کارهای غیر توریستی برای انجام دادن در ونیز

به گزارش دور زمین، برای بسیاری از مردم دنیا رفتن به تور ایتالیا و بازدید از ونیز یک رویا است. چیزهای زیادی در مورد ونیز گفته و نوشته شده است و همگی می‌دانند که این شهر ایتالیا چه قدر فوق‌العاده است. ونیز چیزهای زیادی برای ارائه به مسافران تور اروپا دارد. شما می‌توانید یک ماه را در ونیز سپری کنید و همچنان همه چیز این شهر زیبا را ندیده باشید. در این مطلب کارهایی را به شما پیشنهاد می‌دهیم که خارج از مسیر تورهای معمول گردش در شهر و دیدن جاذبه‌های اصلی ونیز هستند. شاید برای این که آنها را انجام دهید مجبور شوید که دو بار به ونیز بروید، ولی مطمئن باشید ارزشش را دارد.

 

کارهای غیر توریستی برای انجام دادن در ونیز

در تور ایتالیا و در ونیز گم شوید

در تور ایتالیا وقتی به ونیز رفتید اگر چند ساعت زمان اضافی داشتید و حافظه دوربین عکاسیتان نیز خالی بود، از مسیرهای اصلی دور شوید و کمی به بیراهه بزنید. به سمت مکانهایی بروید که انبوه جمعیت توریست‌ها به آن سمت نمی‌روند. در این زمان است که فرصت این را خواهید داشت که برخی از خارق‌العاده‌ترین و جذاب‌ترین خصیصه‌های ونیز را ببینید. بخشی از ونیز که کمتر توریستی است، بخشی است که اهالی ونیز در آن جا زندگی می‌کنند. در این منطقه از ونیز است که شما می‌توانید خوش‌منظره‌ترین ساختمانهای ونیز، مغازه‌های باحال کوچک و بهترین و ارزان‌ترین رستوران‌های ونیز را پیدا کنید.

وقتی در ونیز از مسیرهای اصلی خارج می‌شوید، از انبوه جمعیت گردشگران دور شده و می‌توانید از حس واقعی ونیز لذت ببرید. به هر کوچه‌ای که می‌روید این امکان برایتان فراهم می‌شود که کلیساها، میدان‌های ونیزی و قصرهای قدیمی و خارق‌العاده را پیدا کنید. حتی اگر این جا و آن جا به یک کوچه بن بست رسیدید نگران نباشید، همچنان ممکن است نمایی فوق‌العاده زیبا نصیبتان شود. برای این که به قسمت‌های اصلی ونیز برگردید می‌توانید علامتهای زرد روی دیوارها را دنبال کنید، از نقشه استفاده کنید یا از GPS تلفن همراهتان کمک بگیرید.

در تور ایتالیا در کانال بزرگ ونیز قایق‌سواری کنید

Canal Grande بزرگترین کانال ونیز است. در دو طرف این کانال برخی از باشکوه‌ترین ساختمان‌های ونیز به صف شده‌اند. بهترین و ارزانترین راه برای طی این مسیر استفاده از اتوبوس‌های آبی ونیز (vaporetto) است. این اتوبوس‌ها سیستم حمل و نقل عمومی ونیز هستند. بلیت‌های اتوبوس‌های ونیز فوق‌العاده مقرون به صرفه هستند و اگر می‌دانید در تور ایتالیا و در ونیز قرار است زیاد از این وسیله‌ها استفاده کنید می‌توانید کارتهای سفر مخصوص خریداری کنید.

در مدت تور ایتالیا از بازار Rialto دیدن کنید

بازار Rialto برای هزار سال گذشته، هر روز باز بوده است. در واقع این بازار ونیز در سال 1067 بازگشایی شده است. فروشنده‌ها محصولات تازه خوراکی و ماهی‌های خود را در این بازار عرضه کرده و مردم محلی ونیز نیازهای روزانه خودشان را از این بازار تهیه می‌کنند. در تور ایتالیا و در ونیز اگر به این بازار رفتید، می‌توانید انواع و اقسام سبزی‌ها و میوه‌های تازه‌ای که در همین منطقه کشت شده‌اند را تهیه کنید.

در تور ایتالیا به جزیره مورانو بروید و کار شیشه‌سازان را ببینید

در میان جزیره‌های متعدد ونیز، جزیره مورانو یکی از نزدیک‌ترین جزیره‌ها به شهر ونیز است و در مدت تور ایتالیا می‌توان با قایق به راحتی به آن سفر کرد. هر کسی که اولین بار به تور ونیز می‌رود باید یک فروشگاه شیشه را ببیند. بسیاری از این مغازه‌ها تور بازدید از محل‌های ساخت شیشه را ارائه می‌دهند. در این مکان‌ها شما می‌توانید ببینید که وسایل شیشه‌ای فوق‌العاده زیبا چگونه توسط هنرمندان زبردست ساخته می‌شوند.

در تور ایتالیا در جزیره رنگارنگ Burano قدم بزنید

جزیره بورانو با اتوبوس آبی 40 دقیقه با ونیز فاصله دارد. بازدید از این جزیره در یک روز آفتابی فرصت خوبی برای لذت بردن از اتمسفر شاد این دهکده قدیمی ماهیگیری است. توریست‌های تور ایتالیا زیاد در بورانو حضور ندارند. خانه‌های بورانو خیلی رنگارنگ هستند و این جزیره مکانی عالی برای بازدید و گردش است. مورانو برای سنت شیشه‌سازی‌اش معروف است و بورانو پایتخت حصیرهای زینتی است. این صنایع دستی فوق‌العاده زیبا، با مهارتی ساخته می‌شوند که نسل به نسل انتقال داده شده‌اند. در این جزیره می‌توانید از موزه حصیر (Museo del Merletto) نیز دیدن کنید.

در تور ایتالیا و در ونیز به هر کلیسایی که رسیدید واردش شوید؛ شگفت‌زده خواهید شد

کلیساهای ونیز به جز آنهایی که به موزه تبدیل شده‌اند ورودی رایگان دارند و بیشتر آنها نیز دکور داخلی فوق‌العاده شگفت‌انگیزی دارند. اگر وارد هر کلیسایی که تصادفی پیدا می‌کنید شوید با موزائیک‌ها و نقاشیهایی که توسط هنرمندان معروف قرون وسطا به وجود آمده‌اند و معماری‌هایی تماشایی مواجه می‌شوید. تنها قانون‌هایی که باید در تور ایتالیا برای بازدید از کلیساها رعایت کنید اینها هستند: ساکت باشید، مودب باشید و حواستان باشد که لباس‌هایی به تن نداشته باشید که زیادی تن‌نما باشند.

در تور ایتالیا ونیز را خالی از رهگذر تجربه کنید

در مدت تور ایتالیا عجله‌ای برای ترک ونیز نداشته باشید. بهترین زمان برای لذت بردن از اتمسفر جادویی ونیز زمانی است که توریست‌ها و مسافران هر گوشه که سر می‌چرخانید پیدا نمی‌شوند. ونیز را شب ببینید، بعد از شام یا صبح خیلی زود. معماری‌های شگفت‌انگیز، اشکال موزون، رنگ‌ها و صداهای ونیز، وقتی همه جا سکوت حاکم است یک پیاده‌روی خوب را به یک تجربه جادویی در تور ایتالیا تبدیل می‌کنند. بهترین زمان روز در ونیز گرگ و میش غروب است. همان طور که خورشید پایین‌تر می‌رود ونیز نیز آرامتر و ساکت‌تر می‌شود. می‌توانید صدای قدم‌های خود و حرف زدن‌های اطراف خود را بشنوید و ساختمان‌ها با رنگ در حال تغییر آسمان، ظاهری اسرار آمیز پیدا می‌کنند. در این زمان است که چراغ‌های شهر شروع به روشن شدن می‌کنند. در یک کلام شگفت‌انگیز است.

در تور ایتالیا از غذاهای فوق‌العاده ونیز لذت ببرید

در تور ایتالیا و در ونیز مجموعه‌ای عالی از رستوران‌ها را پیدا خواهید کرد. برای این که بتوانید در ونیز بهترین غذاها را بخورید، از رستوران‌هایی که این ویژگی‌ها را دارند پرهیز کنید:

  • منوی رستوران به چند زبان ترجمه شده است
  • پرچم‌ها و نشانه‌های ایتالیایی در همه جای رستوران دیده می‌شوند
  • رستوران پر از توریست‌های تور اروپا است
  • جلوی در رستوران یک پیشخدمت ایستاده و مردم را به داخل دعوت می‌کند

معمولا این نوع رستوران‌های ونیز خیلی گران‌تر هستند و غذاهای با کیفیت پایین‌تری را ارائه می‌کنند.

انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3577

به "کارهای غیر توریستی برای انجام دادن در ونیز" امتیاز دهید

1 کاربر به "کارهای غیر توریستی برای انجام دادن در ونیز" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهای غیر توریستی برای انجام دادن در ونیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید