه محبلی به مقاله آن مراجعه کنید.

8- چیز کیک آلبالو

آلبالو میوه ای دوست داشتنی و خوشمزه است که با آن می توانید کیلی شیرینی و کیک خوشمزه درست کنید. با آلبالو همچنین می توانید چیز کیک آلبالویی درست کنید که بسیار خوشمزه و خاص است. برای تهیه چیز کیک آلبالو به مواد زیر نیاز دارید.

مواد لازم برای تهیه کراست چیزکیک آلبالو:
بیسکوئیت دایجستیو یا پتی بور 350 گرم
کره150 گرم
مواد لازم برای تهیه مواد پنیری کیک:
پنیر ماسکارپونه چهارصد گرم
خامه ترشصد و پنجاه گرم
شکریک پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
وانیل نصف قاشق چایخوری
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش یک قاشق چایخوری
آلبالو هسته گرفته نصف پیمانه
نمک کمی

برای طرز تهیه چیز کیک آلبالو طبق مراحل زیر عمل می کنیم:

  1. ابتدا بیسکوئیت ها را کمی خرد کنید و در غذاساز یا بلندر بریزید. دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید بیسکوئیت به طور کامل و یکدست پودر شود.
  2. کره را روی حرارت ذوب کنید. و بعد از سرد شدن به بیسکوئیت پودر شده در غذاساز اضافه کنید. دوباره دستگاه را روشن کنید و این بار احازه دهید تا کره با بیسکوئیت مخلوط شود و حالتی چسبنده و منسجم پیدا کند.
  3. حالا باید مخلوط بیسکوئیت و کره را به قالب منتقل کنید. سپس کف قالب هم کاغذ بیندازید.
  4. برای اطمینان بیشتر بهتر است دور تا دور و دیواره های قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید. حالا مخلوط کره و بیسکوئیت را در قالب بریزید.

برای ادامه طرز تهیه چیز کیک آلبالو می توانید به مقاله آن مراجعه کنید.

9- چیز کیک ژاپنی

چیز کیک ژاپنی یک چیزکیک با یافت نرم و پنبه ای است. این چیزکیک خوشمزه و عالی با مواد زیر تهیه می شود.

مواد لازم جهت تهیه چیزکیک ژاپنی
پنیر خامه ای 135 گرم
کره30 گرم
شکر70 گرم
شیر 50 میلی لیتر
تخم مرغ 3 عدد
آرد سفید 30 گرم
نشاسته ذرت10 گرم
کرم تارتار1/2 قاشق چایخوری
زست لیمو یا پرتقال 1/4 قاشق چای خوری
  1. برای شروع کار ابتدا فر رو روشن و با دمای 160 درجه سانتیگراد گرم کنید. پنیر خامه ای رو در ظرف مناسبی که در برابر حرارت مقاوم باشه و تحمل گرما رو داشته باشه، بریزید. کره رو به آن اضافه کنید.
  2. و بعد شیر رو به کره و پنیر اضافه کنید. حالا باید مخلوط شیر و کره و پنیر خامه ای رو بن ماری کنید.
  3. برای اینکار ظرف یا کاسه محتوی شیر و کره و پنیر خامه ای رو روی بخار کتری قرار بدید. آب کتری باید در حال جوش باشه و ظرف طوری روی آن قرار بگیره که آب به کف ظرف برخورد نکنه! وقتی کره آب شد، مخلوط رو روی بخار ویسک کنید(با همزن مفتولی) یا قاشق چوبی هم بزنید.
  4. تا همه مواد با هم ترکیب شوند و مخلوط یکدست بشه. غلظت مواد هم در تصویر مشخصه. مواد رو از روی بخار بردارید. بعد از یک دقیقه زرده های تخم مرغ رو به مخلوط شیر و پنیر خامه ای و کره که حالا یکدست شده، اضافه کنید.

برای ادامه طرز تهیه چیز کیک ژاپنی می توانید به مقاله آن مراجعه کنید.

10- مینی چیز کیک انبه

انبه میوه دوست داشتنی و خوشمزه ای است که درست کردن چیز کیک آن خالی از لطف نیست. برای تهیه مینی چیزکیک انبه با طعمی عالی و خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم جهت تهیه مینی چیزکیک انبه
کیک اسفنجی یا شیفون سادهبه اندازه لازم
پوره انبهصد گرم
پنیر ماسکارپونه یاخامه ای150گرم
خامه صبحانه85گرم
پودر ژلاتین15 گرم
آب سرد3 قاشق غذاخوری
محلول زعفران یا زعفران دم شدهیک قاشق چایخوری
وانیل یک چهارمقاشق چایخوری
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری

برای تهیه این کیک ابتدا کیک اسفنجی یا همان کیک ساده را آماده می کنیم.

سپس مابقی مراحل تهیه چیزکیک را انجام دهید.

  1. ابتدا انبه را پوست بگیرید و با چنگال یا داخل مخلوط کن آن را پوره کنید.
  2. برای حل کردن پودر ژلاتین، ابتدا آن را روی سه قاشق غذاخوری آب سرد بریزید و هم بزنید. چند دقیقه کنار بگذارید تا منسجم و سفت شود.
  3. در کاسه یا ظرف گودی، صدو پنجاه گرم پنیر ماسکارپونه یاخامه ای را بریزید. با همزن دستی هم بزنید یا ویسک کنید تا پنیر نرم شود.
  4. شکر یا پودر قند را اضافه کنید. دوباره هم بزنید و ویسک کنید تا شکر و پنیر هم مخلوط و یکدست شود.
  5. خامه صبحانه را اضافه کنید. مجدد هم بزنید تا خامه صبحانه هم با پنیر و شکر به خوبی مخلوط شود و غلظت مواد مطابق تصویر باشد.
  6. صد گرم پوره انبه را به مخلوط پنیری اضافه کنید. هم بزنید و پوره انبه را با مواد پنیری کاملا مخلوط کنید.

برای ادامه طرز تهیه مینی چیز کیک انبه می توانید به طرز تهیه مینی چیزکیک انبه مراجعه کنید.

11- مینی چیزکیک گل آفتابگردان

مینی چیزکیک گل آفتابگردان یک نوع مینی چیز کیک مجلسی برای پذیرایی از مهمانان است که به راحتی در می توانید آن را درست کرده و با چای یا قهوه میل کنید. برای تهیه مینی چیزکیک گل آفتابگردان به مواد زیر نیاز دارید.

مواد لازم چیز کیک تک نفره آفتاب گردان (مینی چیزکیک):
بیسکوئیت پتی بور1 بسته
کره50 گرم
پنیر ماسکارپونهنصف بسته
خامه صبحانه100 گرم (نصف پاکت)
پودر ژلاتین2 قاشق غذاخوری
آب سرد برای پودر ژلاتینیک چهارم پیمانه
پودر قند3 قاشق غذاخوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
ژله با طعم دلخواه (به رنگ نارنجی یا زرد)نصف بسته
آب جوش برای حل کردن ژلهسه چهارم پیمانه
بیسکوئیت شکلاتی مغزدارنصف بسته
  1. برای تهیه چیزکیک اول باید کراست یا پایه چیزکیک رو آماده کنیم برای این کار بیسکوئیت ها رو با دست کمی خرد میکنیم و بعد داخل دستگاه غذاساز یا آسیاب می ریزیم و پودر می کنیم.
  2. کره رو روی حرارت بن ماری یا داخل ماکروفر ذوب کنید و به بیسکوئیت ها اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید تا یکدست بشن و مواد حالت شن مانند پیدا کنن.
  3. داخل قالب مافین کپسول کاغذی قرار بدین و به اندازه مساوی داخل هر کپسول از بیسکوئیت های پودر شده بریزین.
  4. با کف یک لیوان یا گوشت کوب پودر بیسکوئیت رو داخل کپسول ها کاملا فشرده و صاف کنید و بعد قالب مافین رو به مدت نیم ساعت داخل یخچال بذارین.
  5. برای تهیه مواد پنیری، پودر ژلاتین رو روی آب سرد بپاشین و مخلوط کنید و بعد روی حرارت غیر مستقیم بخار آب به روش بن ماری کاملا حل کنید تا شفاف بشه و بعد اون رو کنار بذارین تا از حرارت بیفته و خنک بشه.

برای ادامه طرز تهیه چیز کیک تکنفره گل آفتابگردان بر روی لینک کلیک کنید.

12- مینی چیزکیک لیمو

لیمو بی شک یک میوه مجذوب کننده و پرخاصیت است که مصارف بیشماری برای طعم دادن دارد. اما خالی از لطف نیست با این میوه ترش مزه شیرینی خوشمزه ای به نام چیزکیک لیمو درست کنیم. برای تهیه چیزکیک لیمو به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم برای کراست چیزکیک
بیسکوئیت پتی بور وانیلی1 بسته معادل 120 گرم
کره50 گرم
مواد لازم برای لایه پنیری چیزکیک
پنیر ماسکارپونه یا لبنه200 گرم
خامه صبحانه یا قنادی100 گرم
تخم مرغ1 عدد
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
نشاسته ذرت1 قاشق سوپ خوری
آرد سفید قنادی 1 قاشق سوپ خوری
شکر10 قاشق سوپ خوری
پوست لیموی رنده شده1 عدد
مواد لازم برای سس لیموی چیز کیک
آب1 پیمانه
نشاسته ذرتیک و نیم قاشق سوپ خوری
شکر6 قاشق سوپ خوری
پوست لیموی رنده شده 1 عدد
آب لیموی تازه1عدد
رنگ زرد خوراکیبه اندازه لازم
  1. برای تهیه چیزکیک لیمو اول باید کراست یا پایه چیزکیک رو آماده کنیم برای این کار بیسکوئیت ها رو با دست کمی خرد می کنیم و بعد داخل دستگاه غذاساز یا آسیاب میریزیم و پودر میکنیم.
  2. کره رو روی حرارت بن ماری یا داخل ماکروفر ذوب کنید و به پودر بیسکوئیت ها اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید تا یکدست بشن و مواد حالت شنی مانند پیدا کنن.
  3. داخل قالب مافین کپسول کاغذی قرار بدین و به اندازه مساوی داخل هر کپسول از بیسکوئیت های پودر شده بریزین.
  4. برای آماده کردن لایه پنیری پنیر ماسکارپونه و خامه رو داخل ظرفی بریزین؛ به جای پنیر ماسکارپونه از پنیر لبنه هم میتونید استفاده کنید و برای خامه؛ هم از خامه صبحانه و هم از خامه قنادی میتونید استفاده کنید من از خامه صبحانه استفاده کردم.
  5. شکر رو اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید تا یکدست بشه و بعد آرد سفید قنادی و نشاسته ذرت الک شده رو اضافه و مخلوط کنید.

برای ادامه طرز تهیه مینی چیزکیک لیمو به مقاله آن مراجعه کنید.

13- چیزکیک کدو حلوایی

چیزکیک کدو حلوایی دسر خوشمزه و خوش عطر مناسب عصرانه های پاییز است. می توان این چیزکیک را همراه با شکلات یا ساده در منزل به راحتی تهیه کنید. برای تهیه این چیز کیک مجذوب کننده مواد زیر لازم است:

مواد لازم برای تهیه کراست چیزکیک کدوحلوایی
تخم مرغ یک عدد
شکرنصف پیمانه
آردیک ونیم پیمانه
ماستنصف پیمانه
روغن مایع یک سوم پیمانه
پوره کدو حلوایینصف پیمانه
دارچیننصف قاشق چایخوری
هلیک چهارم قاشق چای خوری
زنجبیل یا میخک یک چهارم قاشق چای خوری
بیکینگ پودریک قاشق چای خوری
جوش شیرینیک چهارم قاشق چای خوری
مواد لازم جهت تهیه کرم چیزکیک کدوحلوایی
پنیر ماسکارپونه یا خامه ای 350گرم
خامه صبحانه200گرم
شکر 170گرم
پوره کدوحلوایی200گرم
آرد دوقاشق غذاخوری
تخم مرغ3عدد
پودر هل یک چهارم قاشق چایخوری
پودر دارچیننصف قاشق چایخوری
میخک یا زنجبیل یک چهارم قاشق چایخوری
شکلات چیپسی یک چهارم پیمانه
پودر کاکائو دو قاشق غذاخوری
محلول زعفران یک تا دوقاشق غذاخوری
  1. برای تهیه چیزکیک کدو حلوایی باید ابتدا کراست یا پایه چیزکیک رو تهیه کنید. که دراین دستور از کیک کدو حلوایی به عنوان کراست استفاده شده است.
  2. یک کیک یک تخم مرغی ساده و خوشمزه باطعم کدو حلوایی باید تهیه کنید. برای تهیه کراست، فر رو ابتدا با دمای 180درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدید گرم بشه.
  3. تخم مرغ را درکاسه ای بشکنید. شکر را به تخم مرغ اضافه کنید.
  4. با همزن برقی شروع کنید به همزدن تا مخلوط تخم مرغ و شکر حالتی کرمی و کشدار پیدا کند و حجمش دو برابر شود.
  5. سپس روغن مایع رو اضافه کنید و بعد ماست را به مواد بیفزایید.
  6. در ظرف دیگری باید آرد را الک کنید. بکینگ پودر را به آرد اضافه کنید.

برای ادامه مطلب طرز تهیه چیزکیک کدو حلوایی بر روی لینک کلیک کنید.

امیدواریم از این دستورها لذت ببرید. برای مشاهده دستور سایر دسرها، به مجله آشپزی خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4668

به "طرز تهیه 13 نوع چیزکیک خوشمزه؛ آموزش تصویری مرحله ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 13 نوع چیزکیک خوشمزه؛ آموزش تصویری مرحله ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید