تشدید تنش در شبه جزیره؛ کره جنوبی هم چندین موشک پرتاب کرد

به گزارش دور زمین، ارتش کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشک قاره پیمای کره شمالی با برگزاری یک رزمایش موشکی، چندین موشک شلیک کرد.

تشدید تنش در شبه جزیره؛ کره جنوبی هم چندین موشک پرتاب کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، کاخ سفید به آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی واکنش نشان داد.

براساس گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید با محکوم کردن این اقدام پیونگ یانگ از کره شمالی خواست از هر اقدامی که منجر به افزایش بی ثباتی میشود خودداری کند.

در این بیانیه تاکید شده، آمریکا از آزمایش موشکی کره شمالی با خبر است و در این زمینه درحال مشورت با ژاپن و کره جنوبی و دیگر متحدان خود است.

کاخ سفید آزمایش موشک قاره پیمای کره شمالی را نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل خوانده که باعث افزایش تنشها خواهد شد و خطر بی ثباتی را در منطقه افزایش خواهد داد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز پنج شنبه اعلام نمود کره شمالی پرتابه ای ناشناس را از سواحل شرقی خود شلیک نموده است.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، ستاد مشترک ارتش جزئیات این پرتابه را اعلام ننموده اما ژاپن خبر داده کره شمالی حداقل یک پرتابه که احتمالاً موشک بالستیک دوربرد است، به سمت آب های شرقی شبه جزیره کره پرتاب نموده است.

ساعاتی بعد منابع خبری اعلام نمودند که کره شمالی برای اولین بار از سال 2017 یک موشک بالستیک بین قاره ای آزمایش نموده است.

ساعاتی بعد، کره جنوبی در واکنش به این آزمایش موشکی پیونگ یانگ با برگزاری یک رزمایش موشکی چندین موشک بالستیک چند منظوره و موشک راهنمایی شونده شلیک کرد و تاکید نمود، اگر احتیاج باشد سئول آماده حمله به محل پرتاب این موشک قاره پیما است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4943

به "تشدید تنش در شبه جزیره؛ کره جنوبی هم چندین موشک پرتاب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید تنش در شبه جزیره؛ کره جنوبی هم چندین موشک پرتاب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید