کریس مورفی: در سوریه هزاران نظامی و تنها یک دیپلمات داشتیم

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، کریس مورفی سناتور دموکرات آمریکایی امروز سه شنبه در واکنش به ادعای کاخ سفید مبنی بر خروج از سوریه در پیامی توئیتری اظهار داشت: واشنگتن در سوریه، هزاران نیروی نظامی و تنها یک دیپلمات داشته است.

کریس مورفی: در سوریه هزاران نظامی و تنها یک دیپلمات داشتیم

این سناتور دموکرات آمریکایی در این خصوص اعلام نمود: در بخش اعظمی از 5 سال گذشته، آمریکا هزاران نیروی نظامی و تنها یک دیپلمات در سوریه داشته است. درست است، تنها یک نفر.

وی در ادامه اضافه نمود: راهی برای ایجاد نوعی ساختار حاکمیتی در شمال شرق سوریه وجود داشت که در آن نمودها، اعراب و ترکیه راضی باشند؛ اما نه زمانی که آمریکا برای فعالیت های اطلاعاتی و نظامی، 20 برابر بیشتر از دیپلماسی پول هزینه می نماید.

این درحالیست که یک مسئول در پنتاگون روز گذشته از دستوراتی که از کاخ سفید درباره عقب نشینی کامل نظامیان آمریکایی از سوریه دریافت شده بود، اطلاع داد.

این مسئول در پنتاگون به شبکه الحره گفته بود: ما دستوراتی از دولت آمریکا مبنی بر عقب نشینی کامل از سوریه طبق جدول زمانی کوتاه مدت دریافت نموده ایم.

لازم به ذکر است که دیروز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار چند پیغام در توئیتر در مورد تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه شرح داد و اعلام نمود: انتظار می رفت که آمریکا برای 30 روز در سوریه باشد اما این مربوط به خیلی سال قبل بود. ما در آنجا ماندیم و در جنگی که سرانجامی نداشت پیش رفتیم. زمانیکه من وارد واشنگتن شدم، داعش در این منطقه حکومت می کرد. ما سریعا خلافت داعش را بطور صد در صد شکست دادیم که این شکست شامل به اسارت دریافت هزاران نفر از اعضای داعش بود که اغلب آنها اروپایی بودند. اما اروپا خواهان بازگشت آنها نیست. آنها می گویند آمریکا نیروهای داعش را نگه دارد! من می گویم نه، ما برای شما کار بزرگی انجام دادیم و اکنون شما می گوئید آنها را در زندان های آمریکا با هزینه های بسیار زیاد نگه دارید. آنها برای شما هستند تا محاکمه شوند. آما آنها (اروپائی ها) می گویند نه.

وی در ادامه نوشته بود: فکر کنید، طبق معمول آمریکا همواره در ناتو، تجارت و هر چیز دیگری حاضر بوده. نمودها با ما جنگیدند اما پول و تجهیزات زیادی برای این جنگ هزینه شد. آنها (نمودها) چندین دهه نیز با ترکیه در جنگ بوده اند. من از این جنگ خارج شدم. تقریبا سه سال شد اما زمان آن رسیده تا از این جنگ های بی سرانجام مضحک خارج شویم و سربازانمان را به خانه بازگردانیم. در هر کجایی که داعش به منافع ما نزدیک گردد با آن مبارزه می کنیم. ترکیه، اروپا، سوریه، ایران، عراق، روسیه و نمودها اکنون باید موقعیت را بسنجند و درباره اینکه می خواهند با اعضای بازداشت شده داعش چه کاری انجام دهند فکر نمایند. همه آنها از داعش که برای چند سال دشمنشان بوده متنفر هستند. ما از آنها 7 هزار مایل فاصله داریم و اگر داعش مجددا در هرکجا به ما نزدیک گردد مجددا آنها را شکست می دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2092

به "کریس مورفی: در سوریه هزاران نظامی و تنها یک دیپلمات داشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریس مورفی: در سوریه هزاران نظامی و تنها یک دیپلمات داشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید