ژاپن مخالف خروج نظامیان آمریکایی از شبه جزیره کره است

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از ژاپن تایمز، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه اعلام نمود که با خروج احتمالی نظامیان آمریکایی از شبه جزیر کره مخالف است.

ژاپن مخالف خروج نظامیان آمریکایی از شبه جزیره کره است

نخست وزیر ژاپن که با فایننشیال تایمز مصاحبه می کرد در عین حال اضافه کرد که به نظرش ایده خروج کامل نیروهای نظامی آمریکا از شبه جزیره کره چندان مورد نظر ترامپ نیست، هرچند ممکن است در مصاحبههای جاری میان واشنگتن و پیونگ یانگ مورد بحث قرار گیرد.

خروج نظامیان آمریکایی از شبه جزیره کره همواره یکی از اصلی ترین خواسته های کره شمالی در مذاکرات با آمریکا بوده است.

در حال حاضر نزدیک به 30 هزار نظامی آمریکایی در کره جنوبی مستقر است و در صورتی که این نیروها شبه جزیره کره را ترک نمایند، ماموریت های منطقه ای آمریکا بطور کامل بر عهده 47 هزار نیروی نظامی این کشور در ژاپن محول خواهد شد.

نخست وزیر ژاپن همچنین نگران است خروج نظامیان آمریکایی از کره باعث گردد واشنگتن از نظامیان و نیروهای ارتش ژاپن نیز در کنار نظامیان آمریکایی یاری بگیرد که این موضوع می تواند با مخالفت های داخلی روبرو گردد.

ژاپن همواره با مخالفت های گسترده بویژه در اکیناوا علیه حضور نظامیان آمریکایی روبرو بوده و افزایش تحرکات این نظامیان می تواند مخالفت های داخلی علیه حضور نظامی آمریکا در ژاپن را افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 بهمن 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1017

به "ژاپن مخالف خروج نظامیان آمریکایی از شبه جزیره کره است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن مخالف خروج نظامیان آمریکایی از شبه جزیره کره است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید