چگونه کشت سلول باعث درمان بیماری ها می گردد

به گزارش دور زمین، کشت سلول شامل مجموعه ای از فرآیندهای جداسازی سلول از محیط طبیعی آن ها و ادامه رشد در یک شرایط مصنوعی محیطی کنترل شده است.

چگونه کشت سلول باعث درمان بیماری ها می گردد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، رشد سلول ها در آزمایشگاه به عنوان کشت سلول شناخته می گردد. سلول های بنیادی می توانند در محیط های آزمایشگاهی در یک ظرف کشت حاوی یک ماده مغذی مغذی معروف به محیط کشت که برای رشد انواع مختلف سلول های بنیادی بهینه شده است تکثیر یابند.

کشت سلول شامل مجموعه ای از فرآیندهای جداسازی سلول از محیط طبیعی آن ها و ادامه رشد در یک شرایط مصنوعی محیطی کنترل شده است. سلول ها از بافت ها یا اندام های خاص به صورت رده های سلولی کوتاه مدت یا تثبیت شده کشت می شوند که به طور گسترده ای برای پژوهش و درمان مورد استفاده قرار می گیرند.

فناوری کشت سلول به ویژه در زمینه عفونت های ویروسی کاربردهای فراوانی دارد. کشت سلولی محیط لازم را برای شناسایی عوامل بیماری زای بی شماری در انسان فراهم می نماید.

پیشرفت فناوری در سال های اخیر، توسعه آنتی بادی های مونوکلونال و فناوری های مولکولی، یک روش مهم برای تشخیص حضور عفونت ویروسی فراهم می نماید. این روش ها همچنین به عنوان یک پایه اصلی برای انجام آزمایشات سریع بر روی عوامل بیماری زای تازه کشف شده استفاده می شوند.

ترکیبی از جداسازی ویروس در کشت سلولی و روش های مولکولی هنوز هم در شناسایی ویروس هایی که قبلاً شناخته نشده بودند حیاتی است. بنابراین، کشت سلول باید به عنوان یک روش اساسی در شناسایی عامل ویروسی عفونی مشکوک در نظر گرفته گردد.

تکنیک کشت سلول برای اولین بار در اوایل قرن بیستم به عنوان روشی برای مطالعه رفتار سلول های حیوانی در شرایط آزمایشگاهی توسعه یافت. کشت سلولی به عنوان حذف سلولهای حیوانی و تکثیر و پرورش آن در شرایط آزمایشگاهی در یک محیط مصنوعی مناسب برای رشد تعریف شده است.

توانمندی در شناخت بیماری ها

جداسازی ویروس در یک کشت سلولی بسیار طولانی است و زمان زیادی را می طلبد. کشت سلولی بسیاری از ویروس های مهم هنوز هم سخت است یا ناممکن، روندی که گاهی نیازمند یک سیستم کشت پیشرفته است.

پیشرفت های اخیر فناوری سلولی، کشت سلولی را با تکنیک های مشخص توالی، امکان تجزیه و تحلیل ژن میکروارگانیسم بدون جداسازی ویروس به وسیله را فراهم نموده است. این کار به وسیله مشخص توالی پربار با استفاده از محصول DNA شده و مقایسه توالی ها با بانک گسترده ای از توالی ها برای شناسایی نهایی عامل شناسایی شده انجام می گردد.

در بیماران شدید یا شیوع بیماریهای عفونی، شناسایی عامل ایجاد کننده عفونت مهم است. بدین ترتیب کشت سلولی می تواند با توالی یابی و شناخت ریشه و منشأ بیماری، به درمان و ریشه کن شدن آن یاری کند. شناسایی بیماری های در حال ظهور، با استفاده از روش تشخیص آزمایشگاهی اضافی مانند میکروسکوپ الکترونی ، تکنیک های سرولوژی و مولکولی انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4400

به "چگونه کشت سلول باعث درمان بیماری ها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کشت سلول باعث درمان بیماری ها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید