گریفیتس در شورای امنیت: مذاکرات یمنی ها در ژنو طبق برنامه پیش نرفت

به گزارش دور زمین، فرستاده سازمان ملل به یمن شکست مذاکرات ژنو را به شورای امنیت خبر داد و گفت که این مذاکرات طبق برنامه ریزی که برای آن گردیده بود، پیش نرفت.

گریفیتس در شورای امنیت: مذاکرات یمنی ها در ژنو طبق برنامه پیش نرفت

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت ارم نیوز، مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن در جریان نشست ویژه شورای امنیت درباره آخرین تحولات یمن در نیویورک گفت: این مذاکرات طبق برنامه ریزی که برای آن گردیده بود، پیش نرفت اما روند سیاسی یمن شروع گردیده است.

گریفیتس ضمن ابراز ناامیدی از حضور نیافتن هیئت مذاکره کننده انصارالله در این مذاکرات، از هیئت دولت مستعفی یمن به دلیل حضور در ژنو قدردانی کرد.

فرستاده سازمان ملل به یمن در ادامه خواهان حمایت شورای امنیت از وی در این مسؤولیت شد تا بتواند عملیات مسالمت آمیز خود در یمن را ادامه دهد.

وی خطاب به اعضای حاضر در این نشست گفت: از شما می خواهم که از من حمایت کنید تا بدین وسیله بتوانم روند سیاسی در یمن را پیش ببرم. زمانی که خواهان انجام مذاکرات میان طرف های درگیر در یمن شدم به خوبی از این مساله مطلع بودم که به دلیل شدت دریافت جنگ راه آسانی را در پیش ندارم.

گریفیتس تاکید نمود: علی رغم حضور نیافتن یکی از طرف ها در مذاکرات ما توانستیم که روند سیاسی را شروع کنیم.

فرستاده سازمان ملل به یمن در ادامه ضمن تاکید بر توجه همه طرف های مربوطه، از جمله شورای امنیت به روند سیاسی در این کشور، گفت که وظیفه وی تشویق طرف های درگیر به گفت وگو و درخواست از آنها مبنی بر احترام قائل شدن به ملت یمن است.

گریفیتس در ادامه نسبت به کاهش ارزش ریال یمن و اوضاع بد اقتصادی آن هشدار داد.

وی ادامه داد: من دو هدف را در سفرم به مسقط و صنعا دنبال می کنم، هدف اول از این سفر آنالیز مبادله اسرا میان طرف های درگیر در یمن و راه اندازی دوباره فرودگاه صنعا است. هدف دوم نیز تضمین پایبندی همه طرف ها به ادامه مذاکرات است.

فرستاده سازمان ملل به یمن در سخنرانی خود اعلام نکرد که در چه تاریخی به مسقط و صنعا سفر خواهد نمود.

از سوی دیگر، کشورهای حاضر در این نشست از حضور نیافتن هیئت انصارالله در مذاکرات ژنو ابراز تاسف و ناراحتی کردند.

در همین راستا، نماینده انگلیس در شورای امنیت بر ضرورت حل و فصل سیاسی مساله یمن و خاتمه دادن به جنگ در این کشور تاکید نمود، که این تصمیم با استقبال هلند و فرانسه همراه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 689

به "گریفیتس در شورای امنیت: مذاکرات یمنی ها در ژنو طبق برنامه پیش نرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گریفیتس در شورای امنیت: مذاکرات یمنی ها در ژنو طبق برنامه پیش نرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید