کمالی پور: مجلس در مقام آنالیز ایرادات مجمع تشخیص نیست

به گزارش دور زمین، نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان این که مجلس شورای اسلامی در مقام آنالیز ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به لوایح و طرح ها نیست، در عین حال گفت: اگر شورای نگهبان ایرادات مجمع تشخیص مصحلت را بپذیرد و آن را به مجلس شورای اسلامی ارجاع دهد آنگاه ما وارد آنالیز آن ایرادات می شویم.

کمالی پور: مجلس در مقام آنالیز ایرادات مجمع تشخیص نیست

یحیی کمالی پور در گفت وگو با خبرنگاران، در واکنش به ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، اظهار کرد: کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه پولشویی را آنالیز و تصویب کرد و به هیات رییسه جهت قراردادن در نوبت رسیدگی صحن ارجاع داد، لذا اکنون این لایحه در نوبت رسیدگی صحن واقع شده است.

وی اضافه نمود: اکنون مجمع مصلحت تشخیص نظام ایراداتی را به لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی وارد نموده است که مجلس شورای اسلامی در مقام آنالیز این ایرادات نیست مگر آنکه شورا آن را پذیرفته و به مجلس شورای اسلامی جهت آنالیز ارجاع دهد. به عبارت دیگر اگر شورای نگهبان ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به لایحه پولشویی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد آنگاه ما وارد آنالیز خواهیم شد.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین وضعیت آنالیز لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته، فراملی (پالرمو)، گفت: شورای نگهبان ایرادات شکلی را به لایحه پالرمو گرفت که کمیسیون و مجلس شورای اسلامی آن را رفع و رفع کرد. بعد از آن مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراد ماهیتی براساس 110 قانون اساسی به این لایحه وارد کرد.

وی شرح داد: شورای نگهبان ایراد مجمع تشخیص مصلحت نظام را پذیرفت و مجددا آن را به مجلس شورای اسلامی جهت آنالیز ارائه کرد. برای رفع این ایراد کارگروهی متشکل از مرکز پژوهش ها، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و کمیسیون حقوقی تشکیل گردیده تا ایرادات را رفع کند که اکنون جلسات این کارگروه در حال برگزاری است، بعد از آن به کمیسیون جهت آنالیز ارجاع می گردد.

لوایح پالرمو و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی از لوایح چهارگانه AFTF است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه ای به دبیر شورای نگهبان مغایرت لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، تشویق سرمایه گذاری و امنیت قضایی و امنیت اقتصادی را بیان کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 636

به "کمالی پور: مجلس در مقام آنالیز ایرادات مجمع تشخیص نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمالی پور: مجلس در مقام آنالیز ایرادات مجمع تشخیص نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید