کاروانسرای شاه عباسی در لیست ثبت جهانی 2021 قرار گرفت

به گزارش دور زمین، ایرنا/ براساس سخنان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، کاروانسرای شاه عباسی در لیست ثبت جهانی 2021 قرار گرفت.

کاروانسرای شاه عباسی در لیست ثبت جهانی 2021 قرار گرفت

داستان چیست؟

نادر فلاحی اظهار کرد: این کاروانسرا با تلاش ها و پیگیری های شبانه روزی همکاران در معاونت میراث فرهنگی این اداره کل، به عنوان یکی از کاروانسراهای منتخب و دومین اثر تاریخی ثبت جهانی استان اردبیل در لیست نهایی قرار گرفته است.

وی افزود: کاروانسرای شاه عباسی نیر متعلق به دوره صفویه بوده و در رونق اقتصادی جاده ابریشم همچنین ایجاد ارتباط امن بین چین و اروپا نقش بسیار پررنگی داشت که با توجه به اهمیت تاریخی آن، تلاش برای ثبت جهانی اثر صورت می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اعلام نمود: کاروانسرای شاه عباسی نیر پس از مستندسازی و تکمیل پرونده به عنوان یکی از کاروانسراهای شاخص، در پرونده کاروان سرای ایرانی برای ثبت در فهرست میراث جهانی به یونسکو فرستاده شد.

وی افزود: ثبت جهانی اثرهای تاریخی، حداکثر یک سهمیه برای هر کشور است و پرونده کاروانسرای ایرانی به عنوان سهمیه 2021 ایران در یونسکو مطرح خواهد شد.

فلاحی ابراز امیدواری کرد: با ثبت جهانی این پرونده تعداد اثرهای ثبت جهانی استان اردبیل به 2 مورد برسد، چرا که این مهم نقش بسزایی در توسعه گردشگری خارجی منطقه خواهد داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4147

به "کاروانسرای شاه عباسی در لیست ثبت جهانی 2021 قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروانسرای شاه عباسی در لیست ثبت جهانی 2021 قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید