45 درصد عایدی خانوار های ایرانی صرف مسکن می گردد

به گزارش دور زمین، سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور گفت: هر خانواده ایرانی 45 درصد از عایدی خود را صرف مسکن می نماید و این وظیفه سازمان نظام مهندسی را سنگین تر می نماید.

45 درصد عایدی خانوار های ایرانی صرف مسکن می گردد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران حمزه شکیب، سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور، شامگاه یکشنبه در جلسه هم اندیشی سازمان های نظام مهندسی استان اصفهان با تبریک مبعث رسول اکرم اظهار کرد: ابتکار بسیار خوبی است که نظامات مهندسی کنار هم قرار گیرند و برای آبادانی کشور هم اندیشی و کوشش نمایند.

وی افزود: ما در همه 31 استان کشور سازمان نظام مهندسی داریم و در حال حاضر چیزی در حدود 600 هزار عضو در این سازمان داریم که بزرگترین سازمان غیردولتی در کشور است و هدف این سازمان فراوری ساختمان است که از صفر تا صد آن به وسیله مهندسان طراحی، ساخت، نظارت و نگهداری می گردد.

شکیب با اشاره به گذشت 26 سال از شکل گیری این سازمان بیان نمود: در ابتدا ما باید این سازمان را شکل می دادیم و آن را تثبیت می کردیم که این دوران، دوران اثبات ما بود، دوره بعد دوره آزمون استقلال ما بود و به این راحتی در وزارت راه و مسکن به ما استقلال ندادند و استقلال امروز ما نتیجه کوشش مهندسان ما در این سازمان است و استقلال ما هم به این صورت است که از نظر اقتصادی هیچ وابستگی به دولت نداریم و کاملا مستقل بوده و در کوشش هستیم به مرجعیت برسیم، یعنی بعد از اینکه دانشجویان بعد از ورود به حرفه ما با آموزش های مستمری که به این فرد می دهیم یک مرجعیت علمی داشته باشیم و بتوانیم رویکرد های تازه علمی و نظارتی و اجرایی ارایه دهیم.

سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور توضیح داد: ما در کوشش هستیم با سرعت جهان حرکت کنیم و در حال حاضر از نظر قانون و طراحی در کنار پیشرفته ترین کشور های جهان هستیم، در رویکرد تازهی که در حال طراحی آن هستیم سعی می کنیم فاصله بین اجرا و علم خود را کم کنیم.

وی بیان نمود: هر خانواده ایرانی 45 درصد از عایدی خود را صرف مسکن می نماید و این وظیفه سازمان نظام مهندسی را سنگین تر می نماید که بتوانیم حافظ سرمایه های مردم باشیم تا طول عمر ساختمان ها و بعلاوه محافظ از سوانح طبیعی مثل سیل و زلزله از آن ها مراقبت کنیم.

احمد بناکار، رییس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: در دوره تازه تعاملات خوبی را شهرداری آغاز نموده ایم و اولین تفاهم نامه بین نظام مهندسی و شهرداری منعقد شد و کارگروه های مختلفی برای به ثمر رساندن تفاهم نامه تشکیل دادیم، بعلاوه با بنیاد مسکن هم تفاهم نامه داریم که در دوره تازه تعاملات بیشتر شد

وی افزود: با شرکت شهرک های صنعتی و آتش نشانی هم در حال انعقاد تفاهم نامه هستیم، با اداره استاندارد و فنی حرفه ای تفاهم نامه داشتیم که در حال تکمیل آن هستیم، بعلاوه می خواهیم با میراث فرهنگی در حال تعامل هستیم برای یاری به حفظ میراث فرهنگی و نظارت بر آن ها.

بناکار در خاتمه با تبریک روز مهندس اعلام کرد: ساخت و ساز فقط ساختن نیست، بلکه کوشش برای پیشبرد اهداف سازندگی برای جمهوری اسلامی است.

مرتضی افشار، نایب رییس هیأت مدیره نظام رایانه ای استان اصفهان نیز در بخش دیگری از این جلسه هم اندیشی گفت: سازمان نظام رایانه ای کشور در سال 79 تصویب شد و در سال 80 هم آغاز به شکل گرفتن کرد؛ ما در سازمان خود 3 نوع شرکت حقوقی، مشاوره و فروشگاهی را در عضویت داریم.

وی بیان نمود: در حال حاضر حدود هزار شرکت عضو نظام رایانه ای استان هستند و تعدادی هم فروشگاه و شرکت مشاور داریم، استان اصفهان بعد از تهران بیشترین عضو هیأت مدیره را دارد و به نسبت جمعیت هم در هیأت مدیره نظام رایانه ای کشور هر استان سهمی دارد.

افشار با تشریح ساختار نظام رایانه ای اعلام کرد: ما به شدت نسبت عملکرد شرکت ها و حفظ قداست نظام حساسیت داریم؛ ما تفاهم نامه های متعددی با شرکت صنعتی و دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان داریم.

به یک برج آی تی در اصفهان احتیاج داریم

نایب رییس هیأت مدیره نظام رایانه ای استان اصفهان با اثربخش نبودن بسیاری از برنامه ریزی ها گفت: با هم اندیشی با دستگاه های مختلف باید کار ها را پیش ببریم، مثلا ما الان در اصفهان به یک برج آی تی احتیاج داریم؛ این همه ساختمان در حال ساخت است، ولی مشکل اینترنت هم داریم و اگر سازمان نظام مهندسی با نظام رایانه ای با هم همکاری نمایند این مسائل حل خواهد شد.

بعلاوه در این برنامه، محمد تقی پور بروجنی، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان اظهار کرد: تأمین امنیت غذایی بسیار اهمیت دارد؛ امروزه با توجه به محدودیت های آب و خاک در بخش کشاورزی، چاره ای جز افزایش بهره وری در کشاورزی نداریم که این هم به وسیله دانش حاصل خواهد شد که این مهم با ورود افراد متخصص امکان پذیر است.

وی با اشاره به مسبوق به سابقه بودن تشکیل این جلسات هم اندیشی توضیح داد: این جلسات باید استمرار و تداوم داشته باشد، نقطه اتصال نظام های مهندسی این است که با هم بنشینند و در راستای اهداف استان، با هم هم اندیشی نمایند؛ امیدوارم در جلسات بعدی با حضور مسؤولان استان بتوانیم دغدغه های هر یک از سازمان ها را بیان کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5126

به "45 درصد عایدی خانوار های ایرانی صرف مسکن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "45 درصد عایدی خانوار های ایرانی صرف مسکن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید