با کشور عمان بهتر آشنا شوید

به گزارش دور زمین، عمان در صنعت گردشگری یکی از بهترین کشورهای منطقه بوده و شهر  مسقط کشور عمان در سال 2012 به عنوان پایتخت گردشگری عرب شناخته شد.

با کشور عمان بهتر آشنا شوید

در سال 2014 عمان، بزرگ‌ترین مقصد گردشگری خلیج‌فارس بوده و در سال گذشته با انجام راهبردهای جدید در جذب گردشگر توانست یک‌میلیون و 400 هزار گردشگر را جذب کند. بهترین زمان برای سفر به عمان، ماه‌های دسامبر، ژانویه، فوریه، مارس هستند.

مسقط، از بهترین شهرهای مهم این کشور و پایتخت آن است. ساختمان‌های زیادی از این شهر متعلق به قرن 16 هستند و زمان ساخت آنها به زمان اشغال شهر مسقط توسط پرتغالی‌ها بازمی‌گردد. قسمت قدیمی این شهر نیز با دیوارهای قدیمی محدود شده است. شهر مسقط ترکیبی از مدرنیته و سنت است. به غیر شهر مسقط، شهر سلاله نیز دیدنی است. شهر سلاله به سبب مجاورت با دریا و کوهستان طبیعت بسیار زیبایی دارد و مورد توجه جهانگردانی است که با دانستن قیمت تور عمان به بازدید این کشور می‌روند. این بندر قدیمی بناهای تاریخی و باستان‌شناسی قابل توجهی دارد.

در بیشتر قسمت‌های کشور عمان رشته‌ کوه‌های بزرگ قرار دارند و دشت‌ها و جلگه‌ها آن را زیباتر کرده‌اند. بلندترین قله از این رشته‌ کوه‌های بزرگ کوه حجر نام دارد. در وسط این کوه جبل اخضر قرار داشته که ارتفاع آن به 3075 متر می‌رسد. ارتفاع این کوه رنگ‌های مختلفی دارد و به شکل مدرج می‌باشد.

به عقیده باستان شناسان تاریخ عمان 14000 سال قبل بازمی‌گردد، در این زمان، عمان تازه از عصر یخبندان جدا شده بود. در آن دوران عمان سرزمینی سرسبز، حاصلخیز و پربار بوده که در نتیجه کاوش‌های باستان شناسی و قبرستان‌های ولایت بریمی در منطقه ظاهره و ولایتابراء در منطقه شرقیه و دیگر مناطق، مشخص شده که عمان در دوران گذشته روابط تجارتی گسترده‌ای با کشورهای ایران و هند داشته است.

آب و هوای این کشور در بخش بیابانی گرم بوده و در امتداد دریا در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان معتدل و کمی خنک می‌باشد. دولت عمان برنامه ریزی دارد تا در سال 2020 پذیرای 12 میلیون گردشگر است.

انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1998

به "با کشور عمان بهتر آشنا شوید" امتیاز دهید

10 کاربر به "با کشور عمان بهتر آشنا شوید" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کشور عمان بهتر آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید